(Floor)
19 april 2018
11u03
Els en ik komen aan op het appartement. Ik gooi mijn sleutels op tafel en plof neer in de zetel. Met mijn handen wrijf ik door mijn ogen. Els komt naast mij zitten. 'Gaat het een beetje?' Zoals jij zegt een beetje. Wil jij iets drinken? 'Blijf jij nu maar eens even zitten'. Jij mag ook gewoon zelf pakker hoor. Els knikt. 'Wat is er nu precies gebeurd?' Mijn partner en ik werden opgeroepen voor een melding van een persoon op een dak van een gebouw. Wij erop af met nog een eenheid en brandweer en ziekenwagen. Daar aangekomen hebben wij met het personeel staan praten en zijn wij achter de naam van het meisje gekomen. Ik herinnerde mij die naam, Anouk heeft over haar gesproken. Gisteren had Anouk nog een afspraak met haar voor een gesprek tussen haar en haar ouders. Ik heb Anouk opgebeld met de vraag of zij af kon komen om met haar te praten. Anouk is gekomen heeft met haar staan praten, maar zonder resultaat. Zij heeft uiteindelijk gekozen om te springen, recht voor Anouk haar ogen. Zij heeft het helaas niet overleefd. Anouk ik ingestort. De arts, van de MUG, die aanwezig was heeft Anouk gecontroleerd en besloten om haar voor verdere controle mee te nemen naar het ziekenhuis. Daar is Anouk meteen aan de monitor gelegd, ook de kleine werd gemonitord, er is een echo gemaakt.... Oh dat doe mij eraan denken, ik moet Koen en Hannah nog op de hoogte brengen. Anouk haar ouders, die weten ook nog van niets. Hoe moet ik hen dit vertellen? 'Geef mij het nummer van Anouk haar ouders dan neem ik contact met hen op. Jij brengt Koen op de hoogte. Goed?' Merci Els. 'Geen probleem. En daarna zal ik iets te eten maken voor u'. Dat moet niet. 'Ik weet dat wel, maar toch'.
Koen,
Even een update over Anouk.
De arts heeft besloten om Anouk ter observatie op te nemen in het ziekenhuis.
Het bloeddruk verlagende medicijn heeft geen effect gehad op haar.
De arts wilt haar straks een angstremmer toedienen in de hoop dat daarvan de bloeddruk gaat zakken.
De bloeddruk van de kleine is wel gestabiliseerd.
Zijn toestand is stabiel.
In de namiddag neemt Anouk haar behandelend arts contact met mij op over de situatie van Anouk.
Jullie horen dan meer.
Heey Tin,
Anouk is opgenomen in het ziekenhuis voor observatie.
Haar bloeddruk en hartslag is nog altijd te hoog.
Zij had een bloeddruk verlagend medicijn toegediend gekregen, maar deze heeft niet geholpen.
De arts wil nu gaan proberen om met een angstremmer haar bloeddruk te doen zakken.
De kleine is gelukkig wel stabiel, deze wordt nog wel gemonitord.
Het is verschrikkelijk om haar daar te zien liggen.
Zij zegt nog altijd niets en ligt maar naar het plafond te staren.
In de namiddag neemt haar behandeld arts contact met mij op over Anouk haar toestand.
Jij gaat van mij horen.
Schatje,
Dat jullie dit nu weer moeten meemaken.
Gelukkig zijn jullie sterk, dat hebben jullie al eens moeten bewijzen.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...