(Anouk)
20 mei 2018
Ik draai mij op mijn rug en rek mij uit. Dan wrijf ik in mijn ogen. De zonnestralen schijnen onze slaapkamer binnen. Ik draai mijn hoofd naar rechts en kijk recht in het gezicht van Floor. Wat is zij toch mooi. Even blijf ik naar haar kijken. Ineens knippert zij met haar ogen, zij wordt wakker. Goedemorgen schoonheid. 'Goedemorgen'.
Samen zitten wij in bad. Oh, dit is zo lekker. Gewoon even samen ontspannen en genieten. Floor geeft mij een kus en legt dan haar hoofd op mijn schouder. Haar hand legt zij op mijn buik. Volgens mij geniet die kleine man ook van het bad'. Hij is wel rustiger ja. 'Was hij weer bezig?' Vannacht ben ik toch een tweetal keer wakker geworden van een flinke stamp. 'Dus jij hebt niet veel geslapen?' Jawel, ik ben vrij snel weer terug in slaap gevallen. 'Zal ik zo naar de bakker gaan voor pistolets?' Dat is wel heel lekker. Zou jij dat willen doen? 'Natuurlijk. Op één voorwaarde'. En die is? 'Dat ik het eerste cadeau mag openmaken'. Afgesproken. Opnieuw krijg in een kus.
Waar beginnen wij mee? 'Geen idee. Wat trekt u aandacht?' Het cadeau van Els. 'Dan maak ik die als eerste open'. Floor staat op en pakt het cadeau van Els die zij op de tafel zet. 'Het lijkt net kerst'. Een beetje wel. Floor opent het cadeau er verschijnt een hobbel ezel vanonder het papier.
Wat ontzettend leuk. 'Bijzonder, echt iets voor Els'. Zeg dat wel. Ik bekijk het hobbeldier van alle kanten. Het is echt fantastisch. Voorzichtig zet Floor het cadeau op de grond. Zij pakt al de andere cadeaus en zet deze op de tafel. Behalve het cadeau van mijn ouders, die is te groot. Zullen wij die eerst uitpakken? 'Laten wij dat doen'. Wij lopen naar het cadeau en maken het open. 'Wat is die mooi!' Zij hebben een goede keuze gemaakt. 'Zeg dat wel'. Mijn ouders hebben ons de kinderwagen cadeau gegeven, maar niet zomaar één. Deze kinderwagen kan gebruikt worden voor een baby, peuter en zelf kleuter. Dit gaat heel goed van pas komen.
Ik pak het cadeau van Brigitte. Oh dat voelt raar. 'Mag ik?' Floor pakt het cadeau en voelt. 'Wat zou dat zijn?' Geen idee, maar dat gaan wij snel genoeg weten. Ik begin met het openmaken van het papier. 'Wat is het?', vraagt Floor wanneer het cadeau is uitgepakt. Ik kijk naar het plaatje op de verpakking. Het is een draagzak. 'Super handig'. Ook weer precies in de kleuren van de babykamer. 'Een echte rechercheur, goede observatie'. Ik moet lachen.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...