(Floor)
14 maart 2018
De voordeur van de woning gaat open Femke en ik springen op en stappen met een versnelde pas richting de voordeur. Ik hou de burgemeester tegen om de living te verlaten. Femke loopt door. De voordeur slaat dicht. Een jonge vrouw draait zich om en schrikt wanneer zij plots voor Femke staat. 'Wie bent u?', vraagt zij. 'Wie bent u?', vraagt Femke direct terug. 'Dannick, ik woon hier'. 'Sorry, ik ben Femke van Acker inspecteur van de lokale politie'. Ik kom naast Femke staan. Dag Dannick sorry dat wij jou hebben laten schrikken. Ik ben Floor Lommelen kom maar verder. Samen met Dannick lopen wij naar de living. Wanneer mevrouw de burgemeester Dannick ziet pakt zij haar stevig beet. 'Mama wat is hier aan de hand?' De burgemeester laat Dannick los en kijkt daar aan. 'Nathalie is vermist'. 'Wat?' 'Zij is vanmorgen naar school vertrekken, maar de schol belde met de vraag waarom zij niet op school was'. Verbaasd kijkt Dannick ons aan. Wij zijn met al onze beschikbare teams op zoek naar u zusje. 'Kan ik iets doen?', vraagt Dannick. Weet jij misschien waar Nathalie naartoe zou kunnen zijn? Dannick denkt even na. 'Ik beb geen idee'. 'Het is niet erg schat. De politie gaat haar wel vinden', sust de burgemeester Dannick. 'Oh ja dit lag voor de deur', zegt Dannick terwijl zij de burgemeester een envelop geeft. De burgemeester pakt de envelop aan en opent deze. 'Oh nee, zeg dat het niet waar is', zegt de burgemeester wanneer zij de papieren leest. 'Wat is er?', vraagt Femke. 'Zij hebben Nathalie'. De burgemeester wilt de brief aan mij geven. Ik trek handschoenen aan en pak dan de brief aan.
Breng vanavond om 22u17 1,2 miljoen euro naar de parking van de Weba aan de Vliegtuiglaan. Stop dit in de grote rode sporttas die exact om 19u zal worden afgeleverd aan uw woning. Het geldbedrag moet worden voldaan in briefjes van 100 euro en niet opeenvolgende nummers. Wordt er aan deze eis voldaan dan zal u in de loop van de nacht, via een koerier, een brief ontvangen met de plaats waar u uw dochter kan ophalen.
Het is aan u hoe deze zaak afloopt en of u uw dochter ooit nog terug ziet.
Femke wil jij de vingerafdruk kit gaan halen uit de wagen en vingerafdrukken nemen van mevrouw de burgemeester en Dannick. Ik ga het labo bellen om de brief mee te nemen en te onderzoeken op vingerafdrukken. 'Waarom moeten wij onze vingerafdrukken laten nemen?', vraagt Dannick. Jullie hebben de brief aangeraakt als er vingerafdrukken worden gevonden kan het labo die van jullie uitsluiten. Ik ga de commissaris bellen om met hem te overleggen. Femke wil jij ook een zakje meenemen om de brief en envelop in te doen? 'Ja', antwoord Femke en gaat dan naar onze wagen. Ik sta op en ga in de keuken staat telefoneren met de commissaris.
De commissaris en het labo zijn onderweg naar hier, zeg ik wanneer ik de living terug in wandel. 'Wat gaat er nu gebeuren?', vraagt de burgemeester. Het labo zal zo de brief en de van jullie afgenomen vingerafdrukken meenemen naar het labo, daar zal de brief onderzocht worden op eventuele andere vingerafdrukken. Mochten deze gevonden worden dan worden deze vergeleken met de vingerafdrukken in de databank om te zien of er een match wordt gevonden. Samen met de commissaris gaan wij overleggen hoe wij deze zaak verder gaan aanpakken. 'Dat is toch simpel wij doen gewoon wat er gevraagd wordt'. 'Wij begrijpen uw reactie mevrouw de burgemeester, maar u wordt ook dat "ontvoerders" zich niet aan hun woord houden', zegt Femke. Heeft u enig idee wie u via uw dochter zou willen raken? 'Ik zou het niet weten. Als burgemeester schop ik altijd wel iemand tegen de schenen, niet iedereen is tevreden met de beslissingen die ik neem'. Bent u recentelijk nog bedreigd? 'Ja. Twee drie weken geleden ontving ik een anonieme brief op het stadhuis met daarin enkele bedreigingen'. Waarover gingen die bedreigingen? 'Een stuk natuurgebied aan de Hooistraat in Destelbergen. Op dat stuk natuurgebied is een bouwkavel beschikbaar gesteld door de gemeente. Bewoners van de Hooistraat hebben daarover geprotesteerd. Het natuurgebied is erg populair bij de bewoners om te wandelen, kinderen spelen daar en in de zomer wordt de plas in het gebied druk bezocht. De bewoners willen dat dit natuurgebied blijft en niet wordt bebouwd'. Heeft u die brief nog? 'Misschien ligt die nog op het stadhuis'. Femke kijkt mij aan. 'Jij denkt aan iemand uit die straat'. Dat is een mogelijkheid. Zijn er mensen vanuit die straat die een bouwaanvraag hebben ingediend voor dat bouwkavel? 'Er zijn bouwaanvragen ingediend ja'. Is het mogelijk om die bouwaanvragen in te zien? 'Die liggen op het stadhuis. Ik kan die laten brengen'. Als u dat zou willen doen graag. Zou u dan ook willen vragen om uit te kijken naar die dreigbrief? 'Zal ik doen'. Ik ga Tineke bellen voor de gegevens van de inwoners uit de Hooistraat. Terwijl de burgemeester belt met haar secretaris op het stadhuis bel ik naar Tineke. 'Tineke Schillebeeckx'. Tineke met Floor, ben jij op het commissariaat? 'Wij zijn daar bijna. Kan ik iets voor u doen?' Zeker, ik heb de gegevens nodig van alle inwoners van de Hooistraat in Destelbergen. Wij hebben misschien een spoor. 'Zodra wij op het commissariaat zijn beginnen wij eraan'. Dank u wel. 'Wij komen alles bij jullie afleveren'. Merci alvast. Ik leg af. Wanneer ik terug de living wil binnen gaan klinkt de deurbel. Ik ga naar de voordeur en open deze. De commissaris staat voor de deur samen met Angelique van het labo. Kom binnen, zegt ik en laat de twee voor gaan waarna ik de deur achter hen sluit.
'Mevrouw de burgemeester, dit is Angelique zij werkt in het labo en zij zal de brief gaan onderzoeken', zegt de commissaris. De twee vrouwen schudden elkaar de hand. 'Dit is de brief met envelop die opgestuurd is en dit zijn de vingerafdrukken van de burgemeester en haar dochter om te elimineren', geeft Femke aan wanneer zij de zakken overhandigd. 'Dank u wel. Ik ga nu meteen terug naar het labo en van zodra dat er iets bekent is laat ik het weten', zegt Angelique. Misschien dat ik straks nog een brief laat brengen om eveneens te laten testen op vingerafdrukken. 'Dat is geen probleem'. Femke laat Angelique buiten. Wanneer Femke terug is gaan wij met de commissaris aan de eettafel zitten om de stand van zaken te bespreken. 'Wat is er gebeurd?', vraagt de commissaris wanneer wij aan tafel zitten. Dannick, de oudste dochter van de burgemeester, kwam thuis en had een envelop gevonden voor de deur. De burgemeester heeft deze geopend en dit stond erin. Ik geef mijn GSM aan de commissaris waarop ik een foto heb staan van de brief. 'Heeft zij enig iedee wie dit gestuurd heeft?' Wij hebben dit met de burgemeester besproken, maar zij heeft geen idee. De bewoners van de Hooistraat hebben geprotesteerd en hebben bedreigingen geuit naar de burgemeester. Zij willen ervoor zorgen dat de bouwkavel niet word verkocht, maar dat het natuurgebied behouden blijft. 'Zijn er persoonlijke bedreigingen geuit?' Alleen via deze brief.'Daar zijn wij dus ook niet veel mee. Is die brief nog aanwezig?' Mevrouw de burgemeester dacht dat deze nog op het stadhuis zou moeten liggen. Zij heeft haar secretaris gevraagd er naar te zoeken en deze dan mee te nemen. Dan zou ik de brief ook willen laten onderzoeken op vingerafdrukken. 'Misschien komen wij daar verder mee. Vergeet niet ook van de secretaris vingerafdrukken te nemen'. Zal ik doen. Ik heb met Tineke gebeld met de vraag of zij alles wat bij ons bekent is over de bewoners van de Hooistraat om dat uit te zoeken en naar hier te laten brengen. 'Dat is goed dan kunnen wij zien of er mensen uitspringen'. Vandaar ook. 'Goed bezig inspecteur. Hoe is mevrouw de burgemeester eronder?' Zij wilde meteen ingaan op de eisen. 'Wij hebben haar hier vanaf weten de brengen'. Dan komt de burgemeester aangelopen. 'Wat zijn de plannen Roger?' 'Wij gaan als eerste de brieven laten onderzoeken op vingerafdrukken'. 'Wat als dit niets oplevert of niet op tijd klaar is? Ik ben bereid om alle eisen in te wilgen'. 'Dat begrijp ik burgemeester, maar wij gaan er alles aan doen om uw dochter zo snel mogelijk terug te brengen. Wij zijn met een groot aantal eenheden op zoek naar uw dochter. Er is op dit moment nog altijd een patrouille de omgeving van de vindplaats van de fiets van Nathalie aan het onderzoeken'. Kunnen wij misschien iemand voor u contacteren voor een familielid of iemand van slachtofferhulp voor ondersteuning? 'Bedankt maar ik heb niemand nodig'.
De deurbel gaat, ik open de deur. Koen en Tineke staan voor de deur met een pak papieren in hun hand. 'Ik heb ook jullie laptops meegenomen', zegt Tineke wanneer zij alles op de eettafel legt. Dat is handig dank u wel. 'Wij hebben ook broodjes meegenomen', geeft Koen aan wanneer hij het zakje op tafel zet. 'Het zijn verschillende broodjes'. 'Merci Koen, ik ram van de honger', zegt Femke. 'Gaat het lukken?', vraagt Tineke. Wij hebben een mogelijk spoor. Er zijn verschillende aanknopingspunten. 'Wij hebben van alle bewoners van die straat een dossier gemaakt met de informatie die bij ons bekent is'. 'Dan gaan wij eraan beginnen', zegt Femke. 'Als jullie hulp nodig hebben laat het weten he', laat Tineke weten. Dan laten wij het weten. Koen en Tineke vertrekken. Binnen een aantal tellen staat Koen terug in de living met een man naast hem. 'Meneer is de secretaris van de burgemeester', zegt Koen ons. Merci Koen. Opnieuw vertrekt hij. Femke loopt naar het kantoor van de burgemeester om haar te verwittigen.
'Ah Mark goed dat jij er bent'. 'Dag mevrouw, ik heb alle documenten omtrent de bouwkavel aan de Hooistraat meegenomen'. 'Heel erg bedankt. Heb jij ook nog die brief gevonden waar ik naar gevraagd had?'. 'Zeker mevrouw'. Mark opent zijn jas en haalt uit zijn binnenzak de brief. U mag de brief even op de tafel leggen, geef ik aan. Heeft er buiten u nog iemand anders de brief aangeraakt? 'Nee'. Dat is goed. Mogen wij vingerafdrukken van u nemen om u uit te sluiten als verdachte? 'Natuurlijk ik heb geen geheimen'. 'U mag even met mij meelopen', geeft Femke aan. Mark gaat samen met Femke naar de keukentafel waar zij vingerafdrukken afneemt. Ik trek handschoenen aan en stop de brief in een zakje. Wanneer de vingerafdrukken zijn afgenomen en Mark zijn handen heeft gewassen bedanken wij hem voor de medewerking waarna de burgemeester hem buiten laat. Bij terugkomst overhandigd zij ons het dossier rond de bouwkavel. 'Dank u wel', zegt Femke. 'Als jullie willen kunnen jullie gebruik maken van mijn kantoor', geeft de burgemeester aan. Dat zou fijn zijn. 'Ik heb plaats voor jullie gemaakt'. Samen met Femke pakken wij de dossiers op en vertrekken wij richting het kantoortje.
In het kantoortje installeren Femke en ik ons en bel ik naar het commissariaat. 'Lokale politie met inspecteur Tilkens'. Dag Patrick met Floor. 'Wat kan ik voor u doen?' Ik heb iemand nodig die 2 zaken naar het labo kan brengen. Is er nog iemand beschikbaar? 'Ik ga iemand jullie kant op sturen'. Dank u wel Patrick. Ik leg af en neem plaats aan het bureau. Femke en ik besluiten eerst ons broodje te gaan eten voor wij verder gaan.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...