(Floor)
19 april 2018
Femke en ik staan met de nacht. Wij zijn bezig aan onze patrouille die tot nu toe rustig verloopt. Femke heeft zojuist enkele fietsers aangesproken op het rijden zonder licht en onze tussenkomst werd gevraagd voor een groep jongeren in een parkje. Zij zaten met een groep van 12 bij elkaar en hadden een speaker bij zich die voor wat overlast zorgde. Wij hebben hen aangesproken over het feit dat de mensen in de buurt overlast ervaren van de muziek waarop zij direct de speaker zachter hebben gezet. Het was ook niet dat zij verder iets verkeerd deden. Deze groep had behoefte om bij elkaar te zijn nadat zij vandaag te horen hadden gekregen dat een vriend uit de groep is overleden.
05u30
"Dispatch voor Delta 310". 'Delta 310 luistert', antwoord Femke. "Delta 310 er is een melding binnen gekomen van een meisje dat bovenop het dak van een appartementencomplex voor begeleid wonen staat in de Groenendaallaan. Jullie mogen zich met spoed die kant op begeven. Alfa 310, ziekenwagen en MUG en de brandweer zijn ook aanrijdend". 'Dat is begrepen dispatch, wij begeven ons ter plaatsen'. Direct zet ik de sirene en het zwaailicht op.
Bijna tegelijk met Koen en Tineke komen wij aan bij het appartementencomplex. Er komt een man op ons af gelopen. 'Goedemorgen, mijn naam is Boudewijn Verecken ik ben begeleider binnen dit complex'. 'Heeft u ons gebeld?', vraagt Tineke. 'Ja dat klopt. Net voordat ik jullie heb gecontacteerd ben ik door een gebuur aangesproken dat hij iemand op het dak van het gebouw had gezien. Hierop ben ik naar buiten gegaan en heb ik geconstateerd dat het één van onze bewoners is die op het dak staat. Mijn collega houdt contact met haar van achter aan het gebouw'. 'Kunt u ons er heen brengen en dan gelijk terug gaan om de overige hulpdiensten op te vangen'. 'Natuurlijk'.
Wij volgen de man door het gebouw richting de tuin van het complex. Daar staat een vrouw die op de persoon op het dak probeert in te praten. 'Hallo, heeft u al contact met haar?', vraagt Tineke. 'Zij geeft geen antwoord, maar staat heel de tijd al bij de rand'. 'Heeft u gegevens van de persoon?' 'Het gaat om een 17 jarig meisje Lise Paret'. Even denk ik na. 'Mogen wij eens proberen?' 'Ga u gang'. 'Lise? Lise mijn naam is Tineke Schillebeeckx ik ben van de politie. Kunnen wij eens praten?' Er komt geen reactie. 'Lise is er iets waarmee wij jou kunnen helpen? Kunnen wij iets voor u doen?' 'Laat mij gerust. Jullie begrijpen er helemaal niets van', roept Lise. 'Waar begrijpen wij niets van? Misschien als jij vertelt waar jij mee zit dat wij u kunnen helpen?' 'Fuck off!' De MUG arts komt onze richting uitgelopen. 'Goedemorgen Filip Driessen', stelt hij zich voor. Floor Lommelen, hoofdinspecteur. 'Hoofdinspecteur Schillebeeckx', schud Tineke hem de hand. 'Is er contact met de persoon?', wilt de arts weten. 'Ik heb even contact gehad met haar, maar het is duidelijk dat zij niet wilt praten. Het gaat om een meisje van 17 jaar'. 'Dan moet er een onderhandelaar komen, ik wil geen enkel risico nemen'. Tineke knikt. Sorry maar zou ik eerst iets mogen proberen? Niet begrijpend kijkt Tineke mij aan. Geef mij even de tijd alstublieft. Ik neem afstand van alle mensen en pak mijn GSM uit mijn broekzak. In mijn GSM bevestig ik het nummer van Anouk, het belt. Kom aan, pak op, fluister ik tegen mijzelf. 'Anouk Storme', neemt Anouk op. Lief het is met mij, sorry dat ik u wakker bel, maar ik moet dringend iets weten. Het meisje waar jij gisteren naartoe bent geweest voor het gesprek met haar ouders wat was haar naam? 'Lise, voor wat wil jij dat weten?' En haar familienaam? 'Sorry Floor dat kan ik u niet geven'. Is dat Paret? 'Hoe weet jij dat?' Sorry Anouk, maar wij zijn opgeroepen voor een persoon op een gebouw die mogelijk dreigt te springen. Het is Lise Paret. 'Wat?' Zou jij zou snel mogelijk deze kant op kunnen komen om met haar te praten, want wij krijgen geen contact met haar. 'Ik kom er direct aan'. Dank u wel. 'Probeer jij eens met haar te praten zij weet wie jij bent en kent jou verhaal. Probeer te achterhalen waarom zij dit doet'. Ga ik doen. Ik leg af en loop terug naar Tineke en dokter Driessen.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...