(Floor)
4 juli 2017
Ik loop de koffiekamer binnen waar Koen en Tineke ook net hebben plaats genomen. Wilt er iemand iets drinken? 'Nee merci', zegt Koen die een blik cola opsteekt. 'Een thee alstublieft', antwoord Tineke. Ik schenk een thee in en een kop koffie voor mijzelf. 'En al hard aan het oefenen?', vraagt Koen plots. Ik weet direct waar hij het over heeft, draai mij dan om en kijk hem met grote ogen aan. 'Oefenen voor wat?', vraagt Tineke. 'Om een echte agent te worden', zegt Koen met een glimlach op zijn gezicht. 'Zij heeft natuurlijk een maand lang vakantie gevierd en niet aan ons en het werk gedacht dan verleer jij alles snel'. Tineke weet dat Koen daar niets van meent en ook bij har ontstaat een glimlach op haar gezicht. 'Niets van aantrekken hij is gewoon jaloers'. Ik ga naast Koen zitten. Koen en ik kijken elkaar aan, hierop moet Koen opnieuw lachen. Ik pak mijn GSM uit mijn broekzak en stuur een SMS naar Anouk.
Hey lief,
Hoe was u afspraak met de kinesist?
X
Niet veel later klinkt mijn GSM.
Zoet,
Kine is goed gegaan wel pijnlijk, maar dat was te verwachten.
Hoe gaat het bij u?
Love you
Goed te horen dat het u goed heeft gedaan.
Hier is het druk wij hebben nog niet stil gezeten.
Nu even een boterham aan het eten en vanmiddag papierwerk, pff, maar mij zal jij niet horen klagen.
Zal ik trouwens direct boodschappen doen nar het werk?
Ben blij dat het goed gaat bij u.
Als jij boodschappen zou willen doen dat zou mij goed uitkomen.
Zie u straks.
X
Ga ik doen.
Zie u graag.
Na het eten zijn Femke en ik begonnen aan het papierwerk. Ik open een nieuw document en begin aan het verslag van het overlijden van Inge Cuvelier. Mijn notitieboekje leg ik naast het toetsenbord van mijn pc.
________________________________________________________________________________
Lokale politie
Betrokken inspecteur(s): F. Lommelen
F. van Acker
Betreffende: Overleden persoon
Slachtoffer: Julie Cuvelier
Maandag 4 juli 2017 werden inspecteur van Acker en ikzelf, inspecteur Lommelen, door dispatch opgeroepen voor een melding van een overleden persoon in woning.
Aangekomen bij het opgegeven adres troffen wij, inspecteur van Acker en Lommelen, twee personen aan voor de woning. Na navraag naar de melder van de oproep bleken betreffende personen de melding te hebben gemaakt. Deze personen werden geïdentificeerd als meneer Jurre Cuvelier en mevrouw Inge Cuvelier. Zij gaven aan hun dochter, Julie Cuvelier, op te komen halen voor een afspraak. Na meermaals aanbellen en kloppen op de deur en het raam werd ook hier geen gehoor aangegeven. Mevrouw I. Cuvelier heeft hierop contact opgenomen met een vriend van haar dochter voor het verkrijgen van de sleutel van de woning. Bij betreden van de woning hebben mevrouw I. Cuvelier en meneer J. Cuvelier geroepen om hun dochter, waarop ook geen gehoor werd gegeven. Beide zij hierop in de woning gaan zoeken. Meneer J. Cuvelier is naar de bovenverdieping van de woning getrokken en heeft in de slaapkamer het levenloze lichaam van zijn dochter aangetroffen. Hierop heeft meneer zijn vrouw geroepen, zij is naar boven gekomen en samen hebben zij de woning verlaten.
Het plaats delict werd veiliggesteld tot de aanwezigheid van de wetsdokter en het labo.
Mevrouw haal lichaam werd losgemaakt door de wetsdokter en het labo.
Vaststellingen:
De identiteit van mevrouw kon worden vastgesteld aan de hand van de aanwezige identiteitskaart.
Mevrouw J. Cuvelier is een onnatuurlijke dood gestorven door zelfdoding. Na eerste vaststelling is er geen kwaad opzet mee gemoeid.
Eerste vaststelling tijdstip van overlijden is 06u00 in de ochtend van maandag 4 juli 2017.
De definitieve vaststelling zal komen uit het autopsie verslag van de wetsdokter. Dit verslag zal later worden toegevoegd aan het dossier.
Ondergetekend,
F. Lommelen
(inspecteur)
________________________________________________________________________________
Wanneer ik mijn verslag af heb begin ik aan het verslag van het verhoor met de ouders van Julie. Even dwalen mijn gedachten af, even ben ik met mijn gedachten terug bij het incident met Anouk. Mocht het toen zijn misgelopen dan stond mijn verhaal nu ook in zo'n verslag. Bij deze gedachten moet ik de krop in mijn keel wegslikken. 'Gaat het Floor?', hoor ik Femke zeggen. Ik schrik op uit mijn gedachten. Met een glimlach kijk ik naar Femke en ik knik. Opnieuw open ik een nieuw document en begin ik dan aan het maken van het verslag. Nauwkeurig noteer ik alles wat Inge haar ouders hebben verteld. Het is verschrikkelijk om te lezen wat deze jonge vrouw in haar jonge leven al heeft mee moeten maken. Ik kan maar al te goed begrijpen dat dit haar voor het leven heeft getekend. Het is zo jammer dat bij deze jonge vrouw de hulp niet heeft kunnen helpen zodat zij met een nieuw hoofdstuk in haar leven kon beginnen. Stap voor stap zet ik de verklaring van Julie haar ouders op papier. Wanneer ik het verslag klaar heb print ik het af en zoek ik op mijn pc het nummer van de dienst bevolking op. Aangezien Jurre niet Julie haar biologische vader is wil ik hier meer informatie over. Ik tik het nummer in op mijn GSM. Goedemiddag u spreek met inspecteur Lommelen lokale politie, ik had graan een geboorte akte willen opvragen en een adoptie akte. Jazeker dat gaat beide keren over een vrouw met de naam Julie Cuvelier. Dat klopt. Heel graag. Mijn mailadres is i.lommelen@lokalepolitie.be. Dan zie ik het tegemoet, alvast vriendelijk bedankt, dag. Meteen klinkt er een geluid vanaf mijn pc ik heb een nieuwe mal. Dat is wel heef snel denk ik, maar als ik mijn mail open zie ik dat de mail van Benoit, de wetsdokter, is.
Geachte inspecteur Lommelen,
Hierbij mail ik u het autopsie verslag van J. Cuvelier. Zoals ik vanmorgen al aangaf is mevrouw een niet natuurlijke dood gestorven. Uit onderzoek is duidelijk gebleken dat er geen sprake is van een misdrijf. Doodsoorzaak is een gebroken nek ten gevolge van de verhanging. Ook toxicologisch onderzoek heeft geen bijzonderheden aan getoond. Mevrouw is omstreeks 06u vanmorgen overleden. Omdat er geen sprake is van een misdrijf mag het lichaam worden vrij gegeven.
Uitgebreid autopsie verslag is te vinden in de bijlage.
Met vriendelijk groet,
Benoit Waterslaghers
Wetsdokter
Fem, ik heb zojuist mail gehad van Benoit met het autopsie verslag. Julie is overleden aan de gevolgen van een gebroken nek door de verhanging. 'Geen kwaad opzet mee gemoeid?' Nee het is zoals haar ouders zeiden een zelfdoding. 'Pff'. Ik print het verslag uit en voeg het toe aan het dossier van Julie.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...