(Floor)
19 april 2017
Nadat wij thuis zijn gekomen van het boodschappen doen begint Anouk met het voorbereiden van het avond eten. Om eerlijk te zijn kookt Anouk regelmatig, ik ben gewoon niet zo'n keukenprinses. Wat zal ik eigenlijk aandoen vanavond?, vraag ik Anouk die groenten aan het snijden is. 'Iets waar jij u goed bij voelt'. Moet ik geen kleedje aan? 'Waarom het is geen chic diner, het zijn Koen en Hannah'. Ja, maar het is toch wel een speciale gelegenheid, zeg ik met een serieus gezicht. Anouk komt naar mij toe gelopen en slaat haar armen om mijn middel. 'Jij bent zenuwachtig hé?' Eerlijk gezegd wel ja. 'Dat is toch voor niets nodig, als Koen en Hannah het zien zitten dan is dat tof....' En als zij het niet zien zitten?, vraag ik. 'Dan gaan wij verder zoeken, er zijn nog meer opties'. Maar toch, zeg ik iets meer beteuterd. 'Ik heb een idee, jij gaat u een beetje ontspannen, maakt mij niet uit hoe. Gaat een beetje piano spelen, gaat in bad of ga desnoods een rondje lopen, maar ontspan u. Ik ga verder met de voorbereidingen voor het eten en dan zal jij zien dat de avond vanzelf zal gaan'. Een rondje lopen is niet eens zo'n gek idee, maar op één voorwaarden, zeg ik. 'En die is...?' Dat wanneer ik terug kom wij samen onder de douche stappen. 'Awel dat vindt ik geen slecht idee'. Mooi, dan ga ik mij omkleden.
'He, hoe was het lopen?', vraagt Anouk wanneer ik terug thuis kom. Het heeft mij goed gedaan. Hoe gaat het hier? 'De groenten zijn gesneden, het vlees staat in de oven, de kroketjes kunnen er straks bij wanneer het voorgerecht op tafel gaat', zegt Anouk trots. Mooi dan kunnen wij gaan douchen. 'Ik kijk er al naar uit'. Samen vertrekken wij naar de badkamer en stappen wij onder de douche. Na de douche duik ik mijn kleerkast in. Ik pak het één na het ander, maar telkens is het net niet wat ik zoek. Het moet niet te chic zijn, maar ook niet te gewoontjes. Wanneer Anouk terug komt uit de badkamer, al geschminkt en haren geföhnd, staat ze vol verbazing te kijken. Wat is er?, vraag ik haar wanneer ik haar opmerk. 'Wat ben jij aan het doen?' De muur aan het schilderen, wat denk jij zelf? 'Floor....' Ja sorry ik kan gewoon niets vinden. 'Waarom doe jij niet u wit hemdje aan met u zwart/ rood geruiten blouseje, daar sta jij super goed mee'. Vind jij dat?, vraag ik. 'Ik vindt van wel en laat dat blouseje maar open, dat lichaam mag best gezien worden'. Met welke broek dan? Anouk loopt naar de kast, pakt een licht blauwe spijkerbroek met scheuren aan de knieën en geef deze aan mij. 'Met den deze'. Is dat niet te gewoontjes? 'Als jij dit aantrek zie jij er uit om op te vreten', zegt Anouk met een speelse glimlach op haar gezicht. Jij bent een schat. Ik geef haar een kus. Wat ga jij eigenlijk aantrekken? 'Mijn grijze spijkerbroek met zwart blouse en blauw colbertje, als dat mag van u mevrouw Lommelen?' Dat staat u altijd goed. 'Dan doe ik dat'. Ik doe nog snel mijn haar en make - up voor ik de tafel begin te dekken. Anouk steekt de openhaard aan en zet een muziekje op. Koen en Hannah kunnen nu elk moment hier zijn.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...