(Floor)
14 maart 2018
Geconcentreerd lezen Femke en ik de dossiers van de inwoners van de Hooistraat door en maken een selectie van mensen met een strafblad en "onzichtbare" mensen, mensen die niet bij ons bekend zijn. Wanneer deze selectie gemaakt is beginnen wij aan het lezen van de bouwaanvragen. 'Floor, wat is pass woord?', vraagt Femke. Anflo, antwoord ik. Femke tikt mijn wachtwoord in en begint iets op te zoeken in ons politiesysteem. Femke kan niet in alle documenten in het politiesysteem omdat zij daar de graad niet voor heeft. Heb jij iets gevonden? 'Ik zit net te denken de fiets van Nathalie is gevonden aan het stadspark aan het fietsstraatje. Aan het einde van de straat is het kruispunt daar hangen camera's. Als wij nu de camerabeelden bekijken en alle nummerplaten noteren van de wagens die de straat in en uit rijden. Deze kunnen wij dan vergelijken met de nummerplaten van de bewoners van de Hooistraat'. Dat is geen gek idee. Wil jij dit op u nemen. 'Ik ga de beelden aanvragen en dan zal ik deze bekijken'.
Nadat Femke de beelden heeft bekeken en de nummerplaten heeft genoteerd beginnen wij aan het zoeken naar de eigenaren van de wagen. Wij noteren de namen, adressen, type wagen en kleur. Ik had niet verwacht dat er zoveel wagens door die straat rijden 's morgens. 'Dat verbaasde mij ook'. Wij zijn een tijdje bezig wanneer Femke ineens rechtop gaat zitten. Wat is er? 'Een van de genoteerde nummerplaten behoort tot een blauwe volkswagen golf die op naam staat van Jorit Damen woonachtig in de Hooistraat 82 te Destelbergen'. Ik vul zijn gegevens in in onze database. Hij is bij ons gekend, geef ik aan. 2 Jaar geleden nog door de Federale opgepakt voor bezit van kinderporno en vrijgesproken door gebrek aan bewijs. Femke zoekt in de stapel dossiers die Koen en Tineke ons gebracht heeft. 'Hier heb ik het dossier'. Femke overhandig mij het dossier en komt dan naast mij zitten. Jorit Damen, 42 jaar, havenarbeider in de haven van Gent. Gerechtelijk dossier; witwassen van crimineel geld, meervoudige gewapende overval, verbouwen en verhandelen van drugs. 'Wat denkt jij?' Dat dit een mogelijke kandidaat is. 'De commissaris op de hoogte brengen?' Ik knik en pak mijn GSM?
Net op het moment dat de commissaris opneemt gaat de deurbel. 'Ja Floor zeg het maar'. Momentje commissaris. Femke en ik lopen het kantoor uit en lopen tegen de burgemeester op. 'Gaat u maar terug naar binnen', adviseert Femke haar. De burgemeester gaat hierop terug de living binnen. Ik open de voordeur. 'Goedemiddag Linda Francken AVS'. 'Merlijn Jacobs Het Laatste Nieuws'. 'Klopt het dat de dochter van mevrouw de burgemeester is ontvoerd?', vraagt Linda Francken. Wat heeft dit te betekenen. 'Kunt u bevestiging geven van de ontvoering van de dochter van de burgemeester?', vraagt de journalist opnieuw. Kunt u hier onmiddellijk mee stoppen en het eigendom van mevrouw de burgemeester verlaten? 'Al van kort na de middag is het hier een af en aanrijden van de lokale politie dat wilt toch zeggen dat er iets aan de hand is?' Ik vraag u nogmaals het eigendom te verlaten. 'Wij hebben vernomen dat jullie commissaris meermaals vandaag bij mevrouw de burgemeester is langs geweest'. Geen commentaar. Ik hou mijn GSM aan mijn oor en zet een stap naar binnen, waarop Femke in de deuropening plaats neemt. Commissaris. 'Floor wat is daar aan de hand?', vraagt hij. Er hebben zich hier zojuist twee cameraploegen gemeld aan de deur met vragen over de zaak. 'Hoe hebben zij kennis gekregen van de zaak?' Dat weet ik niet, blijkbaar heeft iemand hem ingelicht. 'Kunnen jullie de situatie aan of wil jij dat ik af kom?' Daarvoor belde ik u eigenlijk, Femke en ik hebben een verdachte in beeld waarover ik graag met u zou overleggen. 'Ik kom er direct aan en ik neem Koen en Tineke mee'. Dank u wel commissaris. Vanuit de deuropening van de living wordt ik gewenkt door de burgemeester. 'Wat is er aan de hand?' Blijkbaar heeft iemand AVS op de hoogte gebracht van de vermissing van u dochter. Ik heb de commissaris op de hoogte gebracht, hij is onderweg naar hier samen met nog een ploeg. Femke en ik gaan er voor zorgen dat zij niet meer in de buurt van uw woning komen. Probeer rustig te blijven wij hebben het onder controle.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...