(Floor)
1 oktober 2017
Ik wrijf door mijn ogen en kijk naast mij in bed. Anouk ligt nog te slapen. Ik ga dichter bij haar liggen en sla mijn arm om haar heen, dit doet haar ontwaken. 'Goedemorgen schat, lekker geslapen?' Ik geef Anouk een kus. Zin in ontbijt? 'Ik heb eigenlijk meer zin om samen met u een badje te pakken'. Dat is een nog beter idee. Nu? 'Laat ons eerst nog een beetje liggen'. Lief wij worden wel op tijd verwacht bij Tineke en Bart. 'Schat het is, Anouk kijkt op haar GSM, kwart na tien. Wij mogen toch ook wel eens een beetje uitslapen'. Ik weet het, maar wij hebben het Tineke beloofd. 'Wie plant er nu een feestje op een vrije dag?' Stel u niet aan slaapkop. 'Wie wilde er vannacht nog....' Het was niet tegen u goesting of wel? 'Mij zal jij niet horen klagen'. Awel dan. 'Trouwens wie houdt mij nu vast?' Of dat nu de reden is dat jij er niet uit kan komen? 'Nee, maar toch'. Kom wij gaan in bad. 'Laat jij het bed maar vast vollopen dan kom ik als die vol zit'. Daar ga ik mee akkoord, maar niet terug gaan slapen hé? 'Ik beloof het'.
Wanneer ik het bad instap komt Anouk ook de badkamer in. De schone slaapster is alive. 'Shut up', zegt Anouk met een lach. Zij trekt haar kleding uit en stapt ook in bad. 'Hoe laat worden wij bij Tineke en Bart verwacht?' 14u ongeveer. 'Dan heb ik nog alle tijd om in bad te liggen'. Wil jij nog ingezeept worden ook? 'Als het even kan'. Profiteur! Wij geven elkaar een kus.
Heb jij zo ook de föhn nodig? 'Nee dank u', zegt Anouk terwijl zij zich aan het afdrogen is. Weet jij al wat jij aantrekt? Anouk? Stil kijkt Anouk voor zich uit. Anouk? Zij draait haar hoofd naar mij zonder iets te zeggen. Ca va? 'Ja, sorry ik was even met mijn gedachten ergens anders'. Dat was te merken. 'Wat was u vraag?' Of jij al weet wat jij gaat aantrekken? 'Geen idee dat zie ik zo wel'. Gaat het echt wel? 'Ja gaat u maar al aankleden'. Niet veel later komt ook Anouk de slaapkamer in. Wat vindt jij van dit? 'Dat kan zeker'. Top dan doe ik dat aan. Anouk duikt in de kledingkast en heeft al snel haar outfit voor vandaag gevonden. Wanneer ik ben aangekleed besluit ik mijn nagels nog te lakken. 'Wil jij hier thuis eten of gaan wij ergens lunchen?' Zullen wij gaan lunchen. 'Ik vindt het goed'.
Ik ga nog even naar het toilet, wil jij de fles wijn nog snel inpakken? 'Natuurlijk'. Terwijl ik op het toilet zit valt mijn oog de kalander. Lief, hoe lang is het geleden dat wij een laatste keer hebben geinsemineerd?, vraag ik wanneer ik van het toilet kom. 'Twee of drie weken terug, waarom?' Is het dan al mogelijk om een test te doen? 'Dat zou al kunnen. Wil jij dat nu doen?' Een grote glimlach ontstaat op mijn gezicht. 'Zeker?' Ik knik. 'Dan ga ik dat doen'. Anouk loopt naar de slaapkamer om de test te pakken en verdwijnt dan de badkamer in.
Is het gelukt?, vraag ik wanneer Anouk terug komt met de test in haar handen. 'Ja'. Hoe lang duurt het voor wij resultaat zien? 'Ongeveer een 15 tal minuten'. Samen nemen wij plaats aan de keukentafel. 'Heb jij alles mee voor Tineke en Bart?' Ja ja ja, alles zit in mijn tas. 'Wat is er?' Niets laat maar. Er ontstaat een glimlach op het gezicht van Anouk. Wat? 'Niets'. Er is wel iets. 'Ben jij een beetje zenuwachtig?' Nee. Ja jij hebt gelijk. 'Jij kan zo moeilijk iets verbergen'. Ben jij dan niet benieuwd? 'Zeker wel. Ik wil net zo graag als jij een kindje'. Ik begin met mijn vingers te tikken op tafel. Anouk legt haar hand op de mijne en kijkt mij aan. Ik snap niet dat jij zo rustig kan blijven. 'Ik kan daar niets aan doen'.
Een kwartier later is het zover. 'Ben jij er klaar voor?' Ik kijk Anouk aan en knik. Anouk legt haar hand over de test zodat wij allebei nog niets kunnen zien en schuif deze dan onze richting uit. Wanneer de test tussen ons ligt kijken wij elkaar nog één keer aan. Dan haalt Anouk haar hand van de test. "Zwanger 1-2 weken" staat er te lezen op het display. Wilt dat zeggen dat.... 'Dat wij zwanger zijn'. Echt? 'Ja'. Ik sla mijn handen voor mijn mond en voel de tranen in mijn ogen springen. Bij Anouk is er een grote glimlach op haar gezicht ontstaan. Ik sta op en loop naar haar toe en geef haar een kus. 'Gefeliciteerd mama', zegt Anouk. Jij ook mama. Innig omhelzen wij elkaar. Ik zou het nu heel de dag willen vieren. 'Wij gaan straks al een feestje vieren'. Dat wordt knallen. 'Beloof mij om nog niets te zeggen tegen iemand. Ik wil morgen eerst een bloedonderzoek laten uitvoeren'. Hoe? Kan die test fout zijn? 'Dat kan altijd, maar ik wil gewoon honderd procent zeker zijn'. Natuurlijk liefje, voor u zwijg ik. Opnieuw geven wij elkaar een kus. 'Gaan wij dan nu iets gaan eten?' En een glaasje om het te vieren. Oei dat zit er voor u de komende negen maanden niet in spijtig genoeg. 'Voor ons kindje heb ik dat graag over'.
Wij pakken onze jassen en vertrekken richting 't stad om te gaan lunchen voordat wij naar Tineke en Bart gaan.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...