(Anouk)
16 december 2017
Samen met Floor zit ik op de zetel met de laptop op mijn schoot. Wat voor stijl wil jij? 'Dat weet ik niet'. Wil jij een kant en klare kamer of één die wij zelf samen stellen? 'Pff. Er moet wel iets van ons inzitten'. Dus een kamer die wij zelf samenstellen. Floor kijkt mij lachend aan. 'Ik voel nu al dat dit een strijd gaat worden'. Waarom? 'Jij bent meteen van het knopen doorhakken'. Maar nee, maar als wij dat toch al weten staan wij al een stuk verder. 'Wat wil jij?' Ik denk dat wij heel goed samen een kamer kunnen samenstellen. Wij hebben zo'n beetje dezelfde smaak. Het appartement is toch ook goed gekomen? 'Dat is waar en daar ben ik nog altijd heel tevreden mee. En met het gezelschap ook'. Wij kijken elkaar aan. Allee niet beginnen of wij krijgen nooit een kamer gekozen.
Zullen wij beginnen bij de kleur? 'Ik wil gaan voor een beetje stoere uitstraling'. Verbaasd kijk ik Floor aan. 'Wat?' Ik had verwacht dat wij het meer vrouwelijk wilde aankleden. 'Nee totaal niet'. Oké. Ik open de site van de bouwmarkt en zoek naar de verf. Samen bekijken wij het aanbod. Zo iets? 'Blauw?' Nee? 'Kan, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn'. Ik scrol verder. 'Dit is wel mooi. Niet voor de hele kamer één muur, die van de koker misschien'. Muisgrijs. Dat is een mooie kleur. Voor die uitbouw bedoel jij? 'Ja'. Nog niet eens zo slecht idee. Eens kijken wat daar nog bij past. Dit vindt ik een mooie kleurtje. 'Welke?' Dit groen. Het is niet te donker en niet te licht. 'Ja dat is mooi te combineren'. Zullen wij de nummers opschrijven dan kunnen wij een test staaltje halen bij de bouwmarkt. 'Ik pak even pen en papier'. Floor loopt naar de kast, haalt een kladblok uit de lade en een pen en test deze even voor zij terug komt zitten. 'Zeg maar'. Groen is 6006.042 en grijs is 2003.087. 'Oké, dat was stap één. Op naar de volgende meubeltjes'.
Samen gaan wij opzoek naar meubeltjes. Er is zoveel keuze dat wij moeite hebben om een keuze te maken. Eerst maken wij een grove selectie van de meubeltjes die ons aanspreken. Daarna gaan wij selecteren wat wij mooi vinden en welke meubeltjes wij echt graag zouden hebben. Floor schrijft de namen en nummers van de meubeltjes op om deze gemakkelijker te kunnen terug zoeken en bestellen. Wij bestellen momenteel alleen de meubelen waarvan de levertijd langer is dan 4 weken. Alle andere spullen kunnen wij later nog kopen.
Welke box wilde jij? 'Deze of vindt jij die andere beter?' Nee deze vindt ik ook goed. Nu ik zo nog eens zit te kijken vindt ik persoonlijk deze stoel toch beter. 'De welke?' Die linker. 'Ja'. Niet? 'Van die stoelen maakt het mij niet veel uit welke wij nemen. Ik vindt die beide goed'. Persoonlijk zie ik die linker liever. 'Dan pakken wij de linker'. Ben jij het daar mee eens? 'Absoluut'.
Dit wordt het? 'Ik vindt dit mooi. Jij?' Ik zie het al helemaal staan in de babykamer. 'Onze kleine straks in het bedje, wij die van een afstandje staan toe te kijken. het wordt nu helemaal echt'. Zullen wij het dan bestellen? 'Zeker'. Floor houd het papier vast zodat ik de meubels kan invoeren. Wil jij nog één keer controleren of ik alles heb. Aandachtig kijkt Floor het lijstje na op de laptop. 'Jij hebt alles'. Dan is het nu besteld. 'Wanneer is het binnen?' Daar krijgen wij nog een mail van. 'Dan moeten wij alleen voor de verf en de verfmaterialen naar de bouwmarkt?' Ja. Dan kunnen wij ook van die verfstaaltjes kopen. Wanneer wij deze dan testen en deze niet mooi vinden dan kunnen wij nog altijd andere verf kopen.
'Ik ga boodschappen doen, heb jij zin om mee te gaan?' Waarom ook niet. 'Zullen wij dan ook maar gelijk naar de bouwmarkt gaan?' Als wij dan toch die kant op gaan. 'Mogen wij wel niet die nummers vergeten van die verf'. Jij hebt dat opgeschreven hé? 'Ja, maar ik zal het nog eens apart opschrijven dat is makkelijker'. Wij trekken onze jas aan en vertrekken richting de winkel. 'Gaan wij eerst naar de bouwmarkt?' Met de boodschappen straks is het wel slimmer om eerst naar de bouwmarkt te gaan.
Floor parkeert de wagen op de parking bij de bouwmarkt. Hand in hand lopen wij de bouwmarkt binnen op zoek naar de verf afdeling. Rij 11 moeten wij hebben. 'Allee wij kunnen gaan beginnen aan onze speurtocht'. Maar nee. In die computer kunde het nummer van de verf invoeren en dan vertelt deze in welk vak dat te vinden is. Heb jij die nummers. 'Ja'. Floor haalt het papiertje uit haar broekzak en overhandigd het mij. Groen 6006.042, vak 6, rij 3 en grijs 2003.087, vak 2, rij 1. Ziezo, zo gemakkelijk gaat dat. 'Subiet begin ik het nog leuk te vinden'. Niets zo lekker als klussen. 'Ja als jij dat kunt is het leuk'. Jij kan dat ook, maar jij hebt er geen geduld voor. 'Jij kan dat gewoon veel beter'. Jij ziet mij het veel liever doen, dat is het gewoon. 'Klopt'. Allee. 'ik heb de test staaltjes'. Dan kunnen wij vertrekken. Met onze test staaltjes op zak vertrekken wij naar de supermarkt waar wij onze inkopen gaan doen.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...