(Anouk)
9 januari 2018
Vandaag is het de grote dag, de dag waarop Floor wordt beëdigd. Ik ben vandaag wat vroeger opgestaan om haar te verwennen met een ontbijt op bed. Met een goed gevuld dienblad stap ik de slaapkamer binnen. Het dienblad zet ik neer op het nachtkastje en zet mij dan naast Floor op bed. Met mijn hand streel ik langs haar wang. Goedemorgen schat. Langzaam opent Floor haar ogen. 'Goedemorgen'. Ik heb een ontbijtje voor ons bij. 'Wat ben jij toch een schat'. Floor komt recht zitten en geeft mij een kus. Ik sta op en zet haar dienblad naast haar op bed en kruip zelf via de andere kant ook in bed. 'Het ziet er heerlijk uit'. Samen genieten wij van het ontbijt.
Ben jij zenuwachtig? 'Dat valt wel mee. Ik ben al blij dat het vandaag eindelijk zover is'. Komen er nog mensen van het Korps? 'Tineke en Koen komen sowieso, ook Brigitte, maar die komt alleen tijdens de beëdiging en niet met de receptie. Natuurlijk komt de commissaris ook. En misschien zou Hannah ook komen vertelde Koen'. Dat zou wel leuk zijn. 'Absoluut'. Is u gala uniform in orde? 'Ja ik heb het gisteren door de commissaris voor de zekerheid laten controleren'. Het is de eerste keer dat ik u in gala uniform ga zien. 'Dat is waar'. Staat u dat net zo sexy als u werk uniform? 'Nog veel sexyer'. Spannend, zeg ik waarna ik Floor een kus geef.
Na het ontbijt ruimt Floor de vaatwasser in en ik begeef mij naar de badkamer om mij te douchen. Wanneer ik uit de douche stap komt Floor de badkamer binnen en gaat zij onder de douche. Wanneer ik in mijn ondergoed sta aanschouw ik mijn goed zichtbare buik in de spiegel. af en toe heb ik wat last van mijn buik door het aanspannen van de buikspieren, maar ach dat neem ik er wel bij. 'Ziet er goed uit, bolleke', zegt Floor van onder de douche. Ik moet lachen en vertrek naar de slaapkamer. Mijn kleding heb ik gisterenavond al bij elkaar gezocht. Ik trek mijn blauwe pak aan met een wit blouseje. Het is natuurlijk wel voor een speciale gelegenheid. Dan komt ook Floor de slaapkamer binnen. Als zij langs mij loop hou ik haar even tegen en geeft haar nog een kus. Wil jij nog koffie? 'Graag', antwoord zij. Dan ga ik nog een kopje maken.
'Zit mijn stropdas niet te strak?', vraagt Floor wanneer zij de living binnen komt. Schat, jij ziet er schitterend uit. Dat uniform staat u echt veel beter. Ik help Floor met het goed doen van haar stropdas onder haar kraag en stap dan naar achteren om haar nog eens goed te bekijken. Ziet er goed uit. 'Merci'. Ik heb hier u koffie gezet. Floor pakt haar koffie van het aanrecht en neemt een slok. 'Kunnen wij nog één keer de eed oefenen?' Natuurlijk. 'Dus, de burgemeester komt voor mij staan, ik steek mijn rechter hand op en zeg "Ik zeer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgische volk". Dat klopt toch?' Dat is helemaal goed. 'Oké'. Ik zet mij op de eettafel en blijf Floor bekijken. Wanneer zij mij opmerkt schud zij haar hoofd. 'Wat is er?' Niets, ik vind u er gewoon ongelofelijk sexy uitzien. 'Is dat zo?' Toch wel. 'Maar jij mag er ook absoluut wezen'. Ja? 'Ik vindt dat wel'. Merci. 'Maar wat wil jij nu van mij?' Misschien kan er nog een kus vanaf? 'Eentje maar?' Of meer. Floor zet haar koffie neer en komt voor mij staan. Zij legt haar armen in mijn nek en kijkt mij aan. Ook ik kijk diep in haar ogen. Floor komt dichter met haar hoofd naar mij, haar lippen raken de mijne zacht en zijn ook direct weer weg. Onze hoofden hebben afstand genomen, maar direct drukt Floor haar lippen opnieuw op de mijne. Er volgt een intense kus. Ik zou nu zo graag de kleren van u lijf willen schuren. 'Zijn u hormonen aan het opspelen?' Ik vrees ervoor. 'Als wij nu alle tijd hadden had ik er graag op in gegaan, maar helaas zullen wij zo moeten vertrekken'. Spelbreker! Floor stuurt een knipoog naar mij en geeft mij dan nog een kus. Wij trekken onze jassen aan en vertrekken.
Aan het stadhuis aangekomen staat de commissaris Floor al op te wachten. Hij begroet ons met een zoen. 'Niet te zenuwachtig meiske?', vraagt hij. 'Eigenlijk niet'. 'Dat is ook voor niets nodig hè. Hoe gaat het met u en de kleine?' Met ons gaat het goed. De kleine spuit groeit stevig door. 'Het ziet er goed uit'. Merci. 'Zullen wij naar binnengaan, want aangenaam is het hier buiten niet', zegt de commissaris. Hand in hand volgen wij de commissaris naar binnen. In de hal moet Floor zich melden. Niet veel later komen ook Tineke, Koen en Hannah aan. Wij begroeten hen. Wat leuk dat jullie er zijn. 'Dat is niet meer dan normaal', zegt Tineke. Dan komt de commissaris Floor ophalen, zij moet blijkbaar mee voor een doorloop van de plechtigheid. 'Is zij zenuwachtig?', vraagt Tineke. Dat valt eigenlijk zeer goed mee. Ik had het erger verwacht. 'Het is dus net zoals bij jullie trouw?', wilt Koen weten. Nee absoluut niet. 'Dat waren toen taferelen', zegt hij. Wij moeten erom lachen. 'Gaat het met u, moet jij niet even gaat zitten?', vraagt Hannah bezorgd. Nee ça va, het gaat. Dan komt ook Brigitte het stadhuis binnen. Nadat zij ons heeft begroet kijkt zij in het rond. 'Floor is toch niet gaan lopen van de zenuwen hè?' Wij moeten lachen. 'Wat?', vraagt zij. 'Wij hebben dat net ook even geverifeerd', zegt Tineke. Wij mogen de zaal binnen gaan.
In de grote zaal van het stadhuis staan allemaal stoelen in rijen opesteld. Met z'n alle gaan wij bij elkaar zitten. Floor zit met haar andere collega's voor in de zaal. De korpschef neemt het woord. 'Goedemiddag beste mensen. Welkom op deze bijzondere dag voor ons korps. Vandaag gaan wij vijf van onze mensen beëdigen in hun nieuwe functie. Deze vijf mensen hebben de stap gezet om zichbte vervolmaken binnen ons korps, iets waar ik zeer trots op ben. Zo dadelijk zullen zij de eed afleggen tegenover de burgemeester, waarna zij vanaf dan hun nieuwe functie zullen bekleden. Dan is het tijd voor de eedaflegging. Mag ik de gegadigde verzoeken om te gaan staan'. De burgemeester staat op en loopt naar de eerste in de rij. De korpschef stelt hen voor en spreekt hun nieuwe functie uit. Floor is als derde in de rij. 'Floor Lommelen, hoofdinspecteur en officier van gerechtelijke politie'. Floor steekt haar rechter hand op. 'Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belische volk'. 'Proficiat', zegt de burgemeester en overhandigd haar de emailles. Wanneer ook de laatste collega geweest is neemt de korpschef opnieuw het woord. 'Ik ben trots op mijn mensen, poficiat met jullie aanstelling en ik wens jullie nog veel mooie dienstjaren. Ik stel voor dat wij daar nu een glaasje op gaan drinken'. Er wordt geapplaudiseerd voor de beëdigde. Zij moeten nog even o p de foto met de korpschef en de burgemeester voor zij de familie, vrienden en collega's mogen vervoegen.
Floor komt naar ons gelopen. Gefeliciteerd schat, zeg ik waarna ik haar een kus geef. 'Goed gedaan Floor', zegt Brigitte die haar 3 zoenen geeft. 'Sorry dat ik niet kan blijven, maar ik ben zo blij dat ik dit heb mogen meemaken'. 'Dat geeft toch niet. Ik ben al blij dat jij erbij was', antwoord Floor. Brigitte geeft Floor nog een knuffel en moet dan vertrekken om op tijd op het werk te zijn. Dan is het de beurt aan Tineke, Koen en Hannah om Floor te feliciteren. 'Nogmaals bedankt voor al u hulp Tin', zegt Floor. 'Doe eens normaal zeg, dat is toch niet meer dan normaal'. 'Ja lap, ik ga het nu helemaal moeilijk krijgen op het werk', zegt Koen. 'Hoezo?', vraagt Hannah. 'Tineke zit al op mijn kap, maar nu komt Floor daar nog eens bij. Twee vrouwen diende baas over mij gaan spelen, dar hou ik niet vol'. 'Dan zou ik u maar beter gaan gedragen Baetens', zegr Hannah 'dan hoeven deze meiden niet de baas te spelen'. Wij moeten lachen. Dan komt de burgemeester bij ons staan. 'Dag Floor, ik wil u nog eens extra komen feliciteren. Ik ben de afgelopen tijd door Roger, de commissaris, op de hoogte gehouden van u bezigheden. Hij heeft van alles over u verteld, hij is erg trots op u. Zeker nu jij en u partner een kindje verwachten'. 'Dank u wel mevrouw de burgemeester. Ik ben blij te horen dat de commissaris zo enthousiast is. Ik heb er ook alles aangedaan om alles tot een goed einde te brengen'. 'Roger had niet anders van u verwacht en om eerlijk te zijn ik had er alle vertrouwen in dat jij het examen succesvol zou afronden. Jij bent een goede inspecteur, sorry hoofdinspecteur'. 'Dank u wel. Mag ik u nog voorstellen aan mijn vrouw, Anouk Storme'. 'Dat had ik niet kunnen missen eigenlijk', zegt de burgemeester waarna zij mij een hand geeft. Aangenaam kennis te maken. 'Eens gelijk en ook voor u nog proficiat met de zwangerschap'. Dank u wel. 'Hoofdinspecteur, wij zien elkaar weer op het commissariaat'. Dan gaat de burgemeester naar de andere beëdigde colleg's. Leuke vrouw de burgemeester. 'Hela'. Wat? 'Ik vind die hormonen toch maar niets', zegt Floor met een glimlach. Wees maar niet bang, jij bent de enige die telt voor mij. 'Ah de tortelduifjes daar moeten wij op drinken', zegt Koen. Hij haalt vier glazen champagne en een glas fruitsap voor mij. 'Op Floor, de nieuwe hoofdinspecteur', zegt Tineke. Op Floor. Wij geven elkaar een kus.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
Hayran KurguMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...