25. Waarom hij?

126 3 0
                                    

(Anouk)

28 juni 2017

Ilse Vandecastele belde met de vraag of ik naar De Korf kon komen. Via de tussendeur stapt ik De Korf binnen en loop naar de spreekkamer. 'Anouk sorry dat ik stoorde, maar ik zou graag even een patiënt met u willen bespreken'. Over wie gaat het? 'Ward Daleman'. Geschrokken kijk ik Ilse aan. 'Ik weet dat jullie goed contact met elkaar hebben vandaar dat ik het u persoonlijk wilde vertellen'. Wat is er met hem aan de hand? 'Uit zijn bloedresultaten van zijn jaarlijkse controle zijn verhoogde waarden aangetroffen. Ik heb hier verder onderzoek naar laten uitvoeren en ik heb hier het resultaat ervan'. Ilse overhandigd mij het formulier van het labo. Ik schrik wanneer ik de uitslag zie. Heb jij al contact met hem opgenomen? 'Nee, ik heb de resultaten nog niet lang binnen en wilde deze eerst aan u laten zien'. Dan ga ik hem nu bellen om morgen langs te laten komen. 'Jij doet zelf dit consult?' Ja dat zou ik wel graag doen. 'Voor mij geen probleem. Zal ik kijken tot hoe laat ik patiënten heb, dan kun jij in de spreekkamer'. Als jij wilt. Samen met Ilse bekijken wij de planning. 'Mijn planning zit redelijk vol. Ik weet wat te doen morgen. Tim heeft ook een volle agenda'. Wil jij anders kijken naar de planningen van Frederik en Els, vraag ik aan Ilse. 'Frederik zit volgepland. Els daarin tegen heeft wel een gaatje vrij'. Ah dat is mooi. Wil jij mij daar direct inplannen. Ik overleg morgen wel even met Els hierover. Ik ga naar boven, jij sluit af? 'Ja zeker. Tot morgen'. Tot morgen.

 Wanneer ik de living binnenstap is Floor bezig met het dekken van de tafel

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Wanneer ik de living binnenstap is Floor bezig met het dekken van de tafel. 'Goed dat jij er bent, het eten is bijna klaar'. Ik kom er zo aan, ik moet nog een telefoontje plegen dan kom ik eraan. 'Oké'. Ik sluit de deur van het kantoor en neem plaats achter mijn laptop waar ik het dossier van Ward op open. Met de vaste lijn bel ik naar Ward. Goedenavond Ward, u spreekt met Anouk Storme. 'Goedenavond dokter Storme. Wat kan ik voor u betekenen?' Bel ik gelegen? 'Natuurlijk, voor u maak ik tijd'. Dat is aardig. Ward, ik heb u bloedresultaten binnen en ik had die graag eens met u besproken. 'Oei, is er iets niet goed mee?' Ik had dat graag met u persoonlijk besproken. Is het mogelijk voor u om morgen langs te komen in De Korf? 'Natuurlijk dokter'. 13u20 komt dat uit voor u? 'Dat is geen probleem'. Dan zie ik u morgen. Fijne avond nog.'Fijne avond en de groeten aan mevrouw Floor'. Dat ga ik doen.

Wanneer ik heb opgehangen sluit ik het dossier van Ward op mijn laptop. Even blijf ik zitten en staar door het raam naar buiten. Waarom moet juist hem dit overkomen? Ik zucht nog eens diep en ga dan het kantoortje uit. 'Ça va lief?', vraagt Floor mij. Ça va. 'Zeker?' Ja, ik heb even een moeilijk telefoontje moeten plegen, zeg ik al lopen haar richting uit. Dat ruikt heerlijk. Ik sla mijn arm om haar heen en geef haar een zoen in haar nek. 'Nu maar hopen dat het ook zo smaakt'. Uw kookkunsten zijn al veel verbeterd. 'Zet u maar al aan tafel'.


In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu