(Anouk)
10 augustus 2017
Ik ben bezig met de laatste papieren bij elkaar te zoeken voor de vergadering wanneer er op de deur van mijn spreekkamer wordt geklopt. Binnen. Els stapt de spreekkamer binnen. 'Jij had mij nodig?' Kom binnen. Els komt aan mijn bureau zitten. 'Wat kan ik voor u doen?' Wij hebben zo de vergadering, maar ik heb nog een andere afspraak gepland staan die ik echt niet kan afzeggen. Zou jij straks de vergadering kunnen verder zetten? 'Natuurlijk geen probleem. Maar kan ik dan niet beter heel de vergadering overnemen?' Dat is niet nodig, want ik hoef niet ver voor de afspraak en het is ook niet lang dat ik weg ben. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Dit is het teken voor Els dat zij weet waar het over gaat. 'Zijn jullie ermee begonnen?' Ik heb u ovulatietest gedaan en gisteren en vandaag zijn mijn twee vruchtbaarste dagen dus gisteren hebben wij de eerste poging ondernomen en vandaag doen wij het nog een keer gewoon voor de zekerheid. 'Oh spannend'. Wij kijken er ook echt naar uit. Floor moet ik af en toe wat temperen, omdat zij alles soms meteen te rooskleurig ziet. Gelukkig is dat alleen maar uit enthousiasme en is zij ook wel reëel. 'Maak u maar niet te druk ik ga de vergadering gewoon verder zetten'. Merci Els. Samen bespreken wij even de belangrijkste zaken die zeker besproken moeten worden. Ik weet dat ik op Els kan rekenen en heb dan ook alle vertrouwen in het feit dat zij straks de vergadering over neemt.
Eefje kom jij mee voor de vergadering?, vraag ik terwijl wij naar de koffiekamer lopen. 'Ik kom eraan ik wacht even op de broodjes'. Broodjes? 'Meneer Robrechts heeft mij gevraagd om broodjes te bestellen voor tijdens de vergadering. De bezorger kan hier elk moment zijn'. Dat is goed, ik moet toch nog formulieren klaarleggen. Het pakket formulieren voor de vergadering leg ik op tafel neer en begin deze te sorteren. 'Iemand koffie of thee?', vraagt Ilse. Een koffie alstublieft. 'Voor mij ook alstublieft?', zegt Els. Ook Frederik en Judith komen de koffiekamer binnen gelopen. 'Willen jullie ook koffie?', vraagt Ilse direct. 'Dat mag van ons', zegt Frederik. Dan volgt Eefje met een grote door in haar armen. 'Wie komen er nog?', vraagt Els. Niemand voor wat? 'Volgens mij zitten daar genoeg broodjes is voor de hele wijk'. Dan kijk ik op en zie ik wat Els bedoelt. Terwijl Frederik Judith helpt met de broodjes uit de doos te halen zet de rest zich aan de tafel. Eefje opent haar laptop zodat zij kan notuleren tijdens de vergadering en neemt dan ook plaats aan tafel.
Oké mensen voor wij gaan beginnen aan de vergadering even twee mededelingen. Ten eerste Tim is er vandaag niet bij, omdat hij op school is. Hij krijgt de papieren van de vergadering en de notulen in zijn postvak. Ten tweede, ik zal niet de hele vergadering aanwezig zijn wegens een afspraak die ik niet kon verplaatsen. Els zal straks de vergadering verder zetten. Iemand anders nog een mededeling? 'Geen mededeling', zegt Ilse 'maar ik wil Frederik bedanken voor de broodjes'. Dat mag zeker gezegd worden. 'Graag gedaan, geniet ervan', antwoord Frederik. Verder nog iemand een mededeling. Iedereen schud van niet. Dan gaan wij officieel beginnen aan de vergadering. Punt 1 op de agenda; samenwerking met de kinepraktijk van Tarik Maric. Dit punt is eigenlijk alleen voor Ilse en Tim. Sinds een aantal weken heb ik gesprekken met Tarik, die bij jullie bekent is, over een samenwerking tussen De Korf en de kinepraktijk. Vorige week hebben Tarik en ik het laatste gesprek gehad en hebben wij de contracten ondertekend. Wat houdt dit in? Zoals jullie kunnen zien heb ik het contract toegevoegd aan de papieren. Het is eigenlijk een vergelijkbaar contract als dat wij hebben met dokter Borem, radioloog, in de Jan van Rijslaan. Bij een doorverwijzing op kinesitherapie zullen wij een afspraak voor de patiënten maken bij Tarik, indien de patiënt nog geen kinesist heeft. Dit heeft geen financiële voor of nadelen voor De Korf het is voor ons alleen maar gunstig omdat wij zo de behandeling van onze patiënt kunnen blijven opvolgen. Met Tarik heb ik afgesproken dat hij zijn verslag van de behandeling doorstuurt, zodat wij kunnen blijven hoe de behandeling van onze patiënt verloop en hierop eventueel een andere behandeling op moeten inzetten. Alle details over staan in het contract iedereen kan deze nalezen. Iemand hier vragen of opmerkingen over? 'Wanneer gaat dit contract in?', vraagt Frederick. Dit staat gepland voor over twee maanden. 'Gaan wij nog een keer met Tim om de tafel zitten over de details?', wilt Ilse weten. Wij kunnen binnenkort wel even met elkaar gaan zitten dat is geen probleem. Nog iemand vragen?
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...