(Anouk)
4 juli 2017
Met een muziekje op de achtergrond zit ik de krant te lezen. Ik hoor de deur open gaan en zie Floor de living binnenstappen. 'Zoet jij bent al thuis?' Ik wilde thuis zijn als jij thuis kwam. Ca va met u? 'Absoluut'. Jij ziet er goed uit, zeg ik waarna ik Floor een kus geef. 'Het heeft mij zo goed gedaan al moet ik wel zeggen dat het een heftige dag is geweest'. Was het zwaar? 'Mentaal zwar ja, onze eerste zaak was al meteen heel heftig. Maar bon ik ben blij dat ik nu weer bij u ben'. Ik ben ook blij om u te zien. Wat heb jij mee om te eten? 'Iets simpel vandaag salade met gebakken aardappeltjes en biefstuk'. Dat is goed voor mij. 'Af en voor morgen heb ik alles mee voor lasagne te maken'. Jij bent goed bezig schat. Wij hebben een cadeautje gehad van Els. 'Echt?' Het staat op de eettafel. 'Mag ik het open doen? 'Natuurlijk ik weet al dat het is. 'Hoe jij weet al wat het is?' Zij heeft het mij verteld toen zij het gaf. Floor haalt de doosjes uit het zakje. 'Ovulatietesten?' Els gaf mij de tip om mij cyclus bij te houden. En om zeker te zijn wanneer mijn vruchtbaarste dagen zijn kunnen wij dan de ovulatietest doen om zeker te zijn. Een kleine bijdrage aan ons geluk, zo zei zij het. 'Wat lief van haar. Heb jij haar GSM nummer, ik wil haar een SMS sturen om haar te bedanken'. Ik zoek het nummer van Els op en geef dan mijn GSM aan Floor. Floor zet het nummer van Els in haar GSM en begint aan het maken van de SMS.
Dag Els,
Bedankt voor u bijzondere, maar bruikbare cadeau.
Floor
De volgende dag
5 juli 2017
Ik zit in mijn spreekkamer achter de laptop mijn mail te bekijken wanneer Ilse binnen komt. 'Goedemorgen Anouk'. Goedemorgen, ik ben hier zo weg hoor. 'Doe maar op het gemak ik ga een koffie halen wil jij ook?' Zwart graag. Bij de ingekomen mail vindt ik een mail vanuit het ziekenhuis. Wanneer ik het open zie ik dat het de uitslag van de onderzoeken van Ward zijn. Vluchtig lees ik de mail van de oncoloog door en schrik van wat ik lees. 'Alstublieft'. Merci, zeg ik terwijl ik naar de laptop blijf kijken. 'Scheelt er iets?' Ik heb zojuist de mail gelezen met de resultaten van de onderzoeken van Ward Daleman, deze kwam van de oncoloog. 'Ah en?' Na nader bloedonderzoek en een beenmergpunctie is uit het onderzoek vast te stellen dat meneer lijdt aan acute leukemie. 'Ongelofelijk, ik kan het bijna niet geloven. Toen hij bij mij kwam voor zijn jaarlijks onderzoek oogde hij ook helemaal niet ziek'. Dat zei hij ook tegen mij, hij was af en toe wat moe, maar dat was het dan ook. 'Ik sta ervan te kijken'. Ik zal binnen een aantal dagen eens bij hem binnen springen in het ziekenhuis.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...