(Floor)
28 juni 2017
De volgende dag
28 juni 2017
Mijn GSM rinkelt. Zonder te kijken naar wie er belt neem ik op. Met Floor. 'He Floor het is Brigitte hier'. Brigitte, wat ben ik blij om u te horen. Ca va? 'Zeker. Zeg, heb jij zin om samen te gaan lunchen'. Met u altijd, zeg maar waar en wanneer. 'Over een uurtje in De Ventura?' Ja dat voor mij goed. 'Super dan zie ik u seffes'. Salut. Terwijl ik mijn GSM in mijn broekzak stop loop ik naar het kantoortje. Van het bureau pak ik een pen en papier en begin te schijven;
Lief,
Ik met met Brigitte gaan lunchen.
Als er iets is kunt jij mij bellen.
X F.
Ik pak het papiertje op en loop naar beneden, naar De Korf. Eefje zit achter de balie en is bezig achter de laptop. Eefje, zou jij dit straks aan dokter Storme willen geven alstublieft. 'Natuurlijk, geen probleem'. Dank u wel. Terug boven kleed ik mij nog even om voor ik richting Brigitte ga.
Om half één stap ik De Ventura binnen. Ik kijk rond en zie Brigitte zitten en loop naar haar toe. Brigitte staat op en geeft mij een knuffel. 'Ik ben blij u te zien. Hoe gaat het met u?', begint Brigitte direct. Ik ben ook blij om u weer te zien. Met mij gaat het goed. 'Jij ziet er goed uit, ge kunt zien dat jij de rust hebt gehouden'. De congé heeft mij ook goed gedaan. 'Heeft het goed gedaan?' Ja, ik begin mij zowat te vervelen. Anouk werkt ook weer alle dagen, onze administratie is bijgewerkt en de kledingkasten zijn proper en opgeruimd. 'Dan moet ge wel heel wanhopig zijn', zegt Brigitte lacherig. Wij beginnen te lachen. 'Goedemiddag, wilt u iets drinken?', vraagt een serveerster die aan onze tafel is komen staan. 'Ik wil graag een thee, alstublieft', zegt Brigitte. Voor mij een warme chocomelk, alstublieft. 'Komt eraan. Had u graag de kaart gehad voor een maaltijd?' 'Graag'. De serveerster overhandigd ons de menukaart en loopt dan weg. 'Hoe gaat het met Anouk?', vraag Brigitte. Beter, haar hand is uit het gips en ze heeft nog maar weinig last van haar schouder. Ze gaat nu naar de kinesist om haar spieren wat losser te maken, want haar hele schouder zit vast. 'Die heeft natuurlijk al die tijd gefixeerd gezeten?' Zij heeft al die tijd een sling om gehad. 'Dan zit er veel verbetering in'. Absoluut, de pijn die zij had heeft zij gelukkig niet meer. 'Ja jullie hebben heel wat doorstaan de laatste tijd. Ik hoorde regelmatig wat zaken van Tineke, daar had ik het af en toe wel moeilijk mee'. Wij hebben een hele moeilijke tijd gehad en het is zelfs heel spannend geweest of ons huwelijk dit wel ging overleven, maar gelukkig zijn wij sterk genoeg gebleken. Het gaat zelfs zo goed dat wij weer willen gaan beginnen aan onze kinderwens. 'Echt?' Ja, het gaat beter met ons beide, dus is dit het perfecte moment. 'Ik gun het jullie zo'. De serveerster komt aan met onze drankjes. 'Heeft u een keuze kunnen maken?', vraagt de serveerster. 'Voor mij een pasta bolognese, alstublieft'. Voor mij mag het de lasagne zijn. 'Dank u wel'.
Ik heb genoten van de lunch, maar nog veel meer van het weerzien met Brigitte. Het is vreemd wanneer wij elkaar normaal elke dag ziet en zo ineens weinig tot niet. Na de lunch ben ik eerst nog boodschappen gaan doen voor ik naar huis ben gegaan. Bij thuiskomt ben ik eerst de boodschappen gaan opruimen waarna ik tijdje piano ben gaan spelen op de vleugel. Anouk was nog in De Korf en ik had toch niets anders te doen. Nog geen half uur later stapte Anouk de living binnen. Liefje, ik had u nog niet verwacht. 'Ja het is nogal rustig vandaag. Ik dacht misschien kunnen samen nog boodschappen gaan doen'. Ah, dat heb ik juist gedaan toen ik terug kwam van de lunch met Brigitte. 'Geen probleem, dan hebben wij een middag voor ons twee'. En had jij iets in gedachten? 'Uh....', zegt Anouk met een flirterige blik. Mevrouw Storme, wat zijn dat voor onzedelijke gedachten? 'Ja sorry inspecteur, maar ik heb er een verklaring voor'. En wat mag die verklaring wezen? 'Moest u er zo schoon niet uit zien dan had ik niet van die gedachten. Ah zo zit dat. Dan denk ik dat ik u maar eens moet ondervragen, volgt u mij naar de slaapkamer. 'Met veel plezier'.
Ondertussen ben ik bezig aan het avondeten. Ik ben geen keukenprinses, maar sinds het incident van Anouk kook ik meer en het gaat mij steeds beter af. Anouk is even naar De Korf. Tijdens ons intens intiem, maar vooral voorzichtig en te kort moment werd Anouk gebeld door Ilse Vandecastele. Blijkbaar was er een probleem in De Korf waar Anouk echt bij moest gaan helpen. Nadat ik Anouk heb helpen aankleden is zij naar beneden gegaan, ik ben dan maar begonnen aan het avondeten.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...