107. Femke haar feestje met happy end

137 3 4
                                    

(Floor)

6 mei 2018

Goedemorgen, zeg ik wanneer Anouk wakker wordt. 'Goedemorgen'. Lekker geslapen? 'Mwa'. Het buikje? 'Ja'. Ik leg mijn boek weg en draai mij op mijn zij naar Anouk. Mijn hand leg ik op haar buik. Kleine man jij moet wel een beetje liever zijn voor u mama, zij heeft het al zwaar genoeg om u de hele dag met zich mee te dragen. Anouk moet lachen. 'Ik denk dat hij onder de indruk is'. Heel goed. Ik ga plassen, zeg ik maar geef eerst Anouk een kus. Met veel moeite begeef ik mij naar de badkamer.

'Ca va met u?', vraagt Anouk. Voorzichtig leg ik mij terug in bed. Ik heb een beetje last van mijn rug. 'Van het sjouwen van de meubeltjes gisteren?' Ik vermoed het. 'Zal ik u masseren?' Wil jij dat doen? 'Natuurlijk, leg u maar op u buik'. Langzaam rol ik mij op mijn buik. Anouk slaat haar deken van haar ad en komt dan op mij zitten. 'Kun jij aanwijzen waar het zit?' Hier, wijs ik aan. 'Dat zijn u spieren'. Voorzichtig begint Anouk te masseren. 

 

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


'U spieren staan helemaal gespannen'. Daar kan ik niets aan doen zeker? 'Blijven bewegen'. Oké. 'Doet het pijn?' Pijn niet echt het is meer stijf. Bij het bukken en draaien irriteert het. 'Daar zal jij de komende 2 dagen nog last van blijven houden. Als het dan niet beter is zal ik nog eens kijken, want dan kan het zijn dat het ontstoken is'. Dank u wel dokter. 'Ik ga er verder niet meer aan doen'. Ik ben al blij met u massage het voelt toch al iets anders. Anouk gaat van mij af en legt zicht terug op bed. Ook ik draai op mijn rug. 

Ga jij vanavond mee naar het feestje van Femke. 'Liever niet. Vindt jij dat erg?' Helemaal niet. Ben jij moe? 'Ja, het was druk deze week en die zwangerschap begint te wegen'. En gisteren heb jij ook veel gedaan in de babykamer. 'Maar dat vond ik leuk om te doen'. Dat begrijp ik, maar was het ook niet een beetje te veel? 'Misschien wel ja'. Gelukkig hebben de boodschappen zichzelf in de kasten gezet. 'Ik heb ze niet naar boven getild dat heb ik aan die bezorger gevraagd'. Dat moest er nog bij komen. Blijf jij vanavond maar lekker thuis en duik anders vroeg in bed. 'Dat was ik al van plan, want morgen wordt het ook weer druk'. Ik heb een idee. Ik ga ontbijt maken en dan kijken wij tijdens het ontbijt een filmpje op bed. 'Dat is een goed idee'. Wat wil jij eten? 'Yoghurt met fruit alstublieft'. Komt in orde. Kies jij een film? 'Ja'. Ik stap uit bed en ga in de keuken aan de slag met het ontbijt. 

Die middag

Ik stap het café binnen waar het verjaardagsfeest van Femke plaatsvind. Het is al aardig druk. Even kijk ik in het rond op zoek naar de jarige, dan zie ik haar staan. Tussen de mensen door loop ik naar Femke toe. 'Floor, leuk dat jij er bent'. Natuurlijk, de verjaardag van mijn vriendinnetje laat ik niet aan mij voorbij gaan. Van harte gefeliciteerd, zeg ik en geef Femke drie zoenen. Ik heb nog een cadeautje voor u. 'Dat had jij niet hoeven doen'. Femke maakt de envelop open. 'Een wellness bon voor twee. 'Kun jij samen met u ventje genieten. 'Dank u wel Floor'. Dat is graag gedaan. 'Pak iets te drinken en daar staan hapjes. Pak gerust af'. Komt helemaal goed. 

In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu