(Anouk)
24 mei 2017
Ik wordt wakker van een pijnscheut in mijn schouder. Wanneer ik mijn ogen open en naast mij kijk zie ik dat Floor al niet meer in bed ligt. Voorzichtig stap ik uit bed en loop richting de badkamer om naar het toilet te gaan. Wanneer ik terugkom loop ik naar de living om te zien of Floor daar al is. Ook hier is zij niet. Misschien is zij naar de bakker, ik pak mijn GSM van de keukentafel en loop terug naar de slaapkamer. Onderweg kijk ik of ik toevallig al ben gebeld door de ouders van Judith, dit blijkt niet het geval. Nu pas valt mij op hoe laat het eigenlijk is, 05u53. Waarschijnlijk heeft Floor niet kunnen slapen door de spanningen van de afgelopen dagen. Ook voor haar is het momenteel niet gemakkelijk, dat besef ik maar al te goed. Er beginnen spanningen tussen ons te ontstaan en dat is iets wat ik absoluut probeer te vermijden. Wij moeten juist steun vinden bij elkaar. Ik leg mij terug in bed en besluit Floor een sms te sturen.
Schat,
Ik hoop dat jij snel terug thuis bent, want ik mis u heerlijke lijf naast mij in bed.
Ik zie u graag.
X
Mijn GSM trilt, ik schrik wakker. Ik moet terug in gedut zijn. "Herinnering afspraak", staat er op mijn display. Nadat ik het bericht heb weggedrukt kijk ik of Floor geantwoord heeft. Niets, dat is vreemd. Opnieuw stuur ik een sms.
Dat moeten wel heel speciaal koffiekoeken worden dat het zolang duurt.
Maar weet dat ik het liefst in u bijt.
Kom maar snel naar huis.
Ook hier krijg ik geen antwoord op.
06u29 Ik besluit om Floor te bellen. Haar GSM gaat over, maar er wordt niet opgenomen. Ik probeer het nogmaals maar weer niets. Ook in huis hoor ik haar GSM niet, dus vergeten is zij hem alleszins niet. Ik bel naar Koen, misschien is zij naar het commissariaat. 'Met Koen Baetens', neemt Koen zijn GSM op. Goedemorgen Koen, jij spreekt met Anouk Storme. Sorry dat ik zo vroeg bel, maar is Floor toevallig op het commissariaat? 'Dat weet ik niet, want ik ben er zelf nog niet'. Jij bent daar nog niet, oké. Zij heeft toevallig niet naar u gebeld? 'Nee'. Ook niet. 'Is er soms iets?' Floor is niet thuis. Ik maak mij zorgen, ik heb haar al ge-sms't en geprobeerd te bellen, maar ik krijg haar niet te pakken. 'Gaat haar GSM wel over?' Ja die gaat wel over, maar zij neemt niet op. 'Wanneer heb jij haar voor het laatst gezien?' Gisterenavond rond 23u30 voor ik ging slapen, zij ging toen nog een douche pakken. Toen ik om 05u wakker werd lag zij niet in bed en zij is nu ook nog niet in huis. Ik dacht dat zij misschien naar de bakker was, maar dan zou zij allang terug moeten zijn. 'Normaal duurt dat geen uren nee. Er moet iets zijn. Normaal is dit niet. Bel eens naar Tineke als jij wilt, misschien heeft zij iets van haar gehoord. Ik ga Floor proberen bellen'. Dat is goed, ik ga Tineke bellen. 'Jij hebt haar nummer?' Dat heb ik ja. 'Goed'. Kun jij mij alstublieft iets laten weten als wanneer jij haar gesproken heb. 'Ik bel van zodra ik nieuws heb'. Ik mij echt zorgen Koen. 'Het komt goed'. Alvast bedankt. Nadat ik ons gesprek heb afgesloten veeg ik de tranen uit mijn ogen. Ik maak mij zoveel zorgen, zeker omdat Floor het sinds het incident erg moeilijk heeft. Floor is een binnenvetter, zij zal nooit snel haar emoties laten zien of erover praten.
Ik pak mijn GSM en bel dan naar Tineke om bij haar te informeren naar Floor. 'Goedemorgen Anouk'. Goedemorgen Tineke, sorry dat ik stoor. 'Dat geeft niets. Wat kan ik voor u doen?' Heb jij misschien iets gehoord van Floor? Ik heb namelijk sinds gisterenavond niet meer gezien en ik kan ook niet bereiken. 'Ik heb haar gisterenavond een sms gestuurd, maar ik heb daar niets op terug gehoord'. Is er iets gebeurd?' Gisterenavond heeft zij mij verteld over de brief, hierop hebben wij een soort van woordenwisseling over gehad. Zij heeft mij nog naar bed geholpen en is zelf gaan douchen, daarna heb ik haar niet meer gehoord of gezien. Ik heb net ook al naar Koen gebeld, maar ook hij heeft niets van haar vernomen. 'Dat is vreemd. Heeft zij verder ook niet tegen u gezegd?' Nee, het is daarom dat ik mij wat zorgen maak. 'Dat begrijp. Ik ga zo, wanneer ik op kantoor ben, met de commissaris overleggen. Wat dit is niet van Floor haar gewoonte'. Dat is goed. 'Probeer rustig te blijven, ik hou u op de hoogte. Mocht jij iets van haar horen...' Dan laat ik dat direct weten. 'Kan ik nu al iets voor u doen?' Dat is lief, maar ik bel sebiet naar mijn ouders. 'Het is geen moeite hé'. Ik weet het. 'Het komt allemaal goed'. Merci Tineke.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...