(Floor)
11 juni 2018
Ca va? 'Ja ja'. Is het niet lekker? 'Jawel, maar ik voel mij gewoon niet zo goed'. Hoofdpijn? 'Nee, misselijk en wat last van mijn buik'. Daar heb jij al heel de dag last van hé? Ga anders even op de zetel liggen. 'Vindt jij dat niet erg?' Natuurlijk niet. Trouwens ik ben toch klaar met eten. 'Oké'. Zal ik u iets te drinken brengen? Een glas water of zo? 'Merci'. Anouk loopt naar de zetel en legt zich neer. Ik pak de borden van tafel en neem deze mee naar de keuken. Vanuit de kast pak ik een glas en vul deze met water. Dan loop ik naar Anouk. Wil jij het al hebben of zet ik het neer? 'Wil jij het neerzetten?' Ik zet het glas op tafel en geef Anouk een kus op haar voorhoofd. Rust een beetje. Ik zet de vaat ik de vaatwasser en ga dan in het kantoortje een beetje werken. Roep jij als er iets is? 'Ga ik doen'. Wij geven elkaar een kus.
Een klein uur later zie ik Anouk in de deuropening verschijnen. He, gaat het al wat beter? 'Niet echt. Ik ga even in bad zien of het dan wilt zakken'. Dat is goed. Lukt het of moet ik u helpen?' Het zal wel gaan. Ik zie u graag. 'Ik zie u ook graag'. Ik kom zo bij kijken.
Is het water nog warm?, vraag ik wanneer ik op de rand van het bad ga zitten. 'Ik heb daarnet nog warm water toegevoegd'. Werkt het een beetje? 'Het is iets minder, maar het blijft onprettig'. Blijf jij nog zitten? 'Nee, ik denk dat ik naar bed ga. Al is het nog wel vroeg'. Dat is goed. Ik sta op en pak een handdoek voor Anouk. Zij stapt uit bad. Ik sla de handdoek om haar heen en help haar afdrogen. Met veel moeite trekt Anouk haar slip aan. Ik moet lachen om hoe zij dit doet. 'Is het grappig mevrouw Lommelen?' Een beetje. 'Wacht maar tot jij in de positie bent dat jij u eigen voeten niet meer kunt zien'. Nu moet ik nog iets harder lachen. Ik weet het lief. WIj geven elkaar een knuffel en lopen dan samen naar de slaapkamer. Anouk trekt haar shirt aan en legt zich in bed. Ik stop haar in. Ca va? 'Met u zo naast mij, dat maakt alles goed'. Ik geef haar een kus. Roep jij als er iets is of als ik straks slaap schroom u dan niet om mij te wekken, want ik sta met liefde voor u op. 'Dat weet ik'. Slaap lekker. 'Jij ook straks'.
Wanneer ik de slaapkamer binnen kom ligt Anouk te slapen. Ik ga naar de badkamer waar ik mij uitkleed en mijn tanden poets. Zo zacht mogelijk kruip ik in bed en draai mij naar Anouk. Ik blijf even naar haar kijken voor ik besluit om te gaan slapen.
Ik schrik wakker van het licht dat aangaat. Lief, ça va? ' Sorry. Ik moet even een beetje lopen. Het gaat even niet. Ik ben al even wakker en ik wordt zot van het draaien en keren'. Dat heb ik gevoeld. Ik zet mij recht. Ben jij nu nog altijd misselijk? 'Dat valt wel mee, maar mijn buik doet veel pijn'. Zouden wij dan niet naar Ilse bellen om te vragen of zij even langs wilt komen.'Wat moet zij dan komen doen?' Misschien kan zij u onderzoeken. 'Nee ik ga Ilse niet lastig vallen. Ik bel morgen wel naar de gynaecoloog'. Hou jij dit wel vol tot morgen? 'Het zal wel moeten'. Anouk dat hoeft helemaal niet. Laat mij nu naar Ilse bellen. 'Floor dat is niet nodig, het zal wel gaan. Het gaat nu zelfs al beter nu ik even loop'. Zeker? 'Absoluut'. Kom jij dan weer terug liggen? 'Ik ga eerst nog even plassen'. Wat is zij toch koppig denk ik in mijzelf. Ik leg mij terug neer en probeer opnieuw de slaap te vatten.
'Floor. Floor wordt wakker'. Ik open mijn ogen, wat moeilijk gaat door het licht in de kamer. Wat is er? 'Mijn water is gebroken en de weeën komen om de vijf minuten, wij moeten naar het ziekenhuis'. In één klap ben ik wakker. Is het echt? Is het begonnen. Anouk krijgt een glimlach op haar gezicht. 'Ja het is begonnen'. Ik stap uit bed en geef Anouk een kus. Wat wil jij aantrekken? 'Geef mij die korte jeans maar en pak maar een shirt', zegt Anouk. Snel trek ik mijn bh en schone slip aan en pak dan Anouk haar kleding en help haar bij het aantrekken. Wanneer Anouk haar kleding aan heeft pakt zij haar GSM van het nachtkastje. 'Ik ga vast het ziekenhuis bellen dat wij eraan komen en dan loop ik door naar de wagen'. Is goed. Ik neem de tas mee. Neem jij de sleutels van de wagen mee? 'Ja'. Ik kleed mij snel verder aan. Als laatste pak ik de tas die mee moet naar het ziekenhuis en mijn laptop uit het kantoortje en loop dan naar beneden, naar mijn wagen.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...