46. Missie 2.2

131 3 0
                                    

(Anouk)

16 september 2017

Eefje ik ben thuis lunchen. 'Oké dokter'. 'Is er iets?', vraagt Judith. Nee ik ga thuis lunchen met Floor. 'Smakelijk dan en de groeten aan Floor'. Ga ik doen. Het viel mij mee dat Judith niet is blijven doorvragen. Judith heeft nogal de neiging om de pieren uit u neus te vissen. Ik wil de deur openen, maar merk dat deze op slot zit. Wanneer ik binnen ben pak ik mijn GSM uit mijn zak en bel ik naar Floor. Hey schat, wat ben jij laat, waar ben jij? Nu nog? En hoe laat kom... Jullie vertrekken nu. Dan ga ik alles klaar zetten. Vindt jij het erg dat ik al ga eten? Oké tot subiet. 

Ik leg mijn GSM op tafel en ga dan in de badkamer het potje klaarzetten voor Koen. In de slaapkamer leg ik een spuit en een handdoek neer. Dan ga ik mij een boterham smeren en begin in vast te eten. Ondertussen blader ik een beetje door de krant. 20 minuten na ons telefoongesprek stappen Floor en Koen de living binnen. Ik begroet Koen met een zoen. Wil jij iets drinken? 'Een watertje alstublieft'. Schat jij iets drinken? 'Koffie alstublieft'. Wil jij toevallig ook iets eten Koen? 'Nee bedankt ik zo thuis eten'. Met z'n drieën zitten wij aan de keukentafel. 'Ik ga er eens aan beginnen', zegt Koen voor hij zijn laatste slok neemt. Alles ligt al klaar voor u. 'Dan komt het helemaal goed. Tot zo'. Koen vertrekt naar de badkamer. 'Ik blijf het een vreemd idee vinden', zegt Floor. Ach ja, het is nodig als wij een kindje willen. 'Natuurlijk, maar Koen is ook een vriend. Het is gewoon raar om te weten dat hij nu bezig is in onze badkamer met....' Heb jij er spijt van dat wij het aan een bekende hebben gevraagd? 'Absoluut niet, ik ben juist blij met deze situatie'. Tevreden kijk ik Floor aan. 'Hoeveel procent van de genen van Koen krijgt ons kindje eigenlijk?' Waar komt dat ineens vandaan? 'Ik zat zo te denken ieder kind krijgt zoveel procent van zijn moeder en vader. Dat kunnen goede en slechte genen zijn'. Koen heeft zich laten testen en dit was allemaal goed. 'Ja, maar op één ding is er niet getest'. En dat is? 'Hoeveel procent flauwe humor genen Koen heeft, want ik heb toch wel een beetje schrik dat ons kindje net zo'n grote speelvogel wordt als zijn verwekker'. Ik moet lachen om de opmerking van Floor. Floor staat op om een boterham te smeren. 'Had jij al gegeten?' Ja. Ik geniet nog even van mijn kop koffie. 

'Zo mijn werk zit er weer op', zegt Koen wanneer hij terug de living binnenstapt. Weer heel erg bedankt Koen. 'Dat is graag gedaan'. Nog geen spijt van? 'Helemaal niet en voorlopig zal ik dat ook niet hebben'. Jij bent een schat. 'Dat hoor ik wel vaker'. 'Stoefer', zegt Floor. 'Ik ga op huis aan. Succes weer'. Merci en doe Hannah de groeten. 'Ga ik doen'. 

'Ben jij er klaar voor?', vraagt Floor voor zij de spuit inbrengt. Jij? 'Een beetje zenuwachtig'. Gisteren deed jij het ook goed. 'Daar gaat die dan'. Terwijl Floor de spuit inbrengt kijkt zij mij aan. Een speciaal gevoel vult mijn lichaam. Het is bijzonder om dit met Floor te kunnen delen. 'Ik ga het inspuiten he'. Doe maar. Voorzichtig injecteert zij de inhoud van de spuit. 'Het is gebeurt, ik ga de spuit terugtrekken'. Nu is het weer afwachten. Nadat Floor een dekentje over mij heen legt en legt zij zich naast mij neer. 'Ben jij klaar voor een kindje?' Absoluut. Jij? 'Vandaag nog meer dan gisteren en morgen nog veel meer'. Ik pak haar hand vast en kijk in haar ogen. Floor draait zich op haar zij, legt haar rechterhand op mijn kaak en begint mij te kussen. Tijdens het kussen verplaatst zij haar hand naar mijn buik, steekt haar hand onder mijn shirt en legt haar hand op mijn borst. Ik knoop de knoopjes van haar polo los. Dan komt Floor op mij zitten. Ook ik ga zitten en trek haar polo uit waarna ik weer ga liggen. Floor blijft mij kussen. Ik zet mijn handen op haar heupen. Dan ga ik met mijn handen naar boven en wil haar bh losmaken. Ik schrik van de ringtone van mijn GSM. Op mijn display verschijnt het nummer van De Korf. Met Anouk. Ja sorry Eefje, maar ik was... net onderweg. Floor blijft mij ondertussen maar kussen in mijn nek, waardoor ik moeite heb om het telefoongesprek te voeren. Tot subiet. Floor ik moet echt terug naar De Korf. 'Nog even?' Ik zou graag willen, maar het gaat echt niet. Bedroeft kijk zij mij aan. 'Echt niet?' Echt niet. 'Kan er nog één kusje af? 'Natuurlijk. Wij geven elkaar nog één kus en dan draait Floor zich van mij. Snel trek ik mijn onderbroek, broek en schoenen aan en steek mijn GSM in mijn broekzak. Ik zie u straks. Met versnelde pas loop ik naar beneden. Voor ik de trap in De Korf af ga controleer ik nog snel mijn kleding. 'Was het een lekker dessert?', hoor ik Els plots zeggen. Sorry? 'Of jij bent weer bezig voor een dikke buik of jij hebt heerlijk genoten van Floor'. Ik moet lachen. Het was een combinatie. 'Als het maar lekker was'. Absoluut, zeg ik wanneer ik naar beneden loop.

'Dokter Storme ik heb een brief voor u'. Dank u Eefje. Ik pak de envelop aan en open deze. Het is van het ziekenhuis over meneer Monsaert. Diagnose acute appendicitis bevestigd en spoed operatie uitgevoerd. Ik steek de brief terug in de envelop. Eefje hoe laat komt.... Ah Mieke jij mag meteen meelopen. Samen met mijn patiënt ga ik mijn spreekkamer binnen. 



In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu