(Anouk)
17 augustus 2017
Vandaag ben ik iets eerder naar De Korf gegaan om de laatste puntjes op de i te zetten in Judith haar "nieuwe" spreekkamer. Ik weet dat zij heel zenuwachtig is aangezien zij mij gisteren weet ik veel hoeveel berichten heeft gestuurd. Nog even een cadeautje op haar bureau zetten en dan ga ik naar beneden. Ik ga in mijn spreekkamer achter de laptop zitten om mijn planning van vandaag te bekijken. De deur van mijn spreekkamer heb ik open gelaten zodat ik Judith kan zien en horen binnenkomen. De planning voor vandaag is redelijk gevuld mijn eerste patiënt komt om 8u en dat terwijl De Korf om 7u30 open gaat. Dan heb ik gelukkig nog even de tijd om Judith te installeren. De voordeur van De Korf gaat open. Ik loop richting de balie. Het is Eefje die De Korf binnen stap. 'O dokter Storme nu verschiet ik, ik had u nog niet verwacht'. Sorry Eefje dat was niet mijn bedoeling. Ik had eigenlijk verwacht dat Judith al binnen zou komen. 'Vanwege haar "nieuwe" eerste dag?' Ja. 'Vrijdag was zij al helemaal bezig met wat er nog allemaal gebeuren moest'. Zij is trots. Opnieuw gaat de deur open. Aan het stappen te horen is het Judith. 'Goedemorgen schatjes', zegt Judith bij binnenkomst. 'Goedemorgen'. Goedemorgen, klaar voor uw nieuwe start? 'Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest als vandaag'. Is het echt, tiens nog niet gemerkt. Mijn GSM is nog van slag van al u berichten. 'Dat viel wel mee'. Als jij het zeg. 'Ik ben nog echt niet klaar om de eerste cliënten te ontvangen, ik moet nog ik weet niet hoeveel doen'. Jij bent echt een drama queen. Alles is klaar en jij gaat dat super doen, jij doet al jaren niets anders. Het is niet omdat jij nu een eigen spreekkamer hebt dat u werk gelijk heel anders gaat zijn. Kom wij gaan naar boven. 'Zei jij dat ook tegen Floor toen jij die voor de eerste keer zag?' Gelukkig zie ik u niet voor de eerste keer nu hé. Samen lopen wij naar boven naar Judith haar spreekkamer.
Boven aangekomen blijft Judith staan voor de deur. Op de deur heb ik een bordje gehangen met welkom erop. Er ontstaan een glimlach op haar gezicht. Allee gaat binnen. Met een klein hartje doet Judith de deur open. 'Dees is zo tof'. Judith snelt naar binnen en neemt plaats op haar stoel. 'Dees is de max'. Vind jij het goed? 'Wat is dit hier?' Een kleinigheid van mij voor u. Judith haalt het doosje uit het zakje, haalt het papier van om het doosje. Even kijkt zijn met grote ogen en open mond mij aan. Dan opent zij het doosje en haalt er een pen uit. Het is iets kleins, maar ik wilde u niet met lege handen laten beginnen. 'Maar Anouk dit is weet niet hoe duur. Een echte Parker pen met mijn naam erin gegrafeerd'. Het is u gegund.. Judith wordt emotioneel en de eerste traan loopt langs haar wang. 'Ik ben zo dat jij mij een tweede kans heb gegeven. Dan ik op mijn eigen tempo het werk weer kon opbouwen. Ik heb het echt heel moeilijk gehad na die fatale dag en ik ben heel bang geweest. Maar het enige wat ik wilde was terug bij u komen werken. Jij betekend veel voor mij onthoudt dat goed. Jij bent hier altijd welkom. 'Allee zie nu heel mijn mascara loopt uit'. Ik geef Judith een knuffel. Heb jij het al druk vandaag? 'Er komen toch al een aantal cliënten en ik wilde de verder gaan kijken voor Ward en Irma . Ik heb gisteren bericht gehad over de extra hulp die ik voor hen heb aangevraagd'. Zou die aanvraag als geaccepteerd zijn? 'Meestal gaat dat zo snel niet, maar ik heb dat natuurlijk wel zeer goed ingevuld'. Ja en aan u ontsnappen is nogal moeilijk. 'Ik bijt bij in hen vast'. Ja dat ken ik. 'Heb jij die nieuwe gast gezien aan de balie bij het OCMW?' Allee Judith, is het weer zover? 'Ik kan daar toch niets aan doen. Is daar geen medische term voor'. Jazeker nimfomanie. Gespeeld geschokt en met open mond kijkt Judith mij aan. Ik ga naar mijn patiënt. Doe dat goed hé. Judith geeft mij, voor ik haar spreekkamer verlaat, nog een knuffel.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...