(Floor)
23 mei 2017
'Oké wij gaan u verklaring op papier zetten, jij moet het dan alleen een keer komen ondertekenen, maar dat gaan wij laten weten', zegt Tineke. 'Ik heb mijn onderzoeksrapport nog vanuit het ziekenhuis om toe te voegen aan het dossier'. 'Dat gaan we er in verwerken. Kunnen wij nog iets voor jullie doen?', vraagt Tineke. 'Weten jullie toevallig hoe het met Jappe is?', vraag Anouk. 'Hij is behandeld aan zijn been, die is gehecht. Verder hebben ze tests gedaan en een CT- scan genomen van zijn hoofd en hieruit is gekomen dat hij een schedeltrauma heeft'. 'Dat meen jij niet. Dat verklaart veel'. Hoe bedoel jij?, vraag ik. 'Door een klap of val kan de schedel breken, hierbij ontstaat een zwelling in de hersenen. De zwelling drukt op dan op hersenen, waardoor er gedragsverandering kan optreden'. Kan het zijn dat hij dat niet heeft gemerkt?, vraag ik Anouk. 'Hij zal wel hevige hoofdpijn hebben gevoeld en om die pijn te onderdrukken heeft hij waarschijnlijk meer drugs gebruik dan hij al deed'. 'Ligt hij nog in het ziekenhuis?' 'Ja, de artsen wilde hem vannacht ter observatie houden. Vandaag gaan ze verdere onderzoeken bij hem doen'. Is hij al verhoord?, vraag ik aan Tineke. 'Ik ga zo contact opnemen met de arts en dan gaan Koen en ik hem verhoren'. 'Ik hoop maar dat het goed komt met hem', zegt Anouk met een zachte stem. Kwaad kijk ik haar aan. Hoe kun jij dat nu zeggen na al wat hij u en Judith heeft aangedaan?, zegt ik verontwaardigd. 'Schat, hij was zichzelf niet toen hij dit deed....' Ja verdedig hem nog maar. 'Jij kent hem niet Floor'. Uit pure frustratie sta ik op en loop naar de slaapkamer.
Er wordt op de deur geklopt en de deur gaat open. 'Mag ik binnenkomen?', vraagt Tineke. Ik knik. Tineke komt naar mij op bed zitten. 'Ik begrijp dat het moeilijk voor u is...' Zij had dood kunnen zijn, kijk wat hij heeft gedaan met Judith! Hoe kan zij hem dan zo verdedigen? 'Anouk heeft een hele andere Jappe gekend en gezien dan dat wij hebben gezien'. Zij had dood kunnen zijn, zeg ik snikkend. Tineke drukt mij tegen zich aan en troost mij. Plots gaat de slaapkamer deur open en stapt binnen. 'Floor jij moet naar Anouk, zij heeft net telefoon gehad uit het ziekenhuis, er is iets met Judith'. Snel veeg ik mijn tranen weg en loop richting Anouk. 'Wij moeten naar het ziekenhuis Floor, ik ben gebeld door dokter Verelst. Judith haar toestand is achteruit gegaan'. 'Wij begeleiden jullie naar het ziekenhuis', zegt Koen die zijn fleece dicht ritst. Ik help Anouk bij het aantrekken van haar jas, pak de sleutels van mijn wagen en loop dan achter Anouk aan naar beneden. 'Wij wachten aan het eind van de straat', zegt Tineke voordat zij naar de wagen rent. Wij stappen in mijn wagen, ik help Anouk met het vastklikken van haar gordel, doe dan zelf mijn gordel aan en start de wagen. Aan het eind van de straat staan Koen en Tineke te wachten met zwaailichten al aan. Wanneer ik in hun buurt kom knipper ik met mijn lichten waarop Koen begint te rijden.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...