82. De overdracht

68 4 0
                                    

(Floor)

14 maart 2018

21u44

'Echo 210 voor Bravo 210'. Bravo luistert. 'Target 1 is in beweging gekomen. Wij rijden de Hooistraat uit, rechtsaf N447 Meersstraat'. Begrepen, volg het target en blijf jullie locatie doorgeven. 'Wij slaan af de N445 op Dendermondesteenweg', meldt Aziz.

21u52

'Bravo 210, wij komen aan aan station Dampoort. Linksaf N70 Land van Waaslaan.... Afslag rechts N424 Koopvaardijlaan. Hij is op weg naaar de Weba'. Begrepen Aziz. 

Teams Charlie en Delta hebben jullie meegeluisterd? 'Charlie heeft het gehoord. Wij staan op de parking van de Weba', geeft Brigitte aan. Begrepen. 'Delta voor Bravo wij hebben alles kunnen volgen. Wij hebben ons opgesteld op de parking van de Decathlon met overzicht op de parking van de Weba', meldt Tom. Dat is begrepen. Houdt jullie klaar voor actie. 

21u54

'Echo 210 voor Bravo 210, target 1 draait nu de parking aan de Decathlon op. Wij rijden door over de Pauwstraat pakken de rotonde en zetten ons op de Park and Ride Muide. Vanaf daar volgen wij de actie verder'. Ik kijk de commissaris aan die alles via de kaart mee volgt, hij knikt instemmend. Dat is begrepen Echo, jullie hebben toestemming om jullie te begeven naar de Park and Ride Muide. 'Charlie 210 voor Bravo 210, target 1 is ons voorbij gereden en heeft zich gezet op de Park and Ride Weba/ Decathlon, dat is de parking voorbij de ingang Weba'. Dat is gehoord Charlie. Jullie houden hem in de gaten? 'Wij hebben visual', zegt Brigitte.

 Jullie houden hem in de gaten? 'Wij hebben visual', zegt Brigitte

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

22u05

'Floor, de burgemeester draait de parking op'. Laat haar maar parkeren in het midden van de parking van de Weba. Femke geeft mijn instructie door aan de burgemeester. Charlie 210 en Delta 210 de burgemeester arriveert. 'Charlie 210 voor Bravo, Eric houdt visual op target 1 ik hou visual op de burgemeester'. 'Delta 210 voor Charlie 210, Brigitte wij kijken met u mee'. 

22u06 

'Alfa 210 voor Bravo 210, target 2 is vertrokken vanuit de Overpoortstraat, wij volgen. Target 2 begeeft zich in de Kunstlaan richting de Charles de Kerckhovelaan'. Begrepen Alfa 210. 'Target 2 slaat linksaf de Charles de Kerckhovelaan op'. 'Is dat de R40?', vraagt de commissaris mij. Ja. 'Target 2 houdt links aan Sint- Lievenslaan, R4 richting Zelzate'.

22u09

'Wij rijden nog altijd op de R40 richting R4 Zelzate'. Hij rijdt ook richitng de Weba. De commissaris knikt.

22u12

'Target 2 nadert Station Dampoort. Slaat rechtsaf Land van Waaslaan op. Direct links de Koopvaardijlaan op richting Weba'. Alfa 210 blijf het target volgen. 'Femke laat de burgemeester maar naast haar wagen gaan staan', geeft de commissaris aan. Femke knikt en spreekt, via de porto, met de burgemeester. Ik brief de teams? 'Ja'. Charlie 210, Delta 210 en Echo 210, wij laten de burgemeester plaats nemen buiten haar wagen. Niet ingrijpen. 'Laat Koen en Tineke voor de spoorovergang stoppen. Ik wil niet dat wij verbranden', zegt de commissaris. Bravo 210 voor Alfa 210. 'Alfa luistert', zegt Tineke. Alfa 210 voor jullie het uitdrukkelijke verzoek om  niet verdet te rijden dan de hoek van de Afrikalaan. Dat betekend niet de spoorovergang over in verband met het risico te verbranden. 'Dat is begrepen wij zetten ons op het hoek Afrikalaan. Ons verzoek om ons te blijven briefen, want wij hebben geen zicht op de parking vanaf daar'. Dat is begrepen wij houden contact.

22u14

'Alfa 210 voor Bravo, target rijdt zojuist over de spoortovergang aan de Weba en draait de parking op. Wij nemen positie in op de hoek Afrikalaan'. 'Delta 210 voor Bravo, wij hebben visual op target 2. Hij rijdt in de richting van de burgemeester'. Bedankt Alfa en Delta wij volgens via de knoopsgat camera. 

22u15

Nils Oscar parkeert zijn motor enkele meters voor de wagen van de burgemeester en komt naar haar gelopen. 'Mevrouw de burgemeester', groeit hij haar. 'Ik moet de tas komen halen, heeft u hem bij?' 'In de koffie', antwoord de burgemeester. Zij loopt naar de koffer van de wagen en haalt de tas eruit. Vervolgens loopt zij terug naar de voorkant van de wagen waar zij de tas op de grond zet. 'Charlie 210 voor Bravo, target 1 heeft zojuist zijn wagen gestart', meldt Brigitte.

 'Charlie 210 voor Bravo, target 1 heeft zojuist zijn wagen gestart', meldt Brigitte

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik kijk de commissaris aan. Wat doen wij? Hij denkt terwijl hij naar de beelden van de knoopsgat camera kijkt. De commissaris heft afstand genomen van de tas. Nils Oscar loopt naar de tas, pakt deze op en hangt hem op zijn rug. 'De instructies krijgt u in de loop van de nacht. Wees niet ongerust, alles komt goed', zegt hij voor hij terug naar zijn motor loopt.

'Laat Koen en Tineke de parking afsluiten en arresteren Oscar. Tom en Robin arresteren Damen. Eric en Brigitte brengen de burgemeester in veiligheid en Obi en Aziz ondersteunen Koen en Tineke. Actie', geeft de commissaris aan. Alfa sluit de parking af arresteer target 2, Echo jullie ondersteunen Alfa. Delta gaat over tot arrestatie target 1. Charlie breng de burgemeester in veiligheid. Actie!

Via de knoopsgat camera zien wij Nils Oscar vertrekken en tegelijk zien wij de zwaailichten van onze wagens aangaan. Brigitte en Eric komen naar de burgemeester toe gerend en begeleiden haar naar de andere kant van haar wagen. Nu is het wachten op de teams. 

'Alfa 210 voor Bravo'. Bravo luistert. 'Target 2 is gearresteerd, positieve identificatie aan de hand van identiteitskaart', laat Tineke weten. Goed gedaan Alfa en Echo. Jullie mogen de verdachte overbrengen naar het commissariaat. 'Dat is begrepen. Koen en ik brengen hem naar het commissariaat, Obi zal met de motor van de verdachte binnen rijden'. Bedankt Tineke.

'Delta 210 voor Bravo, target 1 is gearresteerd', meldt Tom

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Delta 210 voor Bravo, target 1 is gearresteerd', meldt Tom. Perfect, jullie mogen hem overbrengen naar het commissariaat.

'Ik ga naar het commissariaat om de verhoren te volgen en te coördineren. Laat de burgemeester naar huis brengen door Eric en Brigitte. Jullie vangen haar op, bespreken alles met haar en dan wil ik jullie nog even op het commissariaat zien', laat de commissaris weten voor hij vertrekt. Dat komt in orde. 'Mannekes, goed werk geleverd. Ik ben trots op jullie'. Merci commissaris. 'Bedankt commissaris', zegt Femke.

In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu