(Floor)
9 augustus 2017
Koen komt de slaapkamer uit gelopen. Anouk staat op en begroet Koen met een zoek op zijn wang. 'Ik heb het bekertje in een handdoek op jullie bed gezet'. 'Dat is goed', zegt Anouk. 'Tot morgen', zegt Koen voordat hij vertrekt. Merci Koen. Samen met Anouk loop ik de slaapkamer binnen. Anouk pakt de handdoek met daarin het potje, dit moet op temperatuur blijven, en zet dit op het nachtkastje. Dan haalt zij de spuitjes uit haar broekzak. Heb jij die allemaal nodig? 'Nee zot, ik heb er een aantal meegepakt zodat ik het niet vergeet. Wil jij dat potje onder u shirt tegen u buik aanhouden?', vraagt Anouk terwijl zij haar schoenen en broek en onderbroek uittrekt. Ik doe wat Anouk mij vraagt. Anouk legt de handdoek op bed en gaat hier op zitten. Zij pakt een spuitje en haalt deze uit de verpakking, vraagt dan het potje van onder mijn hart, draait de deksel eraf en zegt met de spuit de inhoud van het potje op. Dan legt zij zich op bed. Kan ik iets voor u doen? 'Eigenlijk niet'. Wanneer de "ingreep" is uitgevoerd blijft Anouk nog even liggen. Gaat het? 'Absoluut'. Een glimlach ontstaat op Anouk haar gezicht. 'Wij zijn vertrokken', zegt zij. Ik kijk er zo naar uit. 'Nu is het afwachten'. Ik geef Anouk een kus op haar buik.
'Ik ben weer terug naar beneden', zegt Anouk wanneer zij weer aangekleed de living binnen komt. Heb jij nog lang werk? 'Tot een uur of vijf, uiterlijk zes uur'. Dan kan ik nog even gaan sporten om op tijd het eten klaar te maken. 'heb jij daar nog energie voor na het werk?' Van jou krijg ik energie. Dan gaat Anouk naar beneden en ga ik mijzelf omkleden.
Het lopen was zwaarder dan gedacht, maar dat kan ook niet anders na een maand niet sporten. Ik stap direct onder de douche, eerst één minuut koud om de spieren te laten herstellen. Het is niet het prettigste, maar Anouk heeft mij ooit gezegd dat het goed is om blessures en stijfheid te voorkomen. En ach wat is één minuut. Tijdens het aankleden hoor ik mijn GSM afgaan. Ik loop naar de living en ga op de zetel zitten. Het is SMS van Koen.
Is Anouk al zwanger?
Ja absoluut.
Volgens mij is het een olifantendracht ;-)
Zal wel komen door die enorme hersenen die ik het meegeef.
Vast.
Even voor morgen, ik breng het potje wanneer ik naar het werk vertrek.
Dat is waar ook Tineke en jij staan met de avond shift.
Laat even weten wanneer jij thuis vertrekt.
Ga ik doen.
Tot morgen
Het is nog geen tijd om aan het eten te beginnen dus besluit ik de televisie aan te zetten. Niet dat er rond dit tijdstip veel op is, maar soms kan het zeer tijdverdrijvend zijn om alleen al te zappen. Over vijf minuten begint het nieuws dus laat ik de reclame even opstaan. In afwachting scroll ik wat door Facebook op mijn GSM.
'Schat. Schat?' Ik schrik wakker van een kriebelend gevoel langs mijn wang. Wanneer ik mijn ogen open kijk ik Anouk recht aan. 'Volgens mij had jij toch niet meer zoveel energie'. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 18u is. Na het douchen wilde ik het nieuws kijken, maar ik denk dat ik in slaap ben gevallen. 'Heb jij het nieuws gezien?', vraagt Anouk. Nee hoezo? 'Dan ben jij zeker in slaap gevallen', zegt Anouk met een lach op haar gezicht. Scherpe diagnose dokter. 'Ik veronderstel dat jij nog geen eten heb klaargemaakt?' Nee totaal niet meer aan toe gekomen tussen het spelen en het luier wisselen door. 'Ah jij hebt gedroomd over onze kleine'. Dat is Koen zijn schuld. Niet begrijpend kijkt Anouk mij aan. Koen stuurde een SMS met de vraag of jij al zwanger was. Anouk moet lachen. 'Wat heb jij geantwoord?' Dat ik denk dat het een olifantendracht is. 'Merci', zegt Anouk gespeeld boos. Hij komt morgen ons toekomstige kleine brengen voor hij naar het commissariaat gaat. 'Hoe laat is dat ongeveer?' Koen en Tineke staan met de middag shift, dus ik denk dat hij hier tussen 14u en 14u30 is. Ik zie Anouk nadenken. Is er iets? 'Wij hebben morgen een lunchvergadering'. Laat mij raden precies om die tijd? 'Yep, maar ik regel wel iets. Er is niets belangrijker dan onze toekomst'. Ik trek Anouk naast mij op de bank en wij beginnen te kussen. 'Zal ik iets te eten bestellen?' Als dat betekend dat jij hier van mij vandaan gaat dan verhonger ik nog liever. 'Pas maar op dat ik niet in u begin te bijten'. Ik heb niet liever. 'Wat zou jij willen eten?' Thais. 'Dan ga ik daar voor bellen'. Anouk staat op, ik rek mij uit en ga dan rechtop zitten.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...