19. De korpspsycholoog

151 2 0
                                    

(Floor)

24 mei 2017

Het is even na 15u. wanneer ik wakker wordt. Ik ga naar de badkamer en fris mij wat op. In de slaapkamer zoek ik naar een jeans, een hemdje en een gemakkelijke trui. Wanneer ik helemaal aangekleed ben ga ik naar de living. Ik zie dat Frederik en Tim er zijn, samen met Anouk zijn zij net van plan om het bureau binnen te gaan. 'Schat, goed geslapen?', vraagt Anouk mij. Het heeft deugd gedaan. 'Ik ga even met Frederik en Tim zitten in verband met De Korf'. Dat is goed. Wij geven elkaar een zoen. 'Floor, wil jij iets eten?', vraagt Brent mij. Ik zou wel wat lusten ja. 'Dan ga ik daar voor zorgen'. Nee laat doen, jij moet al die moeite niet doen. 'Dat is geen moeite. Zet u aan tafel, uw lunch wordt zo dadelijk geserveerd'. Na een tijdje zet Brent een bord met een heerlijke omelet voor mij op tafel neer. 'Alstublieft'. Ik neem een hap en wordt overstelpt door de heerlijke smaak. Brent dit is heerlijk. 'Dank u wel'. Langzaam genietend eet ik mijn omelet op. 'Hoe gaat het nu met u?', vraagt Brent wanneer ik klaar ben. Dat slapen heeft mij goed gedaan. 'Kun jij bij iemand terecht om te praten over de gebeurtenissen'. Ik moet contact opnemen met de korps psycholoog om te praten. 'Wat vindt jij daarvan?' Zij kan misschien helpen. Ik ga straks bellen voor een afspraak. 'Het ging echt niet goed met u hè?' Het enige wat ik wilde was en is Anouk beschermen. 'Jullie gaan hier samen doorkomen, jullie zijn sterk. Maar blijf met elkaar praten en vooral naar elkaar luisteren. Laat het verdriet, de woede en machteloosheid toe, maar houdt vast aan elkaar'. De woorden van Brent komen hard bij mij binnen, maar wat hij zegt is waar. Ik pak hem vast en geef hem een knuffel.

Annelies komt de living binnen, zij heeft boodschappen gehaald. 'Dag Floor, goed geslapen?' Absoluut en ik heb een heerlijke omelet gekregen van Brent. 'Ah hij heeft zijn befaamde omelet gebakken'. 'Ik moet mijn schoondochter in ere houden, wanneer ik nog eens een boete krijg dan....', lacht Brent. Ik zal eraan denken, zeg ik lachend terug. Samen met Annelies ruim ik de boodschappen op. Hierna drinken wij met z'n drieën koffie in de living. Na de koffie bel ik met de korps psycholoog om een afspraak te maken. Om 16u15 kan ik bij haar terecht. 'Het gaat u goed doen', zegt Brent. Ik hoop het. Frederik, Tim en Anouk komen uit het bureau. 'Schat, ik ben naar De Korf', zegt Anouk terwijl zij naar de deur loopt. Anouk wacht even, ik loop naar haar toe. Ik heb een afspraak gemaakt bij de korps psycholoog, om 16u15 kan ik bij haar terecht. 'Ik wil wel met u meegaan, maar...'. 'Ga maar met Floor mee, dat is belangrijker. Laat De Korf maar aan ons over', zegt Frederik. 'Merci mannen'. Ik zal u helpen omkleden?

Rond 17u40 stappen wij terug de living binnen. 'Hoe was het?', vraagt Annelies. Moeilijk, zwaar, maar het is goed dat ik er eens over heb kunnen praten. 'Dat is goed om te horen'. 'Hebben jullie ook kunnen vertellen wat jullie gevoelens zijn en hoe jullie het beleefd hebben?', vraagt Brent. 'Ik ben niet mee binnen geweest', zegt Anouk. Anouk is in de wachtkamer blijven wachten. 'Ik ben meegegaan voor mentale support', zegt Anouk terwijl zij een knipoog mijn richting opstuurt en een arm om mij heen slaat. Wat zou ik zijn zonder een vrouw als jij aan mijn zijde? 'Een verloren schaap'. Ik lach. 'Oh ja voor ik het vergeet, Tim is langs geweest met een lijst die ik u moest geven', zegt Annelies. 'Fijn'. Vragend kijk ik Anouk aan. 'Dit is een lijst met medicatie die ik opnieuw moet bestellen'. Liefje, vindtjij het erg dat ik een rondje ga lopen? 'Natuurlijk niet. Het is misschien ook goed, even uw hoofd leegmaken. Ik ga zo telefoneren naar het nichtje van Tineke'. Zijn Frederik en Tim akkoord? 'Ze vonden het een goed idee'. Zal het gaan voor u? Niet te moe? 'Maak u om mij maar geen zorgen, ik red mij wel'. 'En anders zijn wij er nog', zegt Brent. 'Of jij moet ons niet meer vertrouwen?' Gij zou u leven nog geven voor uw dochter. 'Als jij dat maar weet', laat Annelies weten. Ik geef Anouk een kus en ga mij omkleden.


In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu