(Floor)
24 mei 2017
Muziek in mijn oren, wind door mijn haren en het zweet dat van mijn voorhoofd loopt. Ik loop langs de vijver, door het park en langs het kanaal om vervolgens na iets meer dan een uur terug aan ons appartement aan te komen. In De Korf brandt er nog licht, waarschijnlijk zijn Frederik en Tim nog aan het werk in de spreekkamer. Anouk wil zo snel mogelijk weer De Korf openen om voor haar patiënten te kunnen zorgen. Tegen mijn wagen doe ik nog wat rekoefeningen. Het klinkt gek, maar ik heb een hoop energie gekregen van het rondje lopen. Ik open de voordeur en loop de trap op naar boven. Wanneer ik aankom in de living staan Annelies en Brent met hun jassen aan voor de deur. Hoe, zijn jullie al weg? Blijven jullie niet eten? 'Wij halen onderweg iets, jullie hebben vanavond tijd voor elkaar nodig', zegt Annelies. 'Het eten staat al klaar jullie hoeven het alleen even op te warmen'. Merci voor jullie lieve en goede zorgen. 'Dat is normaal', zegt Brent. Nadat wij afscheid hebben genomen omarm ik Anouk en kijk haar in haar ogen aan. Wat zijn u ouders toch schatten van mensen. 'Dat zijn zij zeker. Wil jij al eten?' Ik zit eigenlijk wel met een hongertje. Jij? 'Ik ook. Ga jij even douchen dan zet ik de tafel en zet ik de microgolf aan'. Jij bent al een even grote schat. Anouk en ik kussen elkaar.
Na het eten spoel ik de vaat af en Anouk stopt alles stuk voor stuk in de vaatwasser. Wil jij een glas wijn?, vraagt ik wanneer wij klaar zijn. 'Ja graag'. Zet u vast op de zetel dan kom ik er zo aan. Ik schenk twee glazen wijn in en loop vervolgens ook naar de zetel. Anouk pakt haar glas aan en ik zet mij naast haar. Zit jij goed of wil jij nog een kussen voor onder uw arm? 'Nee ik zit goed zo'. Wij klinken onze glazen. 'Op ons?' Op ons, zeg ik vastbesloten. Is het nog gelukt om het nichtje van Tineke te bellen? 'Ja zeker, zij zag het meteen zitten. Morgenochtend komt ze naar De Korf, dan gaan wij de zaken bespreken en het systeem uitleggen'. Wil jij morgenochtend al openen? ' 's Morgens gaan wij eerst met z'n alle kennis maken en alles uitleggen en dan willen wij proberen om na de middag open te gaan om patiënten afspraken te laten maken uitleg te geven hoe het komende tijd zal lopen'. Strakke planning. 'Maar dat gaat lukken. Ilse heeft al ervaring en met Eefje gaat het ook vast goed komen'. Ilse? 'Ilse Vandecastele, die oud studiegenoot van mij, ik heb u daar toch over verteld?' Ja, maar ik wist niet dat jij haar ook al had gebeld. 'Ik was toch bezig. Ook zij was erg positief en heeft meteen ja gezegd en komt ook meteen morgen. Dat is wel zo handig'. Mevrouw Storme, u bent goed bezig. 'Dat weet ik', zegt Anouk en knipoogt naar mij. Opnieuw klinken wij onze glazen.
'Schat, wil jij mij één ding beloven na vandaag. Hetgeen wij elkaar beloofd hebben tijdens ons huwelijk'. Dat is? 'Dat wij vanaf nu weer doen wat wij tot vandaag altijd met elkaar hebben gedaan'. Met een niet begrijpende blik kijk ik Anouk aan. 'Praten!' Dat beloof ik u. Beter nog dat zweer ik. 'Het is u geraden. Ik wil u niet kwijt en ik wil al zeker niet dat jij u toekomst vergooit'. Na het gesprek met de commissaris, anders gezegd, preek van de commissaris heb ik wel ingezien dat ik mijn beide pollen mag kussen. Ik denk dat andere bazen niet zo mild waren geweest en ik meteen mijn c4 had kunnen ondertekenen. 'Jij hebt geluk met een chef als hij'. Maar genoeg over de commissaris, de rest van de avond is voor ons en ik wil alleen nog maar genieten van u. Voorzichtig geven wij elkaar een zoen.
Wanneer wij ons glas wijn op hebben besluiten wij te gaan slapen. Het is een lange en vermoeiende dag geweest voor beide van ons. Vanaf morgen wilt Anouk ook weer beginnen werken in De Korf of in ieder geval willen opstarten. Ziet gij mij nog graag?, vraag ik Anouk wanneer wij in bed liggen. 'Ik zie u ongelofelijk graag'. Op mijn zij, kijkend naar Anouk, val ik in slaap.
JE LEEST
In goede en slechte dagen, in liefde en geluk
FanfictionMijn verhaal gaat vooral over Floor Lommelen, de Buurtpolitie, en haar vrouw Anouk. Zij gaan voor een nieuwe stap in hun huwelijk, maar dit verloopt niet zonder slag of stoot. Houdt hun huwelijk stand of verliezen zij elkaar? Voor dit verhaal heb i...