108. Bekentenis aan Anouk

121 3 1
                                    

(Floor)

7 mei 2018

Ik doe mijn ogen open, mijn hoofd begint direct heftig te bonken. Mijn hand leg ik op mijn voorhoofd. 'Goedemorgen', zegt Anouk zacht. Ik kreun. 'Ik heb een glaasje water en een bruistablet voor u bij'. Dank u wel. 'Ik doe de tablet er al in he', zegt Anouk en komt naast mij op bed zitten. Langzaam zet ik mij recht in bed en pak het glas aan. 'Hoofdpijn?' En misselijk. 'Te veel gedronken?' Met een slok water in mijn mond maak ik alleen geluid te bevestiging. Ik durf Anouk niet aan te kijken, zo'n groot gevoel van schaamte heb ik. 

'Hoe was het feestje?' Leuk. 'Ik heb u helemaal niet thuis horen komen'. Brigitte heeft mij thuisgebracht. 'Was het laat?' 01 Uur. 'Staat u wagen daar nog?' Nee Brigitte heeft deze gereden. Nog altijd heb ik Anouk geen blik gegund. 'Is er soms iets?' Ik schud mijn hoofd. 'Floor wat is er?' Ik draai mijn hoofd de andere kant op. 'Floor?' Anouk pakt met één hand mijn kin vast en draait mijn hoofd in haar richting. 'Wat is er gebeurd?' Dan laat zij mijn gezicht los. Vluchtig kijk ik haar aan en sla mijn ogen terug neer. 

Gisteren stond ik met de collega's aan een tafel in het zaaltje aan het café. Ik stond wat rond te kijken en zag een vrouw aan de bar staan. Wij kregen oogcontact en stonden een beetje te flirten vanop afstand. Toen ik ongeveer een uur later naar het toilet was geweest en mijn handen stond te wassen kwam diezelfde vrouw het toilet binnen. Wij maakte kennis met elkaar. Zij, Lyo, is een vriendin van Femke vanuit het middelbaar. Wij raakte met elkaar aan de praat. Nadat ik mijn handen had afgedroogd en ik mij omdraaide om het toilet te verlaten liep ik tegen Lyo op. Ik excuseerde mij netjes. Wij keken elkaar in de ogen en toen.... 'Toen wat?' Ik had ook al een aantal wijntjes op en.... 'Toen wat Floor?' Wij hebben toen gekust. Ik sla mijn ogen neer. Anouk draait al schuddend haar hoofd de andere kant op en staat op. Met haar rug gaat zij tegen de kleding kast staan. 

Ik wil opstaan uit bed, maar Anouk doet teken dat ik kan blijven waar ik ben. Dan zet ik mij op de rand van het bed. Anouk het spijt mij zo. Ik wilde u helemaal niet kwetsen, ik wilde dat het helemaal niet gebeurd was. 'Hebben jullie alleen gekust of is er meer gebeurd?' Er is niets meer gebeurd. Vanop het moment dat Tineke de toiletten binnenkwam ben ik gestopt en is Lyo weggegaan. 'Dus als Tineke niet binnen was gekomen was er waarschijnlijk wel meer gebeurd?' Ik geef geen antwoord. 'Was er meer gebeurd als Tineke niet was binnengekomen?' Opnieuw geef ik geen antwoord. 'Floor?', roept Anouk bijna. Dat kan ik niet zeggen, maar misschien wel. Verontwaardigd zucht Anouk. 'Ik ben in ieder geval blij dat jij eerlijk bent. Voor de rest heb ik geen woorden. Ik had dit niet achter u gezocht'. Het spijt mij echt enorm Anouk. 'Mij ook', zegt Anouk en loopt de slaapkamer uit. Ik sta op en loop achter haar aan. 



In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu