6. Ski-pister & frokost

1.2K 47 25
                                    

Tak til XXJOXYOXX for collagen!

ALEXANDER WYATT

Kapitel 6. Ski-pister & frokost

"Okay," Brooklyn smiler til os allesammen, "Rose, vil du følge efter mig?" hun tøver, "kører du mig ud over en klippekant," Brooklyn smiler bredere, "nej, vi tager det her roligt. Off pister kan vente," for det var klart, hvad hun mente, eller noget, nej, overhovedet ikke, hvad er det, Brooklyn har gang i? Brooklyn begynder at køre, Rose følger efter. "Jeg tror, Brooklyn er igang med at vise dig, at hun godt kan fikse og ikke bare fucker op," kommenterer Hazel med et smil og kører, Nicholas laver en kast op bevægelse, inden han kører ned ad bakken efter dem. Jeg følger efter. Brooklyn ændre sig ikke, ikke for nogen, ikke engang sig selv, det er hun for stædig til, så hvad er det, hun laver lige nu? Prøver en ny version? Bliver venner med Rose, for at hun kan kører hende ud over en klippe den sidste dag og lade som om, at det var et uheld? Jeg forstår hende ikke, normalt er hendes tankegang simpel, eller ikke simpel, bare ens, så hvad er det her? Muligvis min første teori, hun vil køre hende ud over en klippekant, det må være det. Bør jeg advare nogle? Få stoppet hende?

Eller du kunne stole på, at hun har gode intentioner?

Det er bare svært at stole på hende, når hun... hun var sammen med ham. Hver gang jeg lukker mine øjne, ser jeg det, og det gør ondt. Jeg ved godt, hun gjorde det, fordi hun troede, at jeg havde været sammen med en, og jeg ved godt, at hun ved, at hun var forkert på den på alle punkter, men det føles forkert at tilgive hende, har alle ikke altid sagt det til piger? Hvis han er dig utro, skal du skride, gælder det ikke også for mig? Utroskab er ikke godt, jeg forstår det ikke. Kan jeg spørge min mor? Ville det være okay? Hun plejer at vide, hvad jeg skal gøre. Da jeg var lille, plejede jeg er komme til hende, når der var sket noget, og hun ville sidde og gå igennem de forskellige muligheder, jeg havde som reaktioner på ting, og hun tilføjede ting, jeg kunne vægte til hver ting, og til sidst lod hun mig vælge, og så var det det. Men ville hun også gøre det med Brooklyn? Ville hun ikke bare bede mig om at trække mig ud af det? Det ville de fleste andre, for hallo, Brooklyn er ikke sund, jeg er ikke sund omkring hende, vi er ødelæggende og dysfunktiontele. Vi virker ikke godt sammen. Men hvis hun prøver at blive bedre til at bonde, og jeg prøver at tilgive, at vi retter lidt på os selv, indtil vi passer sammen? Ikke en Grease udvikling, men en lille justering hist og her? Det ville kunne virke, muligvis? Muligvis ikke? Er det ikke, det folk siger, man skal bare være sig selv? Og samtidig bliver der sagt, at alle burde gå til psykolog, for alle har brug for forbedring, hvad hvis det er, det vi gør lige nu? Vi forbedre os, bliver bedre mennesker? Ville jeg være klar på det? Og mener hun det faktisk? Eller er dette bare endnu en af hendes "jeg prøver i dag og gider ikke i morgen" perioder? Jeg ved det ikke, jeg er i tvivl, jeg vil gerne tilgive hende, men er det forkert? 

"Fuckface" snapper Nicholas, da jeg kører hen over hans ski, "undskyld, mistede fokus" råber jeg tilbage og retter tilbage i siden, så jeg ikke bliver kørt ned af ham, fordi han vil hævne sig. Den her ferie er god for ham, skiferien er altid højdepunktet, selvom der altid bliver diskuteret på bilturene frem og tilbage, men i år er muligvis anderledes, for en gangs skyld virker det som om, at Brooklyn skammer sig, at hun fortryder, gør hun virkelig det? Jeg ønsker det. 

Brooklyn stopper op ved en restaurant, Rose kører direkte ind i hende med et forskrækket skrig, men Brooklyn griner blot, griner? Hun får en mulighed for at smide hende ud over et bjerg og kalde det selvforsvar, og hun griner? De kommer op og stå, Hazel smiler ved siden af Nicholas, Nicho står og ryster skuffet på hovedet, jeg stopper ved dem. "Mad?" spørg Hazel mig, jeg nikker, Brooklyn skæver til mig, inden hun kommer ud af snowboardet og sætter det op ad ski - og snowboard stativerne. Vi sætter og indenfor. "Jeg har skrevet til mor, at vi er her, hvis de er i nærheden, hun svarede, at de er her om fem," fortæller Hazel smilende, imens hun sætter sig inderst sammen med Nicholas, Rose sidder ved siden af Brooklyn, jeg sætter mig ved siden af Nicholas. 

Hating the Player|✓Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora