12. Dibs & en knyttet næve

1.9K 64 25
                                    

ALEXANDER WYATT

Kapitel 12. Dibs & en knyttet næve

"Nogen der ved hvor Seb er?" Spørg Oliver og kigger sig rundt, Jack trækker på skuldrene, "sikkert hjemme?" Svare Cole, "hjem til ham?" "Sure" Oliver griner og skubber til mig, "sur? Må jeg gætte, Brook knaldede med Seb?" Griner Oliver og puffer til mig, "jeg gider ikke engang snakke om det," svare jeg irriteret og sætter mig ind i bilen, de andre følger efter, og snart køre jeg mod Sebastians hus. "Hun er bare en pisse irriterende mide, som masser sig sind alle de steder, hun ikke skal!" Udbryder jeg efter halvandet minut, "jeg vidste, at han ville starte," mumler Oliver til Jack, "gør han altid," er svaret. "Hun er ulidelig, før i ved at det, ligger i også og fucker med hende," "intet problem, tid og sted, så er jeg der," griner Jack, "seriøst?! Selvom Seb fucking allerede har været der?! Halvdelen af byen har sgu da været der!" Han trækker på skuldrene, "who cares? Hun er lækker, og det har hun altid været." Jeg ryster skuffet på hovedet, så blinde, så blinde. Hun er en heks. Ja, hun er måske lidt lækker, lidt, men det ændrer ikke på hendes hoved. Skide dum.

Jeg stopper foran Seb's hus, vi smutter ud og går ind. Han låser aldrig sin dør. Måske med undtagelse af, når han skal på ferie.

Grin høres ovenover, så vi smutter derop.

Jeg træder ind på hans værelse og stopper så op.

Brooklyn?

Sebastian ligger og griner over noget Brooklyn har sagt. Der fucking ikke engang nøgne. Er han ved at falde for hende? Hva'?

Brooklyn kigger hen på mig, i det øjeblik jeg træder ind. Seb ser mig først efter et minut eller to. Hun skubber sig op og sidde, Seb kigger forvirret op på hende. "Hej Cole, Jack, Oliver" hilser hun, "hey, har du øl Seb?" Spørg han, "nede i køllerne," svare han. Brooklyn hopper ud af sengen med et skavet smil om læberne, hun giver mig den kolde skulder på vej ud. "Hvordan går det med dig?" Spørg hun Cole, de følges ned ad trappen.

"Seb, helt ærligt," jeg kigger opgivende hen på ham, "d-" han går i stå, "måske, men der er intet galt i det, okay? Hun er sjov, det kan ingen benægte. Heller ikke dig. Hun har hele parken, sjov, smuk, lækker, klog, k-" "Hun er ikke sjov, hun er ond, grime, ulækker og dum," retter jeg ham. Jeg er ved at miste mine venner til Brooklyn? Hvornår skete det? Hvorfor holde Esme ikke sit utroskab lidt bedre skjult? Så havde hun ikke kneppet rundt på den her måde lige nu? Jeg ville ønske, at jeg var en haj, så kunne jeg trække Brooklyn under vandet, hver gang hun var ude og bade. Hun kunne slå rekord i at være tæt på at blive druknet flest gange. Og til sidst kunne jeg så drukne hende. Jeg er ikke psykopaten, det er hun. "Kommer du?" Spørg Seb på vej ud af værelset, "ja, sure, hun bliver smidt ud, ik'? Du ved, broes before hoes?" Prøver jeg, "nej Alex, i to burde virkelig prøve at være sødere mod hinanden," svare han beklagende, "fuck dig" mumler jeg trist og følger efter ham. Hader hende, hader hende. Da vi kommer ned, sidder Brooklyn op ad Coles ben med en kop kaffe i hånden. En anden klam ting ved hende, hun drikker kaffe, hver dage, hele tiden. Jeg elsker at se på hende, når hun ikke har kunnet få fat i en kop kaffe i 10 timer. Som da vi kørte på vinterferie – hendes og min familie, hendes far lejer en minibus hvert år, også køre vi alle afsted. Det er ret sjovt, især når vi køre ude i ingenting og Brooklyn ikke kan få sin kaffe. Hun var så tæt på at græde, men så sov hun desværre. Jeg ville elske at se hende græde, de gjorder hun, da vi var 10, og jeg malede hendes hund Laibas hale rød. Men jeg gjorder det kun, fordi hun havde klippet i mit tøj. Hendes mor syntes det så sødt ud? Laiba elsker i hvert fald mig mere, end hun elsker Brooklyn. Hvem gør ikke det? Seb. Nicho. Hazel. Stop hjerne. Shut the fuck up.

"Så, hvad fik i for i dag?" Spørg Jack og smider sig i sofaen ved siden af Oliver, "som om du gider høre på det," svare Cole med et smil, "sandt sandt, nogle der er med på flaskehalsen peger på?" Spørg han med et smil, "går du stadig i folkeskole?" Spørg Brooklyn og griner, "det er sjovt, eller syv minutter i himlen! Vi kan invitere nogle tøser over! Fuck ja! Jeg skriver lige til Jean-" "nej, det gør du ikke," fortæller jeg ham roligt, "alle andre end Hazel og Jeanne," tilføjer jeg, "Jeanne er en bitch," erkender Cole sig enig med mig, "okay okay" Jack himler med øjnene og skriver videre. "Cool, så har vi en time endnu."

Hating the Player|✓Where stories live. Discover now