"Sen... Nesin sen?"
Adelia yüzünde yorgun bir ifadeyle Frey'e baktı. Yine de elleri hâlâ meşgul bir şekilde hareket ediyordu.
Frey ona cevap vermedi ve iksiri karıştırmaya devam etti.
"Simyayı nerede öğrendin? Biraz eski moda ama kesinlikle bir Profesör düzeyinde. "
"Hepsini kitaplardan öğrendim."
"Evet. Tabii ki hepsi kitaplarda var. Sence ben bunu bilmiyor muyum? Ancak bunu pratikte yapmak tamamen farklı bir şey."
Adelia devam etmeden önce bir an durakladı.
"Baksana, asistanım olmak ister misin? "
Tanıdıklarından biri etrafta olsaydı kulaklarında bir sorun olup olmadığını merak ederlerdi.
Adelia.
O nasıl bir kadındı?
Konu simya olduğunda kimseden yardım ve tavsiye almamasıyla övünürdü, işbirliği yapması istendiğinde genellikle kaşlarını çatarak o kişinin utanç duymasına neden olurdu.
Genellikle asistanların ayak bağı olduğunu söyleyen kişi, şimdi gerçekten önce kendisi mi teklif ediyordu?
"Üzgünüm."
"..."
Adelia'nın kendi içinde olan çatışmayı bilmeyen Frey, başını iki yana salladı.
Ama bilse bile yine de reddederdi.
Adelia bir an donakaldı.
Bu, başını isteyerek bir başkasına eğdiği ilk seferdi.
Her zaman sorulan kişi kendisi olduğu için diğer tarafı nasıl ikna edeceğini veya iyi bir izlenim bırakmak için hangi kelimeleri söyleyeceğini bilmiyordu.
"Ne-, neden biraz daha düşünmüyorsun? Asistanım olarak... Sen de çok para kazanabilirsin! Ve ve... Uh. Sadece benim bildiğim formülleri de öğretirim sana. Büyü kulesindeki yaşlı adamların bile bana yalvararak öğretmeye ikna edemeyeceği formüller. Ee, ne düşünüyorsun?"
"Profesör, sol elinizdeki Adamotu özü değil, Trol kanı."
"Oh-, uupss."
Adelia elindeki cam şişeyi aceleyle değiştirdi.
Ama önce bir süreliğine ters ters Frey'e baktı
'Böyle birine sahip olsaydım çok rahat ederdim.'
Adelia genellikle asistanların hantal olduğunu ve yoluna çıkacağını düşünürdü ancak Frey istisnaydı.
Her şeyin farkındaydı. Çok uyanıktı.
İhtiyaç duyduğu bir malzeme olduğunda, Adelia daha ağzını bile açmadan onu ona getiriyordu.
Bu, kendi görevlerini tamamlarken bir yandan da Adelia'nın hareketlerine dikkat ettiğini gösteriyordu.
Birisi aynı anda birden fazla düşünceye sahipken aynı zamanda geniş bir görüş alanına sahip olmadıkça bu yapılması imkânsız bir şeydi.
Öncelikle, yeterince yüksek simya anlayışına sahip olmadıkları için bir asistan bulmayı istememişti.
Gel gör ki Frey, yardım etmesi gereken anları; geride durması gereken anları ve tavsiye vermesi gereken anları çok iyi biliyordu.
Yüzlerce hatta binlerce kez buna benzer şeyler yapmış gibiydi.
Bu sayede Adelia, normal verimliliğinin en az üç katı bir hızda çalışabilmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Arc Mage Returns After 4000 Years (1 Ve 2.Kitap)
FantasyWestrod Akademisinin en kötü öğrencisi, Blake Hanesinin yüz karası Frey Blake acı dolu hayatını kaldıramayıp ölümü tercih etti fakat vücuduna yeni bir ruh giriş yaptı. "Bu vücut da ne? Her küçük detayına kadar incelemem gerekiyor." Büyük Büyücü Luca...