BAB 9

2.3K 51 2
                                    

Sedang adyan sedang khusyuk menagis sambil mengengam tangan min, min tersedar dari tidurnya lalu perlahan lahan dia membuka matanya dan pelik kenapa adyan bersikap macamni pada dia.

Adyan yang perasan terus lepas tanganya dan lap air matanya dari tepi dan terus pandang min semula lalu senyum

" kau nak bangun ker? Ke kau nak benda lain? Kalau kau nak apa apa, cakap jer dengan aku. Mana tahu aku boleh tolong ambikkan?" Soal adyan bertubi tubi kepada min

Min gelak sinis " woo woo, tenanglah adyan. Jangan gelabah macamni. I cuma nak bangun jer."

Adyan mengangguk laju " okey meh sini aku tolong kau bangun."

Adyan bangun dan terus bantu min untuk duduk separa baring lalu adyan duduk di katil sebelah min dan min terus pelik lalu senyum

" you okey adyan, you ada masalah yang you nak cerita dengan i?"

Soal min pelik dengan sikap adyan ketika itu dia tak tahu okey dok kang tanya lebih lebih takot mood swag!

Adyan tenung sahaja min " kenapa kau nampak aku macam bermasalah ker?"

Min sinis dan geleng lemah " tak, i tak cakap macamtu pun just i pelik, kenapa dengan you harini? Tetiba nak buat baik dengan i? Yelah selama ni bukan you buat dekk jee ke dengan i? I cuma terkedu jer. Jangan pikir yang bukan bukanlah."

Adyan merenung muka min lama sikit sampai min pelik dan adyan terus tundukkan kepalanya mungkin nagis kot? Yelah ego kan? Saje nak tunjuk macho!

" you okey ke ni, adyan? Are you sure?"

Sambil memegang lengan adyan dengan perasaan risau. Yelah menagis tak tentu pasal dah kenapa?!

" aku ni terlalu jahat kan min? Sangat jahat pada kau! "

Angkat wajahnya dan pandang min ketika itu wajah adyan dan mata dia pergh sembab bebb! Turun juga yer ego seorang tengku adyan hayder ni?

" langsung tak nak ambik tahu pasal kau, aku ni suami yang sangat tak berguna min, yang aku tahu hanya nak sakitkan hati kau jer! Bagi aku kau ni sangat lah perempuan yang jalang!"

Tersedu adyan bercerita tentang keburukan dia pada min. Min terus pelik dan ketawa sinis. Apalah yang suaminya ni mengarut!

" apa ni adyan? Jangan pikir yang bukan bukan lah. You tak salah apa apa pun adyan. I ni jer yang tak layak untuk berada di sisi you dan juga menjadi isteri yang terbaik untuk you. Lagipun sokeh lah, i tak ambik hati pun dan i dah biasa dengan semua ni, chill okey?"

Usap pipi adyan tanpa dia sedar yang dia dah sentuh dah pun pipi laki dia tu! Yelah takot kot kena marah! Kang swag kang mood! Min terus tersedar dan nak lepas

" sorry adyan, sumpah i tak sengaja. Niat i cuma nak tenangkan you. Sumpah i tak ambil kesempatan."

Adyan terus halang dan pegang erat tangan min. Lagi peliklah min, apa pasal dengan suaminya ini!

" min, aku minta maaf? Betul, aku betul betul minta maaf."

Min senyum sinis pelik minta maaf untuk apa?

" adyan? Kenapa ni? You sangat pelik harini! Sangat pelik! Kenapa you nak minta maaf dengan i sedangkan you langsung tak pernah ada salah dengan i?"

Adyan terus laju memeluk min dengan penuh tangisan dan min tak tahu dah nak buat apa? Dia? Pelik kot? Dah kenapa mamat ni ann? Takde ribut takde angin tetiba jer

" adyan...?"

Lembut sahaja panggilan min kepada adyan dengan menepuk belakang adyan dengan lembut untuk tenangkannya

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now