BAB 65

2K 55 4
                                    

Min sinis " apa sebenarnya korang nak cakap ni? Dari tadi tenung each other jer, tapi cakapnya tidak. Tolong yer julia dan kamelia, jangan macamni..?"

Julia ambil nafas dan pandang min " sebenarnya aku dengan lia dapat tawaran sambung belajar tau.."

Jasmine terdiam

" so... aku dengan lia dah decide yang mana aku nak pergi sana. Itu pun sebab parents kitaorang yang sarankan untuk kitaorang pergi sana."

" so..."

Jasmine sinis " kalau macamtu aku follow lah, aku pun tak naklah sorang sorang dekat sini."

Kamelia dan julia terkejut

" kau dah kenapa? Jangan lah buat benda yang bukan bukan. Belajar jer dekat sini." Marah kamelia. Dia tak marah pun cuma janganlah main main!

Jasmine sinis geleng " aku pun dapat tawaran dekat sanalah tapi tempoh hari aku decide pilih sini."

" macammana dengan suami kau? Dia izinkan?"

" aku dah tanya aidan dengan aunty pasal tawaran tu, mereka kata kalau aku okey, dia pun okey jer"

" bukan dioarang tapi suami kau. Keizinan dari suami penting tau, jasmine. Jangan main langgar jer."

Jasmine mengeluh " aku nak pergi jauh dari dia. Aku pikir dulu, tempat ni adalah salah satu tempat sembunyi untuk aku lari dari dia. Rupanya tidak."

" tapi..."

" kau jangan nak cakap apa apa lia, kalini jer tolong sokong aku."

Kamelia dan julia mengeluh. Yelah dia dah jadi subahat dah ni!

" Lia, kau ada nombor dia kan? Aku harap kau buang nombor tu dan kau beli nombor telefon baru. Jangan ambil contact siapa siapa selain aidan dan aunty semasa disana."

" kau tak boleh buat macamni doh, jasmine." Kalini julia menegaskan tidak

Jasmine mengeluh " aku akan balik juga kepangkuan dia, kau jangan risau. Tapi kalini tolong, aku hanya nak dengan korang jer. Aku nak lupakan semua kesakitan dan apa yang aku pendam selama ni."

Kamelia mengeluh " aku tahu, kau tahu mana yang terbaik untuk kau dengan suami kau"

Jasmine senyum dan angguk " terima kasih sebab memahami."

Kamelia dan julia senyum angguk

Kamelia dan julia senyum angguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Besoknya, di vila adawiyah. Mereka berlima berkumpul diruang tamu. Kitty yang datang meletakkan dulung minuman kepada mereka terus berganjak pergi kedapur

Adawiyah senyum " ada apa ni ajak mummy dengan aidan berkumpul?"

Mereka tiga saling pandang dan senyum. Jasmine memulakan bicara " ingat tak jasmine ada tanya mummy dengan aidan pasal sambung belajar tu?"

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now