BAB 42

1.6K 44 7
                                    

Besoknya, akibat kepenatan selepas sahaja mereka menunaikan kewajipan sebagai seorang islam mereka mengambil keputusan untuk melelapkan mata seketika.

Adyan mengosok matanya sambil meraba raba bantal disebelahnya terus terbukak matanya melebar apabila merasa ketiadaan isterinya disebelahnya.

" aduu kemana lagi dia ni menghilang, memang nak kena ikat jelah bini aku ni!"

Protes adyan!

Yelah! Bangun bangun hilang! Terus adyan bangun dan mencari cari kelibat isterinya. Adyan menjerit satu rumah!

" sayang!..."

Diam lagi..

" sayang....! Kau dekat mana!"

Tetiba

" saya dekat dapur ni awak."

Terus melulu adyan pergi kedapur. Adyan jejak jer dapur terus tersenyum lebar melihat sang isteri sedang memasak sarapan pagi untuknya

" sayang..." sambil memeluk pinggang isterinya dari belakang dengan membuat gaya yang sangat manja yer!

Min senyum sinis sambil tangannya tidak henti mengaul sup sayur sebagai sarapannya pada pagi ini.

" adyan... awak ni kenapa?"

" kaulah, aku bangun dari tidur jer mesti menghilang! Kau ni ada kuasa magic ke apa? Nak menghilang sahaja."

Merungut adyan!

" buat belajar belajarlah hidup tanpa saya okey?"

" eeee bencilah aku dengan kau ni!" Sambil tangannya dilepaskan dari memeluk pinggang min

Min senyum dan tutup api memasak lalu pusing pandang adyan. Min mengusap pipi adyan " apa? betulkan apa saya cakap? Sekejap lagi saya dah nak pergi sabah. Lagi berapa hari jer dan selepas itu awak kena biasakan hidup tanpa saya disisi awak."

Adyan mencebik " tapi aku tak boleh hidup tanpa kau."

" selama ni boleh jer?"

Adyan diam menunduk...

" adyan? Pandang isteri awak yang tak cantik ni please?"

Adyan memimikan mukanya " apa pulak tak cantik?" Sambil menatap wajah isterinya

Min senyum " awak dah janji kan? Kalau saya rela bermadu, awak akan izinkan saya pergi? Dan saya juga yakin lepas perginya saya selepas ini, hari awak tak akan rasanya kehilangan kerana fasya akan sentiasa berada disisi awak."

" tapi aku nak kau, bukannya dia."

" aippp!"

" okey okey!"

Min senyum " haaa macamtulah! Dahlah pergi mandi sana, bangun bangun dah busuk."

" ishhh!"

Gelak sakan min dapat kenakan adyan. Tetiba sahaja adyan mengambil tangan min dan membuatkan min tersenyum

" kenapa?"

" janji dengan aku. Kalau sampai sana, tolong jangan buka hati kau untuk sesiapa. Jangan pernah tawar hati dengan aku dan tolong jaga hati kau untuk aku?"

Min hanya diam. dia baru bercadang mahu menghilang dari hidup adyan untuk dia beri masa kepada adyan dan fasya create kembali hubungannya sebagai suami isteri.

Dia juga bercadang untuk tak akan pulang langsung dari malaysia. Dia memang sambung belajar tapi bukannya disabah tapi di sarawak sahaja. Min mahu menipu mereka semua dengan keberadaan sebenarnya.

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now