BAB 40

2.3K 52 10
                                    

" aku nak minta pendapat ni."

Serius kalini min pandang aakif. Aakif pelik dan mereka saling menatap antara satu sama lain.

" tanya pasal apa?"

" okey look. Kau dengan adyan dah kenal lama kan?"

" takdelah kenal mana pun, kenal pun sebab dia tu seclassmates dengan aku, kalau tidak memang tak lah."

" whatever lah, but kau kenal dia kan?"

" haaa..." angguk kepala dengan perlahan dan pelik dengan perangai kawannya itu " kau dah kenapa ni?"

" okey macamnilah, apa pendapat kau kalau aku pergi confess dekat adyan yang aku suka dekat dia?"

Senyum lebar min!

Adyan terkejut dengan pengakuan min " kau gila ke? Kau yang pergi confess dekat dia? Bukan dia pergi confess dekat kau?"

" apa masalahnya? Zaman sekarang perempuan kena lebih berani daripada lelaki tau. Kalau tak bertindak sekarang, tak ke rasa aku ni dah lepaskan satu peluang keemasan?"

Betul jugak kan?

Aakif mengeluh " aku tak kisah kalau kau nak confess, tapi kalau tiba tiba jadi benda lain? Kau boleh accept benda ni?"

" alaaa kau janganlah doa macamtu."

" aku tak doa macamtu, benggong! Tapi kalau? Kalau benda tu terjadi? Macammana?"

" support aku please?"

Aakif mengeluh " okeh look, aku support kau. Tapi kalau apa apa jadi, time tu kau jangan nak nagis meraung macam apa eaa?"

" so kau accept lah ni?" Teruja min dibuatnya.

Pelik betul trend diaorang ni, kadang orang nak minta restu kena jumpa parents, diaorang ni pulak pergi jumpa member? Apo?

Aakif angguk " yer aku accept. Aku ni bukan nak halang apa, aku okey jer kau dengan dia. Adyan tu pun baik, daripada keluarga pun baik baik. Asal kau rasa selesa aku okey jer."

" yes!! Baik dohh kau!" Sambil memberikan jari jempol tanda terbaik kepada aakif

Aakif hanya geleng kepala.

Besoknya, seperti dijanjikan mereka berdua jumpa ditempat biasa. Tempat favourite mereka, di feeka cofee roasters adyan sudah lama menunggu ketibaan min. Katanya dia pun ada benda nak cakap dengan min

" hai adyan." Sambil duduk dikerusi hadapan adyan

Adyan senyum " lama nohhh kau ni? Keling betul bila janji dengan kau ni, patutlah aakif selalu bising."

Min gelak sinis " you percaya jelah cakap dia tu."

" of course aku percaya dia."

" okehhh straight to the point jelah, you dulu cakap dengan i. Apa yang you nak cakapkan tu?"

Dia berharap sangat yang adyan nak confess dekat dia!

" alaaaa kau dululah."

Malu malu pulak si adyan ni aku tampar kang!

" nope, you dulu!" Tegas min supaya adyan cakap dahulu.

" haihh okeylah" adyan berdehem dulu acah acah nak cakap biar serius sambil memberikan senyuman yang sangat manis!

" okehh look, aku nak tanya kau ni. Kakak kau, fasya tu dia single tak?"

Terdiam terus min. Senyuman yang tadi tetiba sahaja pudar. Dia pelik? Kenapa tanya pasal status fasya?

" kenapa you tanya pasal kakak i?"

" alaaa, aku sebenarnya kan. Kalau kau tak kisah lah... aku sebenarnya..... minat dengan kakak kau."

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now