Selepas sahaja makan dan mengemas apa yang patut, min terus naik atas. Dia masuk jer nampak adyan sedang duduk diluar balkoni sambil menghisap rokok. Min mendekati suaminya dengan perlahan lahan.
" boleh saya duduk...?"
Adyan terus pandang sekilas min dan membuang rokoknya ditempat rokok yang disediakan. Kenalah tanya dulu, kang nanti dia marah pulak!
" ermmm.."
Min duduk dikerusi sebelah adyan " best kan cuaca malam ni? Sejuk sahaja."
Adyan hanya diam langsung tak bercakap dengan min.
Min mengeluh berat " awak tahu kan peluang untuk saya sambung belajar ni hanya sekali jer, jadi sayang kalau saya tak terima."
" jadi pergilah kalau kau rasa nak pergi. Aku tak cakap apa apa pun kan?"
" tapi awak..."
" ikut kau min. Kau nak sangat pergi, pergi jelah." Mendatar sahaja adyan mukanya dari tadi
Min senyum " kalau saya tak dapat pergi majlis pernikahan awak dengan fasya, saya minta maaf tau."
Adyan sinis " apa pasal? Kenapa kau tak nak pergi? Kau sedih? Kau nak nagis?"
Min mengeluh " takdelah, saya gembira adyan. Bukan itu ke apa yang sepatutnya dari awal benda ni berlaku?"
Adyan hanya diam
" fasya dah tahu yang awak nak melamar dia minggu depan..?"
Adyan geleng kepalanya " belum."
" awak nak surprise dia ke? Aueww mesti fasya happy gila kan bila jer dia dapat tahu yang awak nak kahwin dengan dia?"
Min sinis " saya dah nampak adyan bertapa bahagianya kakak saya bila dapat tahu benda ni."
Adyan masih diam dan macam seolah olah macam min sahaja yang beria ria.
" saya tak akan nagis dan saya tak akan buat apa apa untuk awak sampai ubah fikiran berkahwin dengan fasya. Tapi saya akan mendoakan kebahagiaan untuk awak, tengku adyan hayder." senyum sayu min memandang adyan yang ketika itu dia pun menatap min
" kau yakin aku boleh bahagia dengan fasya?" Soal bodoh adyan
Min angguk senyum " saya yakin adyan. Kalau awak nak bahagia, awak janganlah tengok kebelakang lagi i mean janganlah pandang masa silam, tapi pandanglah kedepan. Manusia tak akan pernah lari dari buat salah. Kalau orang yang kuat agama pun kadang kalau dia rasa diri dia pendosa kepada allah apatah lagi kita ni yang memahami agama yang hanya sedikit ni. Awak faham maksud saya?"
Adyan hanya diam
" saya tahu awak masih meragui cinta awak dengan fasya, tapi percayalah korang boleh built balik hubungan korang." Senyum min kepada adyan
" ermmm esok saya nak keluar tau."
Adyan pelik " pergi mana?"
" saya kan kena jadi wakil hantar rombongan tu, jadi kenalah ada cincin merisik. Betul?"
Adyan hanya diam dan plus menjeling!
" ermmm so saya nak keluar beli cincin ler."
" okey."
" so esok awak jumpalah dengan fasya bincang dengan dia pasal saya dengan family awak yang mana kami nak datang merisik."
Jelas min kepada adyan dan adyan ketika itu dalam hati dia ya allah takde perasaan ke apa bini aku ni?
" k!" Jeling adyan dan tetiba bangun. Maleh latan buat sakit hati sahaja bercakap dengan isterinya sekarang ni!
" pergi mana?"
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...