BAB 80

2.6K 62 2
                                    

Dirumah adyan dan jasmine, jasmine yang baru keluar dari keretanya terus dia masuk kedalam rumah. Jasmine menutupi pintu dengan perlahan lahan.

" adyannn....?"

Mencari cari jasmine keberadaan suaminya

" kemana dia pergi ni? Takkan tak balik lagi? Kereta ada jer dekat luar? Ermmm, bilik kerja kot?"

Jasmine terus menuju kebilik kerja adyan. Sampai sahaja disitu, jasmine membuka pintu dan melihat adyan yang sedang fokus menyelesaikan kerjanya.

Jasmine sinis " hamboiii... fokusnya suami saya buat kerja" sambil berjalan mendekati suaminya

Adyan sinis dan memberhentikan langkahnya daripada membuat kerja lalu memandang isterinya dengan senyuman

" awalnya balik sayang..?"

Perli nampak?!

Jasmine mencebik " nak perli saya pula, saya tahu lah saya balik lambat tapi saya kan dah message awak? Awak jer tak nak balas chat saya, busy sangat ke?" Sambil tangannya mengusap rambut suaminya

" yeke balik lambat sebab nak tolong naura? Ke... sebab adik aku tu?"

Haaa mulalah tu!

Jasmine ciut hidung adyan dan senyum " awak jangan nak tuduh saya bukan bukan eaa, encik adyan."

Adyan angkat bahu " tak tahu, aku cuma agak jer. Baguslah kalau kau tak tipu aku tapi kalau kau tipu aku siap kau!"

Warning adyan sambil pandang isterinya dengan renungan yang tajam

Jasmine sinis " cuba kawal cemburu buta awak tu encik adyan? Nak cemburu sekalipun, tolonglah kena dengan situasi. Aidan tu adik awak, apa yang awak nak cemburu sangat?"

" macammana aku tak cemburu kalau dia panggil kau dengan gelaran yang mana kau sendiri benci dari kecik tapi kau sendiri terima jer tanpa bantahan dia panggil macamtu. Orang lain pun akan anggap ada sesuatu lah sayang." Jeling adyan dengan bantahnya!

Jasmine mengeluh " yer saya minta maaf. Pada mulanya saya memang tak suka kalau orang panggil saya dengan gelaran macamtu, tapi bila saya pikir balik itu cuma gelaran sahaja encik adyan. Itu tidak membawa makna yang mendalam untuk saya mencintai dia. Faham tak?"

Adyan mencebik.

Jasmine sinis " okay saya mengaku, saya suka dia dan sayang dekat aidan tu."

Adyan dah pandang lain macam " aku potong badan kau kalau kau curang dengan aku sayang..."

Jasmine ketawa kecil " tapi saya cuma anggap dia adik ipar sahaja adyan, salah ke kalau saya sayang dan suka aidan sebagai adik ipar? Dia kan adik awak? Takkan awak nak cemburu? Aidan pun paham yang mana awak dan saya dah berkahwin takde benda nak jadi isu lah."

Aidan sinis " yelah tu."

" tengok tu? Awak kena percaya saya tau, adyan. Itu sahaja cara untuk saya buat hubungan kita ni baik baik sahaja. Awak kena belajar cara nak kawal baran dan cemburu buta awak tu, boleh?"

Adyan mengeluh dan tenung jasmine dengan renungan yang sayu lalu mengapai tangan isterinya " i am so sorry sayang, aku minta maaf kau kena hidup dengan orang panas baran macam aku ni. Aku janji aku akan cuba ubah perangai aku untuk kau. Kau pula? Kau kena janji dengan aku yang mana kau kena setia dengan aku."

Jasmine sinis " takde lelaki lain yang saya boleh terima untuk jadi suami saya kalau lelaki itu sendiri bukan bernama tengku adyan hayder."

Adyan senyum " thank you sayang...."

Adyan melepaskan tangan dari pegang tangan jasmine dan menepuk pehanya.

Jasmine pelik " kenapa?"

" mehh sini."

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now