BAB 34

1.6K 52 4
                                    

Didalm bilik kerja adyan, adyan yang sedang berdiri tegak membeku dan fasya pula yang sedang duduk hanya mendiam.

" tell me, apa yang you nak datang office i ni?" Soal adyan dengan penuh tanda tanya.

Fasya sinis " i nak melawat boyfriend i lah, tak kan nak melawat boyfriend sendiri pun tak boleh? Ataupun nak kena buat temu janji ke dengan boyfriend sendiri?"

" lepas ni, apa apa tak payah nak datang office i. Ini office. Kalau orang nampak yang you keluar masuk dalam bilik i, nanti apa mereka cakapkan?"

Fasya sinis " you nak risau buat apa? Selama ni pun i selalu jer keluar masuk bilik you ni dan diaorang sendiri dah tahu hubungan i dengan you macammana. Apa yang you nak takut sangat?"

" ohhhh, i know! You takut adik i sendiri jeleous tengok i selalu keluar masuk bilik you, right?"

Fasya sinis jahat " kenapa? You dah jatuh cinta dengan dia ke?"

Adyan pusing dan pandang serius pada fasya
" yes! I love her. I love my wife! So you nak apa lagi?"

Fasya dah geram terus bangun dan memandang tajam adyan " you gila!"

Adyan sinis " i gila? You cermin diri you dulu fasya! You sendiri yang pandai pandai jodohkan i dengan adik you dan sekarang ni you nak marah bila i sendiri mengaku yang i dah jatuh cinta dengan adik you sendiri?"

Marah adyan! Nasib bilik tu privacy! Kalau tak malu habis!

" tapi you tak boleh buat macamni dekat i!"

Tak terima fasya!

Adyan sinis " you tak terima bila i cakap macamni kan? Macamni lah keadaan i fasya, bila you sediri cakap dengan keluarga kita yang i dengan you selama ni langsung takde hubungan!"

Terdiam fasya

" you ingat i ni apa? Patung ke apa? I ada perasaan fasya! Dan semestinya cinta i selama ni hanya untuk you! Tapi bila you buat macamni pada i cinta i terhadap you semakin pudar, Gelap fasya!"

Geleng fasya tak terima yang cinta adyan pada dia dah pudar.

" no... no! You tak boleh buat i macamni sayang! I sayangkan you! Sumpah i sayangkan you!"

Adyan mengeluh dan pandang fasya " kalau you sayang i kenapa you buat i macamni?"

" i...." Tertunduk fasya dia tak tahu!

" kenapa you buat hati i macamni? Sakit sayang. Sakit sangat!" Menagis adyan mengaku benda itu dan  terus cepat cepat lap air matanya

Ehh mamat ni sayang sayang pulak!

" i mintak maaf sayang. Dulu, i buat keputusan tanpa pikirkan perasaan you tapi.."

" kita putus."

Terkaku fasya pandang adyan.

" i tak tahu apa hubungan kita sekarang tapi apa yang i tahu kita putus. Kalau dulu kita takde kata putus untuk hentikan hubungan ini dan ini adalah masanya."

Terdiam fasya

" kita putus dan kita buat haluan masing masing"

Fasya menagis sambil mengeleng kepalaa " tak.... I tak nak adyan."

" i dah berkahwin fasya! I dah ada isteri! I sayangkan isteri i. You anggap jer i dengan you takde jodoh."

Fasya mengengam tangan adyan sambil menagis " sakit adyan. Sakit sangat. You tak boleh buat i macamni, i sayangkan you adyan. Sayang sangat. Iskk iskkk"

Tersedu sedu fasya bercerita

" i minta maaf fasya. I tak boleh teruskan. I ada isteri yang i perlu jaga hatinya."

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now