BAB 73

2.3K 55 1
                                    

Malamnya, adyan yang hendak menaiki tangga tetiba disapa oleh sofea yang baru sahaja dari dapur sambil membawa secawan coffee.

" adyan..?"

Adyan berhenti dan pusing lalu senyum kepada mama mertuanya " ye ma..?"

" baru balik?"

Adyan mengangguk " haah, ada kerja sikit tadi. Tu sebab kena balik lewat."

Sofea angguk " ouhh nak makan tak? Kalau nak makan mama boleh tolong panaskan? Nak suruh cik su pun, cik su dah tidur waktu gini. Sekali bolehlah makan dengan adik, lagipun lepas sarapan tadi dia langsung tak turun terperap jer dekat bilik, bila mama ajak makan turun dia tak nak. Nak rehat katanya."

" ouhh jasmine tak makan lagi?"

" haah, risau mama sebenarnya. Dari tadi dia selubung dengan selimut jer. Mama tanya nak pergi klinik tak, dia kata tak nak."

Adyan risau dan mengeluh. Semua ni salah dia!

" ermm takpelah, nanti kalau adyan nak makan adyan buat sendiri."

" yelah, mama nak pergi hantar air dekat papa kejap. Mama naik dulu." Pamit sofea untuk naik keatas.

Adyan tanpa pikir panjang terus dia naik atas. Dia buka pintu sahaja, dia terus nampak bini dia masih selubung dengan selimut.

Perlahan lahan dia mendekati isterinya dan menatap wajah isterinya. Dia nampak isterinya meletakkan tuala yang basah dilehernya.

Kain itu diangkat dan diletakkan dimeja. Adyan mengeluh apabila dia melihat kesan lebam dilehernya.

" maafkan aku sayang.."

Dia check suhu isterinya tapi tidak demam. Mungkin dia hanya penat kot. Dengan kesan lebam dan tak makannya lagi membuatkan antibodinya lemah.

Sebelum beredar dia mengemas keadaan isterinya. Diselimuti dengan rapi dan membetulkan posisi tidur yang betul pada isterinya. Dia bangun dan ambil kain itu lalu beredar dari situ.

Selepas sahaja menukar baju, adyan terus turun kebawah untuk menyediakan bubur kepada isterinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.















Selepas sahaja menukar baju, adyan terus turun kebawah untuk menyediakan bubur kepada isterinya. Dia tidak tahu cara untuk membuat bubur, dia ni pun main hentam jer! Tengok resepi dekat mr google, tapi macam satu hapak tak paham! Baik buat resepi sendiri!

Segala bahan dimasukkan kedalam periuk itu apabila bubur itu mulai mendidih. Siap sahaja, terus dia masukkan kedalam mangkuk. Hias lawa lawa untuk isterinya.

Adyan tunduk sedikit kepalanya dan bau bubur itu " hmmm boleh lah ni, buat ada ada. Ada nampak rupa bubur okeylah kot?"

Terus dia naik atas dengan membawa bubur itu sekali. Dia masuk kedalam bilik, terus letak bubur dimeja kecil ditepi katilnya.

Adyan menepuk lengan jasmine dengan lembut untuk mengejutnya " sayang....? Bangun jom makan?"

" ishh tak payah sibuklah..."

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now