Selepas sahaja makan, mereka semua diberi rehat dibilik masing masing. Pada mulanya, mereka tidak mahu pun tidur disitu tapi atas paksaan aidan dan adawiyah terus mereka terpaksa akur
Jasmine mengambil tempat diluar halamannya, kamelia dan julia sudah berada dibilik penat katanya kelas mereka full begitu juga aidan, ia mengambil tempat dibilik kerjanya apa yang patut
Tetiba
" sejuk ke angin luar ni? Boleh mummy tumpang sekali..?"
Jasmine pusing dan senyum " apa mummy buat dekat luar ni? Banyak nyamuk lah. Kang kena gigit, tak cun dah mummy aidan macamni."
Macamtu pulak?
Adawiyah senyum dan duduk " macamtu pulak yer? Takpelah kita sama sama lah kena gigit nyamuk. Baru sama sama tak cun hihihi."
Jasmine senyum sinis dan pandang depan semula. " macamtu pulak...?"
Mereka berdua gelak dan seketika dia kembali sepi. Adawiyah senyum memandang menantunya " semuanya dalam keadaan yang baik, jasmine..?"
Jasmine pelik dan senyum memandang mertuanya " kenapa mummy tanya macamtu? Jasmine okey jer ni. Takde apa masalahlah."
" soal adyan nak..."
Jasmine sinis " tak payahlah mummy cakap benda tu. Jasmine terlalu penat untuk fikirkan semua tu."
" dia..."
Jasmine sinis dan pandang depan semula " terlanjur dengan kakak angkat jasmine dan sekarang dia dah mengandung?"
Adawiyah hanya diam.
" takpelah mummy, pandai dia buat pandailah dia bertanggungjawab. Dia kena ambil tindakan atas apa yang dia dah buat dekat perempuan itu sampai perempuan itu mengandung."
" tapi mummy tak percaya yang adyan macamtu. Mummy kenal anak mummy." Jelas adawiyah dia yakin yang adyan tak lah seperti itu sekali
Jasmine senyum " lelaki aunty, kalau dah nafsu apa jer boleh buat?"
Adawiyah hanya diam
" mummy dengan uncle rizal okey dah sekarang?"
Adawiyah sinis dan geleng " jodoh kami sampai sini sahaja, kami dah cerai jasmine."
" baguslah tu, dia dah pukul aunty kan? Kenapa perlu bertahan? Lelaki macamtu sepatutnya memang dari awal mummy pergi minta cerai."
Adawiyah angguk " aunty sebenarnya tak sanggup nak bercerai buat kali kedua. Tapi.."
" aidan..?"
Adawiyah angguk. Ye dia buat semua tu sebab anak lelakinya
" betullah apa yang aidan buat tu mummy, dia cuma nak mummy bahagia jer."
Adawiyah angguk dan pandang depan semula. Min pandang adawiyah yang sebenarnya ingin mengatakan sesuatu tetapi dia agak ragu
" boleh min tanya, mummy?"
Adawiyah senyum toleh min " apa dia?"
" kenapa dulu waktu min kahwin dengan adyan, mummy dengan aidan takde? Adyan dan daddy tak pernah langsung buka cerita pasal korang. Gambar family langsung takde dekat rumah diaorang. Itu sebab waktu first time min jumpa mummy, min sendiri tak tahu yang mummy adalah mummy adyan."
Adawiyah sinis dan pandang depan semula
" mummy tahu adyan nak kahwin, adyan pun ada jemput mummy tapi mummy sendiri trauma dengan apa yang daddy buat pada mummy, jasmine."Min senyum dan pandang sahaja mertuanya
" rasa dipukul, dicederakan oleh suami. Sakit sangat. Tapi tak sesakit apabila cinta mulai musnah atas sebab ego."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...