BAB 70

2.7K 71 9
                                    

Dibilik jasmine, jasmine yang berada diluar balkoni sedang berbual dalam telefon dengan seseorang. Suara yang agak dingin tu dilontarkan kepada kamelia dan julia menerusi video call.

" kau tahu tak? Selama ni aku rasa macam orang bodoh sebab tak tahu apa apa yang mana diaorang tu sebenarnya tak kahwin lagi? kau tahu tak?!"

Kamelia sinis " and then? Apa yang kau nak marah sangat? Bukan sepatutnya kau happy ke yang suami kau tu tak jadi nak madu kan kau?"

" tulah tu!" Balas pula julia

" haihh tapi still lah! Kenapa? Kenapa aidan langsung tak nak bagitahu aku? Aku berhak tahu lah yang mana diaorang tu tak jadi kahwin!"

Julia gelak " dah kau cakap dengan dia kan, kau tak nak tahu apa apa cerita pasal suami kau? Bila aidan tu bukak cerita pasal suami kau, terus kau nak potong! Apo tu?"

Jasmine diam. ada betul gak dia cakap.

Kamelia gelak pula " kau ni kelakar lah, mengamuk tak tentu pasal disebabkan benda macamni."

" a... ap.. apa yang kelakar?"

" yelah dah terang lagi bersuluh kot kau yang cuba nak lari dari masalah kau ni, pastu kau nak mengamuk tak tentu pasal."

Gelak mereka dua dengan gelagat kawannya itu.

" dahlah kau! Aku call korang ni ingat nak mengadu tapi benda tu dah terbalik pada aku!" Menjeling jasmine kepada mereka dua

" okay, kitaorang mintak maaf." Jelas julia dan mereka berdua berhenti gelak

" so apa plan kau lepasni?" Soal kamelia

" apa plan aku? Kerja lah? Nak uruskan business aku yang lama tergendala tu. Apa kau ni?"

" bukan tulah. Apa plan kau dengan suami kau lepasni? Still lagi nak berpisah?"

" tak tahu. Aku tak jumpa dia lagi. So aku tak tahu nak cakap macammana."

Kamelia mengeluh " kau fikir eaaa, kau ingat tengku tu nak ke lepaskan kau? Kalau dia nak lepaskan kau, dia tak perlu tunggu tau enam tahun ni untuk lepaskan kau."

Jasmine sinis " dia tak nak lepaskan aku sebab dia nak seksa aku lah lia. Dia nak aku tanggung dosa yang banyak sebab dah tinggalkan dia macamtu jer. Tak faham betul spesis orang macam dia tu."

" keras kepalanya kau ni puan jasmine." Kata julia kepada jasmine

" ngehh ikut kepala kau lah!"

" kepala aku lembut lah!"

" dah ahh aku takde masa nak main main! Lagipun esok aku kena ambik barang dekat rumah dia, so aku kena pikir strategi macam mana nak buat dia tak tahu yang aku datang rumah tu."

Kamelia gelak " of course lah dia tahu, dah tu rumah dia. Kau masuk rumah orang kau tak bagi salam ke, sameon?"

" kau sameon kan aku?"

" betul apa? Dah kau cakap tu rumah dia an? Mestilah kau kena ketuk pintu dulu sebelum masuk." Kata kamelia

" maksud aku rumah dia tu, rumah dia dengan aku. Terang lagi bersuluh lah yang aku ada kunci spare. Aduuii" sambil tepuk dahi min layan perangai kamelia itu

" manalah aku tahu detail nya macamtu. Kau pun cakap gantung gantung." Cemburut kamelia dengan jasmine

Julia gelak " hahahaha korang dua memang sameon betul lah!"

" diamlah jamal!" Serentak kamelia dan jasmine marah julia

" opsss."

Jasmine mengeluh " tapi tulah aku harap sangat kunci yang ada pada aku ni still lagi boleh guna, yelah mana tahu dia dah tukar kunci ke apa an?"

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now