Malamnya, dirumah adyan dan min. Min yang baru sahaja keluar dari bilik mandi terus dia menyintai diluar rumahnya.
" tak balik sini ke malam ni?"
Risau min dibuatnya!
" tahlah, balik rumah daddy kot?" Sambil mengangkat bahunya tanda tidak tahu
Terus min letak tuala mandinya, tutup lampu dan bergegas untuk tidur.
Dalam pukul dua pagi, tetiba sahaja pintu bilik min terbuka, seorang lelaki berjalan perlahan lahan menghampiri katil min terus merebahkan badannya disebelah min.
Rupanya orang itu adyan sendiri, dah macam pencuri masuknya! Adyan memeluk pinggang min dan mencium rambut belakang min lalu ia membuatkan keadaan min tak selesa.
Adyan sinis " lagi dua minggu jer kau nak pergi tinggalkan aku sayang, aku pikir dengan baliknya aku kalini aku dapat ambil hati kau. Tapi aku silap, kau masih nak juga berpisah."
Air mata min menjurai keluar, sebenarnya dia tersedar apabila adyan datang tadi tapi dia tak nak bangun sebab dia masih lagi takut pasal kes petang tadi.
" aku minta maaf. Aku pernah hina kau. Aku pernah caci. Aku cakap kau perempuan murah dan jijik. Aku bodoh sayang. Aku bodoh sangat. Aku bodoh sebab tak pernah nampak bertapa kau menyayagi aku."
Min hanya memejamkan matanya mendengar luahan hati adyan.
" jujur. Aku dah tak cintakan fasya tapi aku sayangkan kau. Aku tak pernah terpikir untuk berkahwin dengan dia bila sahaja aku dapat tahu benda ni."
Tersedu- sedu adyan bercerita " aku tak nak kahwin pun dengan dia, tapi aku nak buat kau sakit hati. Tapi aku geram, aku geram dengan kau. Kenapa kau masih lagi nak teruskan? Aku fikir kau akan berontak tapi rupanya aku silap isk iskk iskk... aku lupa kau dah tawar hati dengan aku."
( suara hati)
" saya tak pernah tawar hati dengan awak, adyan." Air mata min keluar berjurai" kalau kau dengar sekarang ni, aku nak kau tahu yang aku sayang kau sangat, sayang. Tolong jangan tawar hati dengan aku?"
Makin erat adyan memeluk min tetiba min pusingkan badannya dan terus memeluk erat adyan yang membuatkan adyan terkejut beruk! Kepala min dirapatkan didada adyan.
" sayang?..."
Min pandang adyan dengan buat muka comel
" saya minta maaf pasal tadi."Adyan hanya senyum sinis dan lagi rapat dia memeluk min. Hidung adyan dan min dicantumkan. Min menghayati adegen itu sambil memejam mata.
Adyan pandang min senyum " aku sayang kau tau, sayang sangat. Jangan pernah minta pisah dari aku boleh?"
Min hanya diam, matanya hanya menatap wajah kacak adyan. Adyan merenung min lama terus dia mencantumkan bibirnya ke bibir lembut isterinya itu. Mereka lepaskan ciuman itu dan saling memandang satu sama lain.
" kahwin dengan dia tau." Pinta lagi sekali min
Adyan diam dan lepaskan pelukan lalu bangun daru katil itu " aku nak mandi."
Min mengeluh berat.
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...