Majlis pun selesai. adyan, muzaffar, iskandar, sofea, aakif dan adiel ingin pamit pulang. Semua disitu menyambut kepulangan mereka berenam.
Tangan faiqihah tidak lepas daripada memegang tangan adyan. Fasya sengih dan geleng kepala " haihh faiqihah, sini. Daddy nak balik lah."
" alaaa."
Adyan senyum dan cangkung memandang faiqihah " daddy janji, nanti bila bila daddy datang sini lagi, okey?"
Faiqihah monyok jer dan tetiba senyum. Adyan pelik dah kenapa? Tadi monyok?
" haaa?! Daddy janji kalini daddy datang sini mesti bawak bidadari yang daddy cerita tu!"
Teruja faiqihah cakap. Dia berharap sangat daddynya dapat membawa bidadari yang diceritanya itu
Adyan mengeluh. Mereka saling pandang satu sama lain dan yang tidak tahu hanya senyum sahaja.
" daddy? Boleh ke?"
Adyan sedar dan senyum sambil mengusap rambut anak gadis " yer daddy janji. Nanti daddy bawak sekali bidadari daddy, okey?"
" yeahhh!"
Adyan bangun dan senyum " dah pergi dekat ibu. Kami nak balik dah ni."
Faiqihah angguk dan terus pergi kearah fasya. Fasya senyum dan usap rambut anaknya itu
" hati hati balik."
Mereka semua angguk.
" ohhh sebelum saya lupa, nak pesan nanti minggu depan datang tau rumah kitaorang. Kami sekeluarga ada nak buat kenduri sedikit." Jelas sofea kepada mereka semua
" insyallah datin, kami akan menyusuri kesana." Jelas aisyah kepada sofea
Mereka angguk
" okeylah, kami gerak dulu. Assalamualaikum..."
Mereka angguk senyum " waalaikumsalam..."
Mereka bergegas pergi dari situ
Sementara itu di kedai jasmine, jasmine melangkah satu persatu dan membuka pintu masuk. Naura yang sedar kehadiran pelanggan terus mengangkat kepala dengan perasaan gembira!" selamat datang ke kedai bunga kami!"
Naura terkejut. Jasmine hanya senyum memandang naura. Mereka saling pandang.
" kedai masih buka ke?"
Naura masih lagi terkedu dengan situasi sekarang.
Tak lama tu, mereka mengambil keputusan untuk duduk dikerusi rehat yang disediakan oleh kedai itu sendiri. Naura menatap sahaja jasmine tak puas hati. Jasmine sinis dan geleng kepalanya.
" apo pandang aku macamtu sekali? Terkejut dengan penampilan terbaru aku ke? Ke... kau terkejut sebab aku ni makin cantik? Yelah walaupun usia dah meningkat, tapi still awet muda kan?"
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...