Seusai sahaja keluar dari bilik, min terus turun dan disergah oleh fasya membuatkan min terkejut.
" mana adyan? Lama lagi ke dia nak turun?"
Min terus menggaru kepala padahal tak gatal pun ketika itu " macam mana nak cakap erkk? Adyan sebenarnya..."
" sebenarnya apa?"
" adyan tengah bersiap. Haa bersiap! Mungkin ambil masa lah kot, kau boleh tunggu ke?"
Aduii apa kau buat ni min!
" ouhh aku ingat apalah tadi"
" kau ingat apa?"
" aku ingat dia tak nak ambik gambar dengan aku, yelah mana aku nak letak muka aku ni adik dengan saudara mara?" Senyum fasya yelah malu kot!
Min angguk senyum " takpe, sekejap lagi dia turun."
Fasya senyum "okaylah aku kedepan dulu. Sementara tunggu dia, aku ambik gambar sorang sorang dululah."
" okey kak" senyum min kepada fasya
Pergi jer fasya terus min tak keruan. Tak boleh jadi ni kena naik semula untuk pujuk adyan ni! Min terus naik keatas.
Sampai sahaja diatas, min terus sorok sorok untuk melihat kelibat adyan tapi dia dah takde dekat katil. Kemana? Tak akan lari? Aduiii jangan buat hal, adyan!Min terus buka pintu bilik seluas luasnya dan rupanya dia nampak betul betul adyan sudah bersiap siap untuk bergambar. Lega hati min!
Adyan tengok jer min pelik " kau dah kenapa?"
Sambil terkial kial betulkan butang baju
Min senyum geleng " saya ingat awak pergi mana tadi."
" kau ingat aku pergi mana?"
" mana tahu? Marah sangat dekat saya sampai nak lari" sambil tutup pintu dan menghampiri suaminya
Adyan sinis " nak lari? Buat apa? Dah bertunang dah pun, lainlah kalau benda ni batal. Bahagia sikit aku." Masih terkial kial dengan butang bajunya
Min sinis dan geleng kepala " mehh sini saya tolong."
Adyan mengelak " it okay. Suami kau ni tak cacat lagi." Jeling adyan kepada min
Min senyum jelah. Terasa memang terasa tapi mungkin mood dia masih lagi dalam emosi kan? Min terus capai tangan adyan yang terkial kial dengan butangnya dan senyum
" kenapa cakap macamtu? Tak elok tau." Sambil ciut hidung adyan
" kalau aku cacat kau masih terima aku sebagai suami kau? Ke kau benci dah dengan aku? Yelah aku dah tak sempurna."
Min senyum dan geleng kepala lalu pinkan butang bajunya " saya terima awak seadannya adyan. Saya tak kisah kalau awak cacat ke apa saya masih akan sayang akan awak."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...