Tak lama tu selepas adegan pergaduhan sudah terlerai. Di dalam bilik adyan, dia sendiri tak tahu kenapa dia boleh dibelenggu macamni! Rasa serba salah? Dah kenapa?
Adyan pegang dadanya yang ketika itu sakit sangat tak tahu kenapa. Selama ni bila dia luahkan segala hinaan terhadap min okey jer tapi kenapa tadi aku nampak dia marah dan nagis pada adyan dia rasa sakit? Dia pun binggung dengan perasaan dia sendiri.
" kau dah kenapa ni adyan? Perlu ke kau nak rasa serba salah dengan perempuan murah macam dia tu? Takkanlah aku dah jatuh hati pada si perempuan tu kot? Disebabkan dia menagis dan bentak macamtu pada aku? Tapi selama ni okey jer? Kau tak payah bukan bukan lah adyan!"
Lepas tangannya daripada dada diri nya dan terus geleng kepalanya sungguh! Perasaan apa ni? Adyan tak tenang dan terus bangun dengan perasaan baran!
" perasaan ni memang bodoh lah!!"
Akhirnya di depan pintu bilik min, baru sahaja dia cuba memegang tombol pintu bilik untuk dibuka dia mendengar min sedang bercakap dengan nada yang agak bunyi bunyi sedih melalui telefonnya terus niatnya untuk masuk tak jadi dan melekatkan telinganya dipintu bilik itu.Min yang berada di dalam bilik sedang duduk di tilam katilnya sambil bercakap dengan seseorang melalui telefon bimbitnya dengan nada yang menagis
" aku sakit sangat, sakit sangat. Adakah aku tidak layak bahagia?"
Jasmine sinis
" kau nak aku buat apa lagi ? Kau nak aku bagitahu hal sebenar pada dia? Semua tu mustahil lah, dengan keadaan yang sekarang ni kau akan rasa ke yang dia akan percaya pada aku? Tak! Dalam diri dia hanya dua perkataan jer tentang aku 'JIJIK dan MURAH'! Tu jer!"
Jelas min dengan teresak esak. Adyan yang diluar terus pelik? Apa yang perkara sebenar? Dia ada sorok apa apa ke dari aku?
Min senyum sinis " dia tak pernah percaya pada aku, dalam diri dia tu semua hanya buruk pasal aku. Kalau si aakif tu pun dia tak percaya? Apatah aku ni? Yang bagi dia perempuan murahan di mata dia? Aku ni hanya orang luar jer! Dahlah weh aku penat dengan semua ni! Aku tutup dulu, assalamualikum"
Salam min dan terus tutup phone nya lalu letakkan phonenya di tilam dan menghembus nafas! Sungguh!
Dia penat sangat dengan semua ni! Dia nak jer bagitahu tapi semua tu tak semudah apa yang disangka. Min lap air matanya lalu angkat kepalanya memandang siling.
( suara hati )
" fasya? Bila kau nak balik? Kebencian kau kepada aku masih lagi tersemat dalam hati kau ke? Kenapa kau sanggup buat macam ni pada aku fasya? Kau tak sayangkan perhubungan adik beradik kita ke? Disebabkan cemburu kau kepada aku kau sanggup fitnah aku demi kepuasan hati kau sendiri? Aku sayang kau! Tapi kenapa kau sanggup buat macamni pada aku?"Berjurai air mata min keluar sungguh dia sayang sangat pada kakaknya itu!
Flashback
Dirumah datuk iskandar dan datin sofea yang ketika itu mereka berdua sedang menikmati masa yang ada untuk spent time berdua dengan menonton television.
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...