BAB 26

1.5K 38 3
                                    

" heem, jasmine nur anisaa?"

Terpaling mereka dua memandang sosok panggilan itu dengan buat muka yang sangat terpana.

" fasya? Bila kau balik malaysia?" Tergamam naura dengan kehadiran fasya ke kedai itu.

Min hanya mampu melihat sahaja. Fasya pun sinis dan pandang mereka berdua.

" dia tak bagitahu kau ke?" Soal fasya sambil menunding jari kearah min dan berikan senyuman sinis

" dik? Kenapa tak bagitahu dekat kawan baik kau ni yang kakak kau ni dah balik?" Acah acah buat suara manja. Menyampah!

Naura pandang min dengan serius " asal kau tak bagitahu aku yang perempuan gonjol ni dah balik?"

Hahahah perempuan gonjol! Bolehlah friends adiel dengan naura ni hahahaha

Terkejut fasya bila digelar perempuan gonjol
" perempuan gonjol kau panggil aku? Mana hormat kau pada aku haaa?!"

Naura sinis dan pandang fasya " hormat? Selama ni kau tahu pulak maksud hormat orang? Sanggup kianat adik sediri. Apo jenis kakak lah kau ni? Lupa, kakak olok olok jekan? Lainlah kalau kakak betul" jeling naura kepada fasya

Go naura!

" min! Kau tengok kawan kau ni biadap! Ikut perangai kaulah ni!"

Naura sinis geleng. Nak jer tarik rambut perempuan ni!

Tetiba

" kau nak apa datang kedai aku? Takde ribut, takde petir. Kenapa jejak dekat sini?" Serius sahaja min bertanya

Fasya sinis " ada pun suara, ingat dah bisu dah"

" jawab soalan aku."

Fasya senyum kecil geleng " ikut aku."

Terus pergi fasya dari situ dan mereka berdua saling pandang antara satu sama lain.

Sementara di suatu cafe, kelihatan mereka berdua sedang memandang each other dengan wajah yang sangat serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.












Sementara di suatu cafe, kelihatan mereka berdua sedang memandang each other dengan wajah yang sangat serius.

" aku malas nak buang masa. Aku ada banyak masa lagi nak kena buat. Kau cakap jer ada apa kau nak jumpa aku?"

Fasya sinis " tenanglah. Gopoh sangat kau ni. Aku takdelah. Saje jer. Nak bincang dengan kau pasal DIA."

Perkataan DIA itu ditekankan.

Jasmine pelik " dia?"

" kau jangan buat tak tahu lah min, tak tahu ke memang sengaja?"

Fasya senyum sinis dan geleng kepalanya.

" aku nak dia balik. Lagipun, kau jangan buat tak faham lah dengan apa yang aku nak. Aku nak kau tunaikan janji kita sebelum akad nikah kau dengan boyfriend aku dulu!"

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now