BAB 68

1.9K 62 8
                                    

" cakap dengan aku aidan, mana kau sorok bini aku?" Merayu adyan memohon yang aidan dapat membantunya

" tengku...?"

Aidan mengeluh " awak keluar, biar saya settlekan diaorang."

Perempuan itu pun keluar dari pejabat aidan. Aidan bangun dan menghampiri mereka bertiga

" cakap jer aidan mana kau sorok jasmine?" Kalini aakif pula yang meminta aidan bagitahu mana jasmine

Aidan sinis " what should i?" Sambil tangannya masukkan kedalam poket seluarnya

Adyan menatap aidan dengan penuh kemarahan.

" kenapa kau nak cari dia lagi?"

" dia isteri aku aidan..." air mata adyan melulu jatuh. Dia tak tahu. Sakit sangat!

Aidan sinis " isteri? Anissa tu kau masih anggap dia isteri? Lepas apa kau dah buat dekat hati dan perasaan dia, kau masih gelar dia isteri kau?"

Adyan melulu mendekat dan menarik kolar baju aidan. Renungan adyan ke aidan lagi tajam daripada tadi.

Aidan sinis " kenapa? Kau tak terima aku cakap macamni?"

Aakif dan adiel mendekat adyan. Mereka berdua menarik tangan adyan supaya lepaskan aidan

" adyan... adik kau ni." Adiel kalini berbicara untuk tenangkan keadaan

Adyan mengelus nafas dan lepas.

" soalan aku, kau tak jawab lagi. Kenapa kau nak cari dia lagi adyan?"

" dia..."

" jangan! Aku tak nak reason tu. Aku rasa sekarang ni reason yang kau bagi dekat aku ni reason yang bodoh kau tahu tak?!"

" dah tu kau nak aku jawab apa? Dia tetap isteri aku aidan. Selama lamanya isteri aku! Kalau kau ada cuba nak rampas dia daripada aku, langkah mayat aku dulu"

Aidan sinis " langkah mayat kau? Okey, boleh. Matilah cepat. Aku pun tak sabar nak langkah mayat untuk lelaki bodoh macam kau ni."

" aidan.. dah cukup." Adiel cuba tak nak besarkan hal

" nope diel! Aku ni tak nak ada abang bodoh macam dia ni!" Sambil menunding jari kearah adyan

Adyan menunduk. Aidan dan adyan mengeluh

" sebenarnya apa lagi yang tak cukup dengan kehidupan kau eaa, encik adyan? Kau dah ada isteri yang cukup baik dan sempurna. Apa lagi yang kau tak cukup untuk terima cinta dia dengan seikhlasnya." Air mata aidan kalini pula yang jatuh

Adyan mengeluh

" kau pikir kau tu layak ke untuk dapatkan perempuan macam anissa tu? Adyan? Kau sepatutnya beruntung dapat isteri macam dia, walaupun kau dah hancurkan hati dia dengan kau dah berzina dengan perempuan tu....?"

" itu bukan anak aku aidan."

Aidan sinis " bukan anak kau? So kenapa nak jadi pak sanggup dan kenapa nak lukakan hati isteri sendiri? Sebab kau nak balas dendam balik dekat perempuan tu?"

Mereka semua diam

" kau fikir hati dan dendam kau sahaja adyan. Tapi kau tak fikir apa yang isteri kau rasa bila kau nak kahwin dengan perempuan tu atas sebab kau sendiri mengaku yang anak tu anak kau."

Aidan sinis " plan bodoh apa doh kau ni? Kau sanggup lebih pentingkan hati kau yang dipenuhi dendam berbanding nak jaga hati isteri? What the fuck doh kau?"

Adyan diam lagi tak mampu lagi nak bersuara

" dia still lagi kuat adyan, kuat untuk teruskan hidup tanpa kau dan akhirnya dia buat pilihan untuk pergi jauh dari hidup kau. Tanpa kau."

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now