Bunyi tangisan didalam bilik tetamu itu dapat didengari. Min yang baring mengiring sambil menutupi mukanya dengan tangannya sendiri.
" iskk iskkk iskkk..."
Tersedu sedu min menagis. Dia sakit, sakit sangat!
Tetiba
Ada seorang melingkar tangannya ke perut min yang membuatkan min berhenti menagis seketika.
" sayang..."
Hanya diam. Takde bunyi tangisan lagi.
Adyan mengeluh " aku tahu kau tak akan percaya akan aku lagi lepas apa yang kau nampak depan mata tadi, tapi aku nak kau tahu sayang, yang aku tak buat apa apa pun dengan dia."
Air mata min sahaja yang menemani apabila adyan buka cerita
" aku yakin sayang, dia yang bubuh something dalam gelas tu supaya dia perangkap aku untuk buat kau salah faham."
Diam lagi
" aku cuma nak kepercayaan kau sayang. Hanya kepercayaan kau adalah kekuatan aku buat masa sekarang ni"
Adyan juga tidak lepas dengan mengeluarkan air mata. Adyan lagi memeluk erat min dan min hanya diam. Adyan cium ubun ubun rambut min sebelum melelapkan mata
" sweet dream sayang."
Mereka sama sama dibuai mimpi.
Besoknya, adyan baru bangun dari tidurnya terus dia pusing kebelakang dan meraba tilam sebelahnya dan dia pelik. Kosong?" sayang...?"
Terus adyan celik mata. Dia lihat betul betul kosong.
Adyan mengeluh " aduuuu, kau kemana sayang.."
Serabut adyan dibuatnya! Mesti kes semalam ni!
Adyan bangun " si fasya ni, aku akan buat perhitungan dengan dia!"
Terus adyan bangun dari situ.
Sampai sahaja didapur, dia melihat semua sudah dimeja makan. Yang pelik mana min? Isteri dia!
" baru bangun sayang?" sap fasya dengan gembiranya!
Adyan pandang yang lain malas layan " mana jasmine? Adyan bangun bangun dia dah takde?"
Fasya menjuling mata dan terus dia bangun mendekat dengan adyan " dia dah keluar dah, keluar sekali bila saudara mara balik."
Adyan menjeling dan pandang sofea dan iskandar dengan senyuman " adyan naik atas dulu ma pa? Adyan nak solat subuh dah lewat sangat ni."
Mereka berdua angguk tapi tidak fasya. Selangkah sahaja adyan melangkah, terus fasya tetiba sinis
" langsung tak layak digelar seorang isteri. Dia pikir dia tu bagus sangat ke? Keluar tak bagitahu suami."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomansSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...