Besok paginya, selepas sahaja mereka sembahyang subuh pagi tadi mereka mengambil keputusan untuk tidur. Keletihan mereka membuatkan mereka perlu tidur lepas sembahyang subuh.
Lebih kurung pukul lapan pagi, adyan terlebih dahulu bangun dan selepas itu diikuti jasmine pula. Jasmine yang baru keluar dari bilik air ternampak adyan sedang bergelak tawa diluar balkoni dan terus dia pergi sembunyi di celah tersembunyi untuk mendengar perbualan itu.
Adyan gelak " hamboi anak daddy ni, dah pandai eaa merajuk dengan daddy? Sorry tau sayang, daddy busy malam tadi dan daddy janji daddy tak akan buat lagi!"
Jasmine yang sembunyi menunjukkan riak wajah yang pelik " daddy? Dia ada anak selama ni tanpa pengetahuan aku ke?" Dengan menggunakan suara nada yang perlahan
" ye daddy promise, bila bila daddy bawak dia jumpa dengan faiqihah okey?"
( suara hati )
Jasmine mengeluh " anak fasya rupanya.."" faiqihah, tolong bagi ibu kejap telefon boleh? Daddy nak cakap sikit dengan ibu" pinta adyan supaya faiqihah memberikan telefon kepada fasya
" baik daddy!"
Adyan tersenyum lebar. Comel jer anaknya itu! Rasa nak gomol!
" hello adyan?"
" haaa hello, sorry lah malam tadi i tak dapat nak jawab call you sebab malam tadi ada benda i kena buat."
Fasya gelak " takde apalah, lagipun faiqihah ni jer yang lebih lebih. Rindu daddy lah apalah."
Adyan gelak " dia perlukan kasih sayang seorang ayah tu, you tu kahwin lah."
" ermm takde siapa yang nak perempuan macam i ni adyan, kalau ada i accept jer asal niat dia tu baik nak memperisterikan i dan dia dapat terima faiqihah. Tu jer."
Adyan angguk " carilah, mesti ada tu."
" alahh you ni, ada jelah."
" okeylah i tutup dulu, i ada benda nak buat sekejap lagi."
" okey, i tutup dulu. Assalamualaikum."
" waalaikumsalam..."
Panggilan tutup bergitu sahaja. Adyan sinis dan masuk kedalam. Dia selak jer langsung terus dia nampak isterinya menyorok disitu. Jasmine terus bangun
Adyan sinis " kau ni dah kenapa?"
Jasmine cepat cepat geleng kepala " takde apa."
" tak payah tipu, kau dengar perbualan aku dengan dia kan?"
Jasmine mengeluh dan kalini dia tatap adyan dengan serius " kenapa awak tak kahwin jer dengan dia, adyan?"
Adyan senyum dan usap kepala isterinya " senang jer jawapan untuk tu, sebabnya aku tak sayangkan dialah, buat apa nak kahwin dengan orang lain kalau dah ada isteri yang aku sendiri cinta nak mati..?"
Sambil adyan cuba menciut hidung jasmine tapi dihalang keras oleh jasmine untuk menyentuhnya.
Jasmine sinis " tak payah nak tipulah. Awak dengan dia masih cinta satu sama lain. Awak boleh tengok sendiri dengan status fasya sekarang ni, kenapa dia tak kahwin sampai sekarang? Semua tu sebab dia nak tunggu awaklah adyan!"
" jangan nak mengarut jasmine nur anissa, antara saya dengan dia dah lama berakhir." tahan amarah adyan supaya tahan barannya depan isterinya
Jasmine sengih " saya mengarut ke awak yang mengarut sekarang ni? Budak yang awak call tadi, yang dia gelar awak daddy itu adalah anak fasya kan? Kalau budak tu awak boleh terima kenapa awak tak boleh terima ibunya sekali?"
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...