Adyan diam membeku dan senyum sinis " aku dah putus dengan dia."
Terkejut aidan " dengan first love kau tu? Kau biar betul?"
Adyan angguk senyum sinis
" semudah tu?" Aidan pelik dengan abangnya yelah dia ni bab cinta ni memang setia nak mati!
" tak semudah tu aidan, ada proses apa yang berlaku." Mengeluh adyan " bukan senang nak lupakan orang pertama yang bertahta dihati. Tapi hidup mesti move on, takde jodoh."
Aidan angguk " so isteri kau macammana pulak?"
Adyan sinis mengeleng " aku tak tahu mana dia sekarang aidan. Dia hilang, pergi tinggalkan aku."
" kenapa?"
" salah aku" sinis adyan " aku memang tak layak untuk dia tapi aku tak akan sesekali lepaskan dia aidan. Aku perlukan dia dalam hidup aku."
Aidan mengeluh " aku tahu kau kuat brother."
Adyan mengeluh senyum memandang aidan
Tetiba
" wehh kau tahu tak adyan!"
Adiel datang jer terus duduk dan membuatkan dua orang lelaki itu membeku.
" kau dah kenapa ni? Aikk tukar baju? Mana baju kau pakai tadi?" Soal adyan kepada adiel
" si perempuan tulah! Sakit hati aku! Dah tumpahkan baju aku tu retilah respect sikit!"
" and then dia nak ganti tak?" Soal aidan kepada adiel
" dia nak mulanya! Tapi bila aku cakap jer pasal harga terus dia tak nak bayar!"
" berapa kau lelong?" Soal adyan
" seribu."
Terlopong dua orang tu. Adyan terus pandang tajam adiel
" kau minta seribu semata mata sehelai baju bro?" Soal adyan dengan tak puas hati
" tulah! Kedai mana kau beli sampai seribu ni?" Soal pula aidan
Adiel senyum kecil " sebenarnya tak sampai seribu pun cuma seratus lebih jer. Saje nak mark up harga?"
" pale kau! Itu riba bonggok!"
Adyan pula mencarut kepada dia. Aidan hanya menjeling dan adiel senyum sinis sahaja
" tapi aku takdelah dendam mana pun, cuma aku sakit hati jer dia bagi fake hope dekat aku. beria aku ingat kawan dia tu tranfer seribu tapi seratus jer bai!"
" orang kata apa? Kau buat orang, orang buat balik" jawab adyan
Gelak mereka dua dan adiel hanya mencebik.
Di dalam kereta jasmine, mereka bertiga masih tercungap cungap dengan perkara tadi. Yelah dah kenapa tiba tiba suruh lari ann?
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomansaSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...