BAB 37

1.7K 54 7
                                    

Selepas mengambil masa 30 minit, mereka semua bergegas untuk pergi kerumah iskandar dan sofea. Kehadiran mereka disambut baik oleh mereka berdua termasuklah sanak saudara belah iskandar dan sofea.

Sepanjang majlis itu berlangsung, adyan tidak memandang kearah lain selain melihat isterinya. Yelah dia nak tengok kuat sangat ke? Tapi still lah macamtu boleh senyum, gelak tawa bagai. Tak paham betul manusia jenis macam si min ni!

" so kalau semua sudah setuju, bolehlah panggil mempelai perempuannya untuk sesi menyarungkan cincin" kata pak long sebagai wakil belah lelaki.

Pak ngah belah perempuan senyum " baiklah." Pak ngah pusing dan pandang sofea iaitu adiknya " pia? Panggil lah fasya turun."

Sofea angguk senyum. Min dah tak keruan. Masa inilah dia perlu beraksi untuk menyarungkan cincin yang dibelinya kepada jari fasya. Ya allah tabahkan hatiku ini

( suara hati )
Adyan sinis " kuatlah sangat."

Lama min termenung sampai fasya dah turun pun tak perasan.

" jasmine..?"

Panggil pak long kepada min untuk pergi ke atas pelamin untuk sarungkan cincin ke jari fasya

Tapi takde respon dan pak long pandang adyan. Adyan hanya angkat bahu tak tahu. Adyan pun mendekat dengan min dan sedarkan min

" sayang?"

Auwww sayang!

Tersedar min dibuatnya dan terus memandang adyan " kenapa?"

" pergi sarungkan cincin pada fasya."

Min senyum " ouh dah eaaa?"

Cepat cepat min bangun dari tempatnya itu untuk menuju ke pelaminan. Sampai sahaja, min terus mengambil tempat disebalah fasya. Muka fasya ketika itu sangat bahagia.

Min hanya senyum, betullah kebahagiaan fasya adalah suami dia sendiri. Dia tak pernah nampak fasya sebahagia ini.

Min senyum " tahniah..."

Fasya senyum kepada adiknya itu. Sangat bahagia dia harini. Min pun mengambil cincin yang dipegang oleh pengapit fasya dan mengambil tangan fasya lalu menyarungkannya.

" alhamdulillah. Selesai sudah sesi pertunangan kita pada hari ini." Ucap syukur pak ngah selepas sahaja menyarungkan cincin

Tak pikir panjang tetiba sahaja fasya memeluk min dan min pun tergamam. Tetamu di satu pun hanya tersenyum tetapi bukan adyan. Dari tadi mendatar sahaja mukanya.

" kak?"

" thank you adik." Keluar air mata fasya. Sebak barangkali

Min hanya mengeluh senyum dan pandang terus suaminya yang ketika itu hanya memandangnya tak puas hati terus adyan bangun pergi dari situ. Min hanya mengeluh

 Min hanya mengeluh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now