Selepas sahaja adyan menenangkan min terus adyan membawa min ke ruang tamu, Kelihatan disitu min sedang termenung sambil memandang ke arah tingkap.
Tetiba
" kau tu dah tahu yang kau ada anxiety yang bila bila masa jer boleh ada risiko yang tinggi dan undang maut kenapa masih nak layan client gila tu?"
Sambil adyan duduk dihadapan min. Ye! Min bagitahu dekat adyan cari alasan yang call tadi tu client gila padahal tu fasya!
Min senyum dengan mata yang dah sembab macam apa dah " manalah i tahu yang anxiety i tetiba datang? I ingat anxiety i tu dah hilang dah, tu sebab i buat tak kisah jer dengan benda macamtu."
Adyan jeling risau " kau ni kan, dah tahu client tu gila suka kacau kau, masih lagi nak layan kenapa? Ehh jomlah report polis!"
" tak payahlah sampai nak report polis, i tahulah customer i tu macammana. Kalau i report, lagi susah pula i nanti.."
Adyan mendengus berat! Yelah risau! Anxiety min ni dah tahap kritikal dah! Cuma sekarang jer dah kurang and then now terjadi lagi. Dulu sampai penyakit anxiety min ni dibawa kedoktor pakar tau!
Min pandang luar tingkap " adyan..?"
" emmm...?"
Min senyum tawar " sakit kan bila mencintai seseorang yang kita dah tahu dari awal yang kita dengan dia tak akan pernah dapat bersama...?"
" kau cerita pasal siapa ni?"
Risau adyan dibuatna dengan perangai isterinya! Min sinis dan pandang adyan senyuman.
" kawan i sendiri...?"
" kawan kau? Maksud kau, aakif dengan naura ke?" Pelik adyan dengan tingkah isterinya itu
Min senyum sinis " memangnya kawan i dekat dunia ni aakif dengan naura jelah?"
" takdelah, itu jelah kot yang aku kenal. Ada orang lain yang aku tak kenal ke?"
Min sinis dan pandang luar tingkap semula
" tapi kita ni bodoh juga masih nak mencintai dia, mengarut betullah."Adyan sinis " tak juga lah min, kadang kadang allah tu memang dah jodohkan dia dengan dia, tapi mungkin situasi yang dia alami tu tak seperti pasangan yang lain yelah perhubungan yang dimulai dengan cinta"
Min pandang sahaja dengan adyan
" allah tu akan berikan jodoh yang terbaik kepada kita berdasarkan sikap kita. Macam kau pernah dengar tak? Jodoh adalah cerminan diri sendiri, kalau baik maka baiklah jodohnya"
Min senyum " sama macam you dengan fasya adyan.."
Terus mood adyan berubah
" cerita yang aku cakap ni takde kaitan dengan dia pun lah min. Janganlah setiap kali kita berborak benda macamni, kau akan kaitkan tentang dia."
Min hanya diam senyum abaikan sahaja ayat adyan
" macam you cakap? Jodoh adalah cerminan diri sendiri, dia macam you baik dan fasya baik. Sesuai sangat! Lainlah i ni adyan. Anak derhaka dan tak lama nanti i mungkin akan dapat gelaran isteri derhaka pada you" senyum sayu min tanpa memandang adyan
Adyan diam sahaja
" macam juga you cakap, mungkin dia dengan dia memang dari awal berjodoh tapi disebabkan sesuatu terus allah nak uji kita dahulu dengan kesakitan baru lah dengan kebahagian. Macam keadaan you dengan fasya? Allah hadirkan i dalam hidup you dengan berikan kesakitan kepada you dan kemudiannya barulah nanti fasya balik you dengan dia bersama semula"
" and then what happen with our marriage?"
Min senyum pandang adyan " tak payahlah you risau pasal kita.."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...