BAB 6

2.8K 78 6
                                    

Tak lama kemudian, makanan sudah terhidang diatas meja dan mereka pun duduk dengan bertentangan lalu adyan memandang wajah min yang ketika itu sedang mencedok nasi untuk suaminya itu.

Min pelik kenapa suami dia pandang dia macamtu sekali? Ada benda ke dekat muka dia ni? Kang tak pasal pasal kalau aku tanya mood dia tengah swag! Perghh parah parah! Baik diam lagi bagus!

Min letakkan nasi didepan adyan yang masih fokus memandangnya lalu min duduk dan senyum sinis pandang adyan

" kenapa you ni? Dari tadi tau i perasan yang you ni banyak sangat tenung i, you macam nak tanya something dekat i tapi tak nak cakap, paham tak maksud i? Ada pape ke?"

Adyan sedar dari renungannya dan suapkan makanannya itu kedalam mulutnya dengan sudu " nothing happen"

" okehh, kalau you nak tanya dengan i tanye jelah. i okey jer" senyum min kepada adyan yang sedang mencedok lauk kedalam pinggannya

" hmmmm" balas adyan begitu sahaja

Min senyum sinis " adyan? I minta maaf sebab i masak benda simple macamni jer sebab dekat dapur banyak barang habis, takpe esok i boleh beli sendiri"

Adyan pandang min sambil mengunyah makanan " kau nak aku teman kau tak?"

Min senyum pelik yelah mimpi apa lelaki dia ni? Buang tabiat? Nak teman aku beli barang dapur?

" are you sure? You tak malu ke kalau keluar dengan perempuan murah dan jijik macam i ni?"

Adyan senyum sinis sambil memasukkan makanan nya kedalam mulutnya " kau jangan nak terharu sangatlah. Aku nak teman sebab aku nak balas balik sebab kau masak masakkan sesedap ni, faham? Tapi takdelah sedap mana pun, biasa jer padahal."

Sinis adyan! Ego! Cakap jelah sedap! Lelaki memang macamni ke bila ego tinggi melangit?

" memang pun dan i sedar benda tu. Kalau you nak tahu,  kakak i masak lagi sedap daripada i tau?"

Senyum min kepada adyan penuh dengan kesedihan yelah cinta adyan untuk fasya tak pernah mati

" tak tahu? Tak pernah rasa dan buat keadaan yang sekarang ni, aku tak rasa nak makan masakan dia."

" takpe, nanti bila dia balik you mintaklah dia masakkan untuk you."

Senyum sedih min sungguh dia tak dapat nak bayangkan suatu hari nanti yang gelaran suami buat adyan akan bertukar menjadi abang ipar kepadanya. Adyan hanya diam dan hanya tertumpu pada makanan nya itu.

Swag lah otak adyan ni!

" lagipun you besok free ke kalau you nak teman i beli barang esok?"

" aku tengah cuti kan, so free jer kau tu takot busy jer, yelah kau punya scandal tak cari ke? Pastu kalau dia nampak yang kau keluar dengan aku kau nak jawab apa? Aku ni abang kau ke adik kau?"

Sinis adyan sambil menyuapkan makanannya kedalam mulut.

Min sinis " takdelah tengok situasi kalau time tu you okey i boleh jer mengaku yang you ni suami i tapi kalau tak i boleh cakap yang you ni scandal i. Apa masalahnya kan, you pun tak pernah kisah dengan gelaran semua ni."

" kenapa tak suami jer? Perlu ke kena ikut situasi kau tu? Takut scanda lari?"

Apa masalah kau ni erkk adyan?!

" yelah encik suami! Lagipun i paham yang you tu tak akan pernah terima i sebagai ister you so lebih baik i elakkan daripada cakap benda yang you tu suami i"

Jasmine senyum! Maleh layan!

" okehlah i nak masuk bilik kejap letihlah, kalau you dah siap nanti you letak je dekat singki dan tutup makanan ni nanti kemas okeh?"

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now